וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות השנה הקשה: מכלול מימון מדווחת על תוצאות טובות ב-2023

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 11:09

על אף מלחמת חרבות ברזל ובין היתר על רקע סביבת הריבית, החברה חווה ביקוש משמעותי לפתרונות אשראי ומימון; החברה מדווחת על רווח נקי בסך של כ-10.6 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023, עלייה של 17% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

טבלאות של הוצאות והכנסות. ShutterStock
טבלאות של הוצאות והכנסות/ShutterStock

חברת מכלול מימון העוסקת במתן אשראי חוץ בנקאי ליזמים בבנייה למגורים ובמתן חוב מורכב, מימון עסקים בצמיחה ומימון מזנין, פרסמה בימים האחרונים את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2023 כולה. מהדוחות עולה כי החברה מציגה תוצאות טובות, בין היתר גם עלייה בתיק האשראי, בהכנסות וברווח.

על אף מלחמת חרבות ברזל ובין היתר על רקע סביבת הריבית, הדוחות מציגים כי הפתרונות של מכלול נדל"ן פוגשים ביקוש קשיח ומחסור בפתרונות דיור במדינת ישראל וכן גאות בשוק ההתחדשות העירונית עם הבשלתם של פרויקטים רבים. השילוב של חולשת השוק הראשוני במניות ובחוב, לצד גידול בצרכי אשראי של חברות למטרות צמיחה בתחומי התעשייה, שירותים, טכנולוגיה, תשתיות אנרגיה חלופית ונדל"ן בארץ ובחו"ל, מספק למכלול צמיחה הזדמנויות לצמיחה תוך אפשרות לבחינה קפדנית בבחירת הלווים.

על פי הדוחות, למכלול נדל"ן היו, נכון לתאריך המאזן, 227 פרויקטים בליווי (כולל פרויקטים שמסגרת האשראי שלהם אופסה אך עדיין נמצאים בליווי) ועוד כ-100 פרויקטים אושרו וצפויים להיכנס ליווי ברבעונים הקרובים.

עיקרי הדוחות הפיננסיים

מכלול מדווחת ברבעון הרביעי של 2023 על תיק ההלוואות והשקעות שעלה בכ-5.2%, לסך של כ-1.49 מיליארד שקל בשנת 2023. מתוך התיק, בסוף הרבעון, תיק ההלוואות של מכלול נדל"ן עמד על כ-866 מיליון שקל (עלייה ברבעון של כ-8.6%), תיק ההלוואות של מכלול צמיחה עמד על 566 מיליון שקל (ללא שינוי מהותי ברבעון) ותיק ההלוואות של מכלול מזנין, עמד על 58 מיליון שקל (ללא שינוי ברבעון).

החברה מדווחת ברבעון הרביעי של 2023 על הכנסות בסך של כ-49 מיליון שקל, עלייה של 5.5% בהשוואה לרבעון הקודם. יש לציין כי חלה ירידה בהכנסות מראש עקב האטה (דחייה) בפתיחת תיקים (והעמלות בגינם) ברבעון הרביעי של 2023, שהסתכמו ברבעון הרביעי של שנת 2023 ל-33.6 מיליון שקל בהשוואה ל-36.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה. בנוסף, לחברה הכנסות מראש בגין מניות חברת נדל"ן בסך של כ-2 מיליון שקל. סך הכנסות מראש במאזן עומד על 35.6 מיליון שקל.

הרווח הנקי מנוטרל מהוצאות חשבונאיות שאינן תזרימיות ברבעון הרביעי של 2023 עמד על כ-10.7 מיליון שקל בהשוואה ל-10.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023. רווח נקי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם בסך של כ-10.6 מיליון שקל לעומת כ-9 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023.

הוצאות להפסדי אשראי ירדו ברבעון הרביעי לסך של 3.4 מיליון שקל, לעומת 4.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023. התשואה על ההון לרבעון הרביעי של 2022 עמדה ברבעון הרביעי על 18%, במונחים שנתיים, ולכל שנת 2023 עמדה על 19.8% במונחים שנתיים. סך קווי המימון העומדים כיום לרשות החברה מסתכמים ל-1.49 מיליארד שקל; 1.37 מיליארד שקל ע"י המערכת הבנקאית וכלל ביטוח וכ-116 מיליון שקל באג"ח סחיר.

פיתוח עסקי

בדוחות נכתב כי במסגרת הפיתוח העסקי של החברה, ומתוך מטרה לטייב את השימוש של החברה בהונה העצמי, בוצעו וכן נבדקים מהלכים נוספים עם גופים מוסדיים וגופי מימון אחרים להשקעות משותפות בפעילויות השונות ו/או למכירה של תיקי הלוואות או חלק מהם, ובכלל זה נבחנים מהלכים בהיקף של כ- 250 מיליון ש"ח להנפקת אגרות חוב מגובות בנכסים למשקיעים מוסדיים, הנושאות באופן בלעדי חלק מסיכון האשראי אליו חשופה החברה בקשר עם הלוואות שהועמדו על ידה ו/או הקמת קרן חוב בשיתוף עם גופים נוספים במסגרתה יועמדו הלוואות חוב מורכבות מגובות בביטחונות. המהלכים מצויים בשלבים שונים ואלו ככל שיבשילו, יאפשרו לחברה מחד להקטין את התחייבויותיה ומאידך להגדיל את פעילותה תוך הרחבה של הפיזור והגיוון של תיק האשראי שלה.

בנוגע להשפעתה של מלחמת חרבות ברזל, מצוין בדוחות הפיננסיים כי בחודשי הלחימה הראשונים למלחמה, הייתה השפעה ישירה על המשק הישראלי אשר הביאה לצמצום ניכר בפעילות המשק כתוצאה מעליה ברמות הסיכון וחוסר הוודאות. לקראת מחצית הרבעון הרביעי של שנת 2023 ניכרת התאוששות המשק וחזרה לשגרה בצל לחימה, למעט באזורים ספציפיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"אנו ממשיכים לראות ביקושים משמעותיים לפתרונות אשראי"

אורי פז, מנכ"ל מכלול מימון: "אנו מסיימים את שנת 2023 כשנת צמיחה נוספת עם עליה בהיקפי הפעילות הנותנים מענה מגוון ומקיף למגזר העסקי. על אף מלחמת חרבות ברזל, שוק הנדל"ן מראה חוזקות ואנו רואים חזרה הדרגתית לפעילות עצימה החל מסוף הרבעון הרביעי של 2023 - מגמה שהמשיכה לתוך שנת 2024. כמו כן, על רקע סביבת הריבית, אנו ממשיכים לראות ביקושים משמעותיים לפתרונות אשראי, גם בתחום הנדל"ן וגם בקרב חברות הזקוקות לאשראי לצמיחה".

"כיום מכלול מהווה כתובת למגוון רחב של עסקים תוך שבמקביל אנו זוכים לאמון מצד המערכת הבנקאית והמשכנו באופן עקבי להגדיל את המקורות העומדים לרשותנו, גם בתקופת המלחמה. אנו בוחנים כיום לעומק את התיק הקיים ואת האשראי החדש שאנו מספקים לעסקים. אנו ממשיכים לבצע תהליך חיתום קפדני, במיוחד בראי התקופה, מטייבים את התיק ומצפים להמשך עליה בהכנסות, ברווחים וברווחיות."

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully