וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחדשות חברתית: היוזמה הזו חסכה מיליוני שקלים לבעלי דירות בתל אביב

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 13:29

הפתרון היצירתי לקידום התחדשות עירונית שהחל בתל אביב והתפרש לכל הארץ: פרויקט משותף של "עזרה ובצרון" ולשכת עורכי הדין מסייע ללא עלות לתושבי העיר תל אביב-יפו לנווט בסבך ההתחדשות העירונית

שכונת נווה עופר דרום תל אביב. ראובן קסטרו
תל אביב/ראובן קסטרו

למרות שתחום ההתחדשות העירונית קיים בישראל שנים ארוכות, לבעל דירה שיוצא לתהליך בפעם הראשונה, יש לא מעט חששות ושאלות, והוא נתון ללא מעט לחצים, מצד שכנים או יזמים. החששות הללו לא פעם מעכבים התקדמות בפרויקטים או יוצרים סכסוכים בין שכנים.

חברת הבת של עיריית תל אביב-יפו, "עזרה ובצרון", מצאה יחד עם לשכת עורכי הדין, פתרון יצירתי לסייע לתושבים לנווט בסבך ההתחדשות העירונית, בדמות סיוע משפטי ללא עלות, בהתנדבות, של עורכי דין המתמחים בהתחדשות עירונית.

מתחילת שנת 2024 הגיעו 80 פניות שכאלה לבית להתחדשות עירונית של חברת "עזרה ובצרון", חברת הבת של עיריית תל אביב-יפו, העוסקת בהתחדשות עירונית ובסיוע לתושבי העיר גם בהיבטים החברתיים.

לדוגמה, חברי נציגות של מתחם המיועד לפינוי-בינוי ביקשו להבין את זכויותיהם לנוכח השפעות המלחמה. במקרה אחר, בעלי דירה במתחם פינוי-בינוי שסברו שהדירה שקיבלו מהווה תמורה לא שוויונית, רצו להבין אם אכן כך הם פני הדברים, ואכן, אחרי בירור של המקרה הם הבינו שאכן יש, לכאורה, עוולה. במקרים הללו, חוברו הפונים לעורכי הדין המתנדבים שסייעו להם להבין את זכויותיהם וכיצד עליהם להתקדם, במיוחד בתקופה זו. מצד שני, פנתה גם דיירת שקיבלה תביעה מהיזם כ"דיירת סרבנית" וביקשה להתייעץ. עו"ד שמתנדב במסגרת הפרויקט שיקף לה שהתמורות שהיא מקבלת הן טובות מאוד ועודד אותה לקבל את העסקה שהיזם מציע לה.

"לבעלי הדירות נחסכו מיליוני שקלים"

שיתוף הפעולה בין "עזרה ובצרון" ללשכת עורכי הדין החל בשנת 2020. עד כה פנו במסגרת הפרויקט מאות תושבים ל"עזרה ובצרון" ומאז הפרויקט התרחב לערים נוספות בארץ.

לדברי מנכ"ל חברת "עזרה ובצרון", אלי גינזברג, הפרויקט נולד "כי זיהינו שאחד החסמים העיקריים הוא החשש מפני כניסה לתהליך התחדשות עירונית כאשר אין לתושבים מספיק מידע מה הזכויות שלהם ומה האפשרויות העומדות בפניהם. לפעמים היכולת להתייעץ בפשטות ובקלות עם עורך דין חיצוני, בלתי תלוי, מאפשרת לענות על החששות ולהתקדם בתהליך. להערכתנו, הפרויקט הזה חסך לתושבי העיר מיליוני שקלים".

עו"ד איתמר פנץ, יו"ר הועדה להתחדשות עירונית בלשכת עורכי הדין, ושותף במשרד סלומון ליפשיץ, מייסד המיזם יחד עם "עזרה ובצרון": "אני גאה על הפרויקט שהחל את דרכו בעיר תל אביב-יפו לפני כארבע שנים וכיום פועל ב-15 ערים בישראל. רק בזכות החזון ויכולת הביצוע המשותפים של אנשי עיריית תל אביב-יפו, באמצעות חברת "עזרה ובצרון", הצלחנו להוציא יחד את הפרויקט הזה מן הכוח אל הפועל וכיום מאות אלפי בעלי דירות בכל הארץ יכולים לקבל מענה ותכנים ללא עלות ולנווט טוב יותר בעולם ההתחדשות העירונית".

סמנכ"ל התחדשות עירונית בעזרה ובצרון, מאי לואני שדה, "כחברה עירונית, אנו פועלים, מצד אחד, לקדם את ההתחדשות של העיר, ומצד שני, להעניק לתושבים ידע וכלים על מנת לאפשר להם להוביל את התהליכים הנכונים להם. הפתרון שיצרנו, הכולל גם שורת קורסים, הרצאות ותוכן מקצועי מונגש, מאפשר לתושבי העיר להתמודד בצורה יעיל עם תחום ההתחדשות העירונית, ובעיקר, לא להרגיש שזה תחום זר ומפחיד. בסוף זה win-win, להתחדשות העיר ולקהילה. אנחנו מזמינים את תושבי העיר תל אביב-יפו לפנות אלינו לבית להתחדשות עירונית בכל שאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully