וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתמודדים בפינוי בינוי עם הקפיצה החדה בעלויות ועד הבית?

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 13:57

השאלה הרביעית בסדרה היא שאלה שמטרידה בעלי דירות רבים בפרויקטים של פינוי-בינוי, שעוברים ממבני רכבת ישנים למגדלי יוקרה, ומחירי התחזוקה גדלים בהתאם. מה עושים? עופר פטרסבורג משיב. צפו בסרטון

"איך אצליח לשלם דמי ניהול עם המשכורת שלי?"

השאלה הרביעית בסדרה של וואלה נדל"ן, בה עופר פטרסבורג משיב על שאלות הגולשים, מטרידה כל בעל דירה שעובר ממבנה רכבת ישן למגדל יוקרה. השאלה שנשלחה למערכת נוגעת ללב: "אני לא ישן בלילה. עד כה שילמתי 80 שקל ועד בית. אחרי ההתחדשות, הבניין בו אני חי יהפוך למגדל יוקרה. איך אצליח לשלם דמי ניהול עם המשכורת שלי?"

עופר פטרסבורג משיב: נכון, רבים כמוך. מתשלום דמי ועד בית בסיסי שנע בין 80-150 שקל בחודש, קופצים לתשלום של מאות שקלים בחודש, ואף יותר.

חשוב לדעת כי בהסכם המדף שפורסם על-ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הוטמע מנגנון קרן התחזוקה. מנגנון זה אף קיבל ביטוי בהחלטת מיסוי שפורסמה על-ידי מיסוי מקרקעין, וכיום לא מעט יזמים מטמיעים אותו בהסכם עם הדיירים, תוך התחייבות לממן לדיירים הוותיקים שיגורו בדירות החדשות סכום מסוים לתקופה של בין 5-10 שנים. עליכם לשים לב כבר בשלב ההסכם עם יזם הפרויקט שאתם מוגנים גם מהבחינה הזאת.

עופר פטרסבורג הוא עורך, כתב ופרשן נדל"ן ב-28 השנים האחרונות. שותף לתחקירים רבים ומפורסמים בתחום, מגיש תכנית נדל"ן שבועית ברדיו תל אביב, ומנהל את "קבוצת הנדל"ן של ישראל" בפייסבוק, המונה כ-58 אלף חברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully