וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא סלמס שרואים אפילו במדינות הכי נכשלות", וזה דקה מסביון

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 19:08

"לראות דבר כזה במרכז הארץ, זה בלתי נסבל": שר הפנים משה ארבל הגיע לביקור במתחם הרמה בגני תקווה, ביוזמת סגן ראש העיר. תמונות ההזנחה הוציאו מהשר תגובות קשות. מעיריית גני תקווה נמסר: "לא מדובר במבנה בסכנת קריסה, אלא בחתיכות טיח קטנות שנופלות"

מתחם הרמה בגני תקווה. דוברות משרד הפנים,
מתחם הרמה בגני תקווה/דוברות משרד הפנים

שר הפנים משה ארבל הגיע הבוקר (ב') לביקור במתחם הרמה בגני תקווה, ביוזמת טל מתתיהו סגן ראש העיר. מתחם הרמה בגני תקווה הפך אחרי שנים של הזנחה לתמונת מראה עגומה ליחס כלפי קשישים ומעוטי יכולת בישראל, הראויים לביטחון ושקט נפשי. עם השנים ובשל מצבו הרעוע של הבניין שבו הם גרים - ישנם דיירים רבים החיים בחרדה יום יומית.

נדגיש כי רק לפני חודשים ספורים אסון כבד נמנע במתחם: במהלך שעות הלילה נשמע קול נפץ מחריש אוזניים. כאשר יצאו החוצה, גילו שנפלה היישר בכניסה לאחד הבניינים במתחם חתיכת בטון גדולה, ורק בנס נמנע אסון.

בנוסף, במהלך החורף הדיירים סובלים מנזילות בכל מקום, עובש, וריקבון המסכן את בריאותם. הם דורשים לקדם פרויקט פינוי קריטי בבניינים הישנים והרעועים, אשר מציבים את חיי התושבים בסכנת חיים מוחשית.

מתחם הרמה בגני תקווה. דוברות משרד הפנים,
שר הפנים, משה ארבל, תופס את ראשו/דוברות משרד הפנים

במהלך הביקור, אמר השר ארבל: "לראות דבר כזה במרכז הארץ, זה בלתי נסבל. לא נתפס. זה לא סלמס שרואים אפילו במדינות הכי נכשלות, והמשימה שלנו של כולנו, זה להפוך את המקום הזה לפנינה שהוא ראוי לו, מתחם הרמה בגני תקווה לא יכול להישאר ככה. להבין את הסיכון שאנשים חיים בו ובניינים מטים ליפול, במציאות כל כך קשה במרחק דקה מסביון, ממש מרחק הליכה. המציאות הזו מעידה על פערים שמדינה מתוקנת לא יכולה להכיל. אנחנו נעמוד לימינכם בכל מה שיידרש".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"בעלי דירות מנסים להשביח את הנכסים הפרטיים שלהם מתוך אינטרס"

מעיריית גני תקווה נמסר בתגובה: "אנחנו עדים לקמפיין בחירות ויחסי ציבור שמנוהל על ידי בעלי הון, יזמים ובעלי דירות שמשכירים את הדירות ורוצים להשביח את הנכסים הפרטיים שלהם מתוך אינטרס אישי וכלכלי צר, כל זאת בחסות שימוש ציני באוכלוסיות מוחלשות ביניהם אזרחים וותיקים. אותם בעלי אינטרסים מנסים להפעיל לחץ על העירייה במטרה לכופף את המנהל התקין של עובדי המקצוע והעומדת בראשה ולהוציא לפועל פרויקט פינוי בינוי רחב היקף שבהיעדר תשתית מתאימה הוא אינו מתאים לסביבה - וזו אינה דרכה של גני תקווה"

אושרה לבקשת תושבי השכונה תוכנית המאפשרת פתרון לחיזוק המבנים לפני למעלה משלוש שנים והעירייה תיתן עדיפות לטיפול בהיתרים מסוג זה בשכונה. עיריית גני תקווה ביצעה באופן יזום סקר רחב לבדיקת מבנים מסוכנים ברחבי היישוב, בדגש על שכונת הרמה, וממשיכה לספק סקירות ייעודיות באופן שוטף ועל פי דרישה שמגיעה כאשר עולה חשש למבנה מסוכן. נכון להיום אין שום מבנה שמוגדר כמבנה בסכנת קריסה בשכונת הרמה ובגני תקווה בכלל".

"בהקשר למקרה המדובר ולאור סקירה שנערכה על ידי אגף ההנדסה בעירייה עלה כי לא מדובר במבנה בסכנת קריסה אלא בחתיכות טיח קטנות שנפלו מחזית המבנה. לפנים משורת הדין, העירייה בשיתוף ועד הבניין החליטו על הקמת גגונים באופן מיידי בכדי להגן על הולכי הרגל והיא תמשיך לפעול מתוך ראיה כוללת אשר שמה במרכז את רווחת, איכות החיים והביטחון האישי של כלל תושביה"..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully