וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערבים לשלומם: כך נשמור על בטיחות עובדי הבניין בזמן הרמדאן

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 10:17

התייבשות, עייפות כרונית וסיכון מוגבר לתאונות: בענף הבנייה בישראל עובדים כ-65 אלף ערבים ישראלים. המוסד לבטיחות ולגיהות מציג: כללי הבטיחות לעובדי הבניין בחודש הרמדאן שכל מעסיק חייב להכיר

הדרכות המוס"ל באתרי הבניה. המוס"ל,
הדרכות המוס"ל באתרי הבניה/המוס"ל

תאונות העבודה גובות את חייהם של עשרות עובדים, ערבים ויהודים, מדי שנה, וגורמות לנפגעים רבים. כשהעובד לא מרוכז, עייף, רעב, צמא וכו', סיכונים אלה מתגברים והסיכוי לתאונות עולה.

בנוסף, לאור עצירת כניסתם של עובדים פלסטינים לישראל, העומס על כ-65 אלף עובדי הבניין במגזר עלה עוד יותר. על כן, העובדים הצמים את חודש הרמדאן לנקוט במשנה זהירות במהלך עבודתם בחודש זה.

נדבך נוסף המגדיל את רמת הסיכון בקרב העובדים הערבים בישראל, הוא הלחץ הכלכלי אשר חווים במגזר הערבי מאז תחילת המלחמה. ע"פ אגף אסטרטגיה ותכנון של משרד העבודה: שיעור הגברים הצעירים חסרי המעש (לא לומדים ולא עובדים) באוכלוסייה הערבית עמד בחודש דצמבר על 33.6%, כלומר יותר משליש. הנתון בקרב הצעירים הערבים (גילאי 18-24) גבוה בחצי מאשר שיעור הצעירים הערבים חסרי המעש בממוצע החודשים ינואר-ספטמבר, כלומר לפני המלחמה שעמד על 22.2% בלבד.

כך נשמור על בטיחות העובדים הערבים בזמן הרמדאן

  • וויסות עומסים: בזמן חודש הרמדאן יש להימנע מעבודות פיזיות העלולות להוביל את העובד למצבי קיצון ותשישות. במידה והוא מחויב לבצע את העבודה יש להפסיק את הצום ולהמשיכו ביום אחר. אם העובד נוטל תרופות באופן קבוע, יש להתייעץ עם הרופא המטפל.
  • שינוי שעות העבודה: בזמן הצום, יש לתכנן את שעות העבודה בקפידה עשוי להפחית משמעותית את החשיפה לשמש. החשיפה הגבוהה ביותר מתרחשת בין השעות 10:00-16:00 ולכן פתרון ראוי הוא ביצוע עבודות חוץ בשעות הבוקר המוקדמות ושעות אחה"צ, ולרכז את העבודה בשעות הצהריים בעבודות באזורים מקורים או מוצלים.
  • ארוחת בוקר: כמקובל, לפני זריחת השמש על העובד לאכול ארוחת בוקר בריאה ומזינה, אשר מורכבת בעיקר מפחמימות. אכילת מזון רווי בשומנים עלולה לגרום לצימאון.
  • שעות שינה ומנוחה: מומלץ שהעובד יישן שש שעות לפחות ברציפות. חוסר שינה מזיק לבריאות העובד ומגביר את הסיכון לתאונות עבודה. הימנעו ממנוחה במקומות מסוכנים באתרי הבניה.
  • חשיפה לאבק: על העובדים להימנע מחשיפה לאבק הגורמים ליובש בדרכי הנשימה. יש להקפיד שהעובד עושה שימוש בציוד מיגון אישי.

"אני קורא למעסיקים לכבד את בני החברה הערבית הצמים"

שר העבודה, יואב בן צור: "לרגל צום הרמדאן אני קורא למעסיקים לכבד את בני החברה הערבית הצמים בימים אלו ולשמור על בטיחותם בזמן העבודה. בעת הזו אני מברך את אזרחי ישראל המוסלמים בברכת רמדאן כרים וצום קל. מי ייתן ואירועי חודש הרמאדן יביאו עימם הזדמנות אמתית לחיים משותפים, כבוד הדדי, סובלנות, אחווה ורעות"

מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר: "חודש הרמדאן טומן בחובו רגישות מיוחדת הצריכה להינתן לעובדים מהמגזר הערבי על ידי המעסיקים בכדי למנוע תאונות עבודה ולשמור על הפריון. אנו מזמינים את המעסיקים להיוועץ עם מדריכי המוס"ל לשמירה על בטיחות עובדי המגזר הערבי. אני מאחל לכלל העובדים רמדאן כרים וצום קל ובטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully