וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חקלאית של יוצאי חיל האוויר תשנה את החברה הבדואית בנגב?

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 11:58

חברה ישראלית שהוקמה על ידי יוצאי חיל האוויר ומקיימת חקלאות מתקדמת באזורים נכשלים בעולם בוחנת השקעה בקידום החקלאות הבדואית, במטרה לייצר שינוי כיוון כלכלי על ידי מתן תעסוקה וקידום טכנולוגיות מתקדמות

עשרות תלמידים בדואים מתנדבים בחקלאות בעוטף עזה. באדיבות המצולמים
עשרות תלמידים בדואים מתנדבים בחקלאות בעוטף עזה/באדיבות המצולמים

אחת הקבוצות הגדולות בעולם בתחום החקלאות המתקדמת בוחנת את היכולת להגיע לפיתוח כלכלי משמעותי בחברה הבדואית בנגב. הבונוס: מדובר בחברה הישראלית שהוקמה על ידי יוצאי חיל האוויר הישראלי. כידוע, חלק גדול מהחברה הבדואית היא חברה חקלאית במהותה בעדרי צאן, בחקלאות גידולים עונתיים ובחקלאות תבלין.

קבוצת LR group היא מהקבוצות העסקיות המוצלחות העוסקות בחקלאות מתקדמת בפריסה בינלאומית. היא הוקמה על ידי יוצאי חיל האוויר הישראלי ומקיימת חקלאות מתקדמת באזורים נכשלים בעולם. עד היום חלק מפעילות המטה של החברה התקיים בישראל אך הפעילות פחות התרחשה כאן ויותר ברחבי הגלובוס.

במסגרת זו, לאחרונה הגיעה משלחת מקצועית עם נציגי הבעלות ונציגות מקצועית לסיור בחקלאות הבדואית בנגב כדי לבחון השקעה בקידום החקלאות הבדואית. הכיוון ליצור חוות הדגמה חקלאית מתקדמת בחברה הבדואית לגידול צאן, גידולי שדה ופיתוח של שימוש באנרגיית שמש ומשם להכניס למשקים בדואים רבים, בכדי לייצר שינויי כיוון כלכלי המבוסס על כח אדם מקצועי לצד טכנולוגיות מתקדמות.

במסגרת בחינת ההתכנות צרפה קבוצת LR גם את מכון ריפמן לפיתוח הנגב, מרכז המחקר ופיתוח של מועצת רמת הנגב ואת ד"ר מאזן אבו סיאם מומחה לחקלאות בדואית לצוותי העבודה.

חגי רזניק, ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב: "אנו נתקלים בעוד ועוד קבוצות עסקיות במגוון של נושאים שנכנסים להשקעות בנגב זה נכון לפיתוח עסקי ונכון לפיתוח למגורים. קידום החברה הבדואית בנגב היא חסם לפיתוח הנגב כולו. ראינו את הסולידריות ההדדית ב-7 באוקטובר מצד חברים בדואים ואת ההזדמנות הזו צריך לממש".

"כידוע, בימים אלו אנו כותבים במכון את "חוק ריפמן" כשלצד נוסחאות ייחודיות לטיפול בקרקע, במשילות, בחינוך יטופלו גם סוגיות תכנוניות שנוגעות לפיתוח כלכלי כמו גם חקלאות מתקדמת. בעשור הקרוב אם המדינה תהפוך תקליט בנושא הנגב היא תוכל לשנות את האזור מקצה לקצה", מסכם רזניק.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully