וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוסים לא משקיעים ככה: כמה הקצה פוטין לטיפול בפליטים מעזה?

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 9:02

בימים האחרונים חתמה ממשלת רוסיה על צו משפטי שמאשר הקצאת תקציב עתק לשיכון כ-1,130 פליטים שהגיעו מעזה מאז תחילת המלחמה, הכולל בשלב זה מגורים לשישה חודשים ושלוש ארוחות ביום לכל פליט

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בישיבה עם המועצה לביטחון לאומי, 1 במרץ 2024. רויטרס
פעיל זכויות אדם: כמה ישקיע פוטין לטיפול בפליטים מעזה?/רויטרס

ראש ממשלת רוסיה, מיכאיל מישוסטין, חתם בימים האחרונים על צו לפיו משרד מצבי החירום הרוסי יקבל 17.7 מיליארד רובל (194 מיליון דולר, כ-700 מיליון שקל) על תחזוקת מפוני רצועת עזה מקרן המילואים של המדינה. על פי הצו, הכסף הזה יפצה על הכספים שהוציאו הגופים מאז תחילת המלחמה לשיכון מפוני רצועת עזה שהגיעו למדינה. המסמך פורסם בפורטל המידע המשפטי.

על פי ההחלטה, הכספים שהוקצו יכסו שישה חודשי מגורים למפונים, בשיעור של 913 רובל (10 דולר) ליום ללינה במוסד על בסיס קבוע לפליט אחד, וכן 415 רובל (4.5 דולר) ביום עבור שלוש ארוחות.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיג צ'צ'ניה רמזן קדירוב בקרמלין, 13 במרץ 2023. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיג צ'צ'ניה רמזן קדירוב בקרמלין, 13 במרץ 2023/רויטרס

כספי החירום התקבלו על ידי מחוזות דאגסטן, אינגושטיה, קרצ'אי-צ'רקסיה, קאלוגה, ליפטסק, מוסקבה, טבר וצ'ליאבינסק. לדוגמה, בצ'צ'ניה החלה באוקטובר האחרון בנייתם של חמישה בנייני דירות למפונים מעזה בעיר גרוזני שברובע ויזאיטובסקי, עם 35 דירות. שטח הדיור המתוכנן יעמוד על כ-4,200 מ"ר בסמיכות לבית ספר וגן ילדים.

לדברי אלכס טנצר, פעיל חברתי בתחום העלייה הרוסית בישראל, "מאז תחילת המלחמה הגיעו לרוסיה כ-1,130 פליטים מעזה, כמעט כולם הגיעו לאזורים עם אוכלוסייה מוסלמית. בני משפחה שלא הייתה להם אזרחות רוסית, רובם ילדים, קיבלו דרכון ואזרחות רוסית. גם באזורים אחרים התקשורת הרוסית מדווחת שפליטים מעזה קבלו בית חם וטיפול טוב. לדוגמה, לימודי השפה הרוסית וסידור עבודה ולימודים באוניברסיטה מקומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully