וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפעל ההיסטורי בלב העיר יפונה, תוקם שכונת מגורים חדשה עם 1,400 דירות

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 9:49

הוותמ"ל אישרה להפקדה תכנית לפינוי מפעל דלקול, המשתרע על שטח של 50 דונם בלב העיר לוד, בתמורה להקמת לשכונה עם כ-1,400 יחידות דיור ואלפי מ"ר של מסחר ותעסוקה

מפעל דלקול לוד. קרן מרתון, דוברות משטרת ישראל
מפעל דלקול לוד/דוברות משטרת ישראל, קרן מרתון

בשורת ענק לתושבי העיר לוד: הודעה שיצאה הבוקר (ה') מכריזה על פינוי מפעל דלקול הנמצא בלב העיר לוד בשטח של כ-50 דונם והפיכתו לשכונה של כ-1,400 יחידות דיור ואלפי מ"ר של מסחר ותעסוקה. זאת, כחלק מהחלטה של הוועדה למתחמים מועדפים לדיור ולפיתוח מוטה תחבורה ציבורית (הוותמ"ל), אשר אישרה את הפקדת תוכנית תמ"ל 2053 לוד דרום ב'.

התוכנית בהובלת עיריית לוד, החברה הכלכלית לוד ובשיתוף קרן מרתון, שרכשה את מפעל דלקול ביוני 2021 ב-125 מיליון שקל והחלה בקידום התוכנית ביחד עם הגורמים בעירייה. במסגרת פעילות ההשבחה פעלה הקרן להעתקת מפעל דלקול העוסק ביצור שמנים למקום חלופי וכן לניקוי הקרקע, כל זאת כהכנה לאישור התוכנית המשביחה.

יאיר רביבו, ראש העיר לוד, ציין: "לוד משנה את פניה, בבנייה של שכונות חדשות, בהתחדשות עירונית, ובפיתוח מתחמי עסקים ומסחר. הוצאת דלקול מאזור המגורים היה יעד חשוב עבור העיר וכעת נוכל לפעול ביחד עם קרן מרתון להכשרת הקרקע ופיתוחה לשכונה ירוקה ותוססת לתושבי העיר".

"לוד עוברת שינוי משמעותי בשנים האחרונות ונהנית מצמיחה והתחדשות בכל חלקי העיר והופכת ליעד מבוקש עבור משפחות הרוצות לגור במחירים שפויים קרוב לתל אביב", מסכם רביבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully