וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים ממשיכה להתחדש: שני פרויקטים יוסיפו כ-1,000 דירות בעיר

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 13:48

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה להפקדה בשבוע שעבר שני פרויקטי התחדשות עירונית בירושלים של חברת שיכון ובינוי. סך הכל מתוכננות להיבנות בשני הפרויקטים כ-1,000 יחידות דיור

הדמיה: הִחדשות מתחם הנורית בירושלים. EVOLVE,
הדמיה: הִחדשות מתחם הנורית בירושלים/EVOLVE

שני פרויקטים של התחדשות עירונית יוצאים לדרך בירושלים: חברת שיכון ובינוי הודיעה כי תבנה כ-1,000 דירות חדשות, חלקן בבנייה מגדלית של כ-40 קומות, בשני מתחמים שונים בעיר. זאת, לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה להפקדה בשבוע שעבר את שני הפרויקטים.

התוכנית הראשונה של שיכון ובינוי ממוקמת במתחם חמש ברחוב הנורית, ומציעה בניית 586 יחידות דיור חדשות. התוכנית מתייחסת לשטח שבין רחוב הנורית לרחוב קוסטה ריקה ומציעה הריסת שני מבני הגשר הישנים, תחתם יוקמו שני מגדלים בני כ-40 קומות יחידות. הפרויקט יכלול גם שטחי מסחר ומבני ציבור, רחבה ציבורית מפותחת ושטחים לרווחת הדיירים. יוזמות התכנית הן חברת שיכון ובינוי נדל"ן בשיתוף עם התחדשות אורבנית.

המבנים הוגדרו בתוכנית האב כמבנים אדומים בגלל מצבם הירוד המחייבים התחדשות דחופה. כמו כן, התוכנית היא המשך לתוכנית תמ"ל 2020 שאושרה לכלל רחוב הנורית והתבססה על קרקע משלימה ברכס לבן. כפתרון חלופי לקרקע המשלימה, החלה שיכון ובינוי, בשיתוף עיריית ירושלים והוועדה המחוזית, לקדם תכנון למתחם באופן שייתן מענה ללא צורך בקרקע משלימה.

הוועדה המחוזית ציינה כי התרשמה שמדובר בתוכנית אשר תואמת את תכנית האב ואשר מציעה התחדשות למבני מגורים המסומנים "אדומים" בתוכנית האב הנדרשים להתחדשות מעמיקה, ומציעה תוספת יח"ד לצד שיפור המרחב הציבורי. כמו כן, התרשמה הוועדה כי במבנים בגובה של כ-40 קומות תואמים את החלטות הוועדה לעניין אופי הבינוי במתחמים האדומים ואת כושר הנשיאה של המתחם. בנוסף, הוועדה סבורה כי התוכנית מציעה טיוב של התכנון המאושר בתמ"ל/2020, באמצעות פריסה ראויה של הבינוי כלפי הרחובות, יצירת חללים מסחריים וציבוריים במפלסי הקרקע כלפי רחוב הנורית ורחוב קוסטה ריקה. אדריכלי התכנית משרד קיקה ברא"ז אדריכלים.

הרכבת הקלה בירושלים. אריאל זנדברג, אתר רשמי
הרכבת הקלה בירושלים/אתר רשמי, אריאל זנדברג

הפרויקט השני שאושר מצוי ברחובות סן מרטין 22, 24, 26, בר יוחאי 12, 14, וזאת במסגרת תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת גונן בירושלים.

יתרונו של הפרויקט הוא גם במיקומו הסמוך לשלושה קווי הרכבת הקלה - הסגול, התכלת והירוק ובין שתי תחנות רכבת קלה, צומת פת ותחנת הארנה שיחברו את השכונה לשכונות ירושלים מצפון ומדרום.

התוכנית מציעה פינוי והריסה של 119 יח"ד קיימות ובמקומן בינוי של כ-402 יח"ד חדשות בשני מגדלים, מעל לקומות חניון משותף בשילוב חזית מסחרית על דופן רחובות סן מרטין ובר יוחאי. בין שני המגדלים מוצע שטח משולב למבני ציבור, גינות ומעבר לטובת הולכי רגל שמגשר על הפרשי הגובה ומבטיח רציפות הליכה בין רחובות סן מרטין לבר יוחאי. יזמות הפרויקט כאמור על ידי שיכון ובינוי בשותפות עם חברת קן התור. אדריכל התוכנית הוא מנדי רוזנפלד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"גאים לקחת חלק בבניין העכשווי והעתידי של בירת ישראל"

משיכון ובינוי נמסר: "החברה, כמי שבנתה בעבר לא מעט שכונות בירושלים ומבנים המזוהים כנקודות ציון בהתפתחות ההיסטורית של העיר עד היום, נמצאת בתנופת קידום של תוכניות בניה רבות בכל רחבי העיר בהיקף אלפי יח"ד, הן בקרקעות היסטוריות והן ובעיקר בקידום פרויקטים התחדשות עירונית יחד עם גופי התכנון בעיריית ירושלים והוועדה המחוזית. האפשרות לקחת חלק בבניין העכשווי והעתידי של בירת ישראל היא הרבה מעבר לכלכלה של חברת הנדל"ן והחברה רואה בכך משנה חשיבות בעיקר בימים מאתגרים אלו ובכלל".

עו"ד ירון טיקוצקי המייצג את הדיירים: "אין ספק שהחלטת עיריית ירושלים מלפני מספר חודשים להצטרף כיוזמת התכנית, ועתה - החלטת הועדה המחוזית על הפקדת התכנית למתחם סן מרטין בר יוחאי בקטמונים, היא בשורה חשובה לבעלי הדירות. המדובר באחד המתחמים בירושלים שיותר זקוקים לקידומו ומימושו של הליך התחדשות עירונית וכעורכי הדין שמייצגים ומלווים את הדיירים בתהליך הזה, אנו מברכים על ההחלטה ושמחים עליה מאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully