וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת נחת בעיר המטווחת: יוזמה מרגשת לשיקום שכונת רמת אשכול באשקלון

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 13:54

יוזמה חדשה בהובלת ראש העיר אשקלון ומספר יזמים נועדה לשקם את הבניינים הישנים בשכונת רמת אשכול, שנפגעו במהלך המלחמה ולקדם בניית דירות עם מרחבים מוגנים בעיר

העיר אשקלון מנסה לחזור לשגרה. דצמבר 2023. אבי רוקח
העיר אשקלון מנסה לחזור לשגרה. דצמבר 2023/אבי רוקח

יוזמה חדשה ומרגשת קורמת בימים אלו עור וגידים ומעניקה תקווה לאלפי תושבים בעיר הכי מיורטת במלחמה. היוזמה, בהובלת ראש עיריית אשקלון ומספר יזמים, מקדמת את שיקומם של עשרות בניינים שנפגעו כתוצאה מהמלחמה, ומתיימרת להעניק להם ביטחון לעתיד על ידי בניית דירות עם מרחבים מוגנים בעיר.

פרויקט "פינוי בינוי" הוא לא דבר חדש שצובר יותר ויותר תאוצה בשנים האחרונות. לרוב מדובר במבנים ישנים, שהעירייה בשיתוף עם יזמים וקבלנים מקדמת על מנת להעלות את רמת החיים והנראות של העיר, אלא שהפעם מעבר לרווח כלכלי ומיתוג של העיר - מדובר בפרויקט שגם דואג לרווחת תושבי העיר אשקלון, שמאז ה-7.10 לא ידעו ימים של מנוחה והפכו לתושבי העיר הכי מטווחת בישראל.

אשקלון. בר לוי אדריכלים,
פרויקט פינוי-בינוי בעיר אשקלון/בר לוי אדריכלים

הפרויקט, שמתבצע בשכונת רמת אשכול, אחת מהשכונות הוותיקות בעיר, הוא יוזמה של ראש העיר, תומר גלם, שמלווה ומקדם את הפרויקט ביחד עם הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור ולצידה של מהנדסת העיר, ויקטוריה ברנגל בשיתוף היזמים, דמרי,MBS התחדשות עירונית, מנרב ושריקי גרופ - כאשר התכנית שנרקמה כוללת הריסת 340 יחידות קיימות, כשבמקומן ייבנו 2,300 יחידות דיור חדשות בארבעה מתחמים בשכונה.

המיוחד בפרויקט הזה, לעומת פרויקטים אחרים של "פינוי בינוי", היא המטרה ששמו השותפים לתכנית לנגד עיניהם: הבטחת ביטחונם של התושבים בשכונה שספגה הכי הרבה פגיעות רקטות במהלך המלחמה, ושרבים מהם אנשים מבוגרים אשר מתקשים לגור בבתיהם הישנים תחת איום הטילים מאחר ובאותם מבנים לא קיימים מקלטים שלא לדבר על מרחבים מוגנים בבתיהם, כך שבמהלך המלחמה, שסופה עדיין לא ידוע - ההגנה היחידה שקיימת עבור אותם תושבים הם חדרי המדרגות וזה בזמן קצר שלרוב לא מספיק עבור רובם בשביל למצוא מחסה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אשקלון. בר לוי אדריכלים,
פרויקט פינוי-בינוי בעיר אשקלון/בר לוי אדריכלים

התוכנית מקודמת ע"י האדריכל עדן בר בעלי המשרד בר-לוי אדריכלים ומקודם במסלול מיוחד הנקרא ותמ"ל, אותו מובילה סיגי בארי. למסלול זה נבחרים מתחמי פינוי בינוי בודדים בישראל, להם יש אינטרס משמעותי לקידום שכונות ותיקות. המסלול המיוחד מקצר את זמני התכנון באופן משמעותי ומאפשר יציאה לבניה של הפרויקט בזמן קצר באופן משמעותי. שיתוף הפעולה בין היזמים ודחיפה של עריית אשקלון אפשרו את קידום המתחם למסלול זה ולהאצת תכנון השכונה.

דוגמה לפרויקט הינו הפרויקט בחלקה הדרומי של השכונה שנמצא ברחוב העבודה בעיר, בפרויקט זה, אותו מובילה חברת MBS התחדשות עירונית, המונה כיום 90 דיירים עתידים להיבנות 700 יחידות חדשות. כשבנוסף לבניינים החדשים שיוקמו בשכונה, יוקצו גם שטחים ייעודיים למרחבים ציבוריים הכוללים גינות, כבישים חדשים ומדרכות רחבות שיאפשרו תנועה נוחה ובטוחה להולכי הרגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully