וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משדה הקרב לאתרי הבניה: המקצוע שמושך חיילים משוחררים לענף הנדל"ן

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 15:43

עשרות חיילים משוחררים הגיעו לתכנית הכשרה ייחודית לתפקיד עוזרי בטיחות באתרי הבנייה בישראל ויסייעו במצוקת כוח האדם הקשה ממנה סובל הענף מאז פתיחת המלחמה

הכוחות במרחב שכונת זייתון, 3 במרץ 2024. דובר צה"ל
משדה הקרב לאתרי הבניה: המקצוע שמושך חיילים משוחררים לענף הנדל"ן/דובר צה"ל

בעקבות המלחמה הנמשכת וההגבלות על כניסת עובדים פלסטינים לישראל, נקלע ענף הבנייה למצוקה חסרת תקדים בידיים עובדות. בזמן שבממשלה פועלים לגיוס וייבוא של עובדים זרים אל אתרי הבנייה, ישנו גם צורך להכשיר אותם בכל הנוגע להנחיות הבטיחות הנדרשות בישראל. בהתאם לכך, כ-30 חניכים, רובם חיילים משוחררים, סיימו השבוע הכשרה ראשונה של עוזרי בטיחות בענף הבנייה.

הקורס התקיים בהיקף של 128 שעות וכלל לימוד תיאוריה וניהול סיכונים באתר הבנייה, סיורים באתרים השונים, הכשרה לעבודה בגובה ושילוב טכנולוגיות של המוס"ל, לרבות הכרת פעילות הניידות וסימולטורים לבנייה. בין היתר, קיבלו החניכים כלים ללמידה עצמית וחיזוק הידע בעזרת מערכת moodle של המוס"ל.

חיילים משוחררים סיימו הכשרה ראשונה של עוזרי בטיחות בענף הבנייה. המוסד לבטיחות ולגיהות,
חיילים משוחררים סיימו הכשרה ראשונה של עוזרי בטיחות בענף הבנייה/המוסד לבטיחות ולגיהות

בנוסף, כלל הקורס מושגי יסוד והכרה עם חוקים ותקנות עיקריות בענף הבנייה, כולל רשימות תיוג לעוזר בטיחות, הכרת פנקס כללי וסיורים מקצועיים באתרי בנייה בהתאם לשלבי הבנייה. חניכי הקורס שסיימו בהצלחה ציינו כי סיבת הגעתם לפרויקט הייתה הרצון לרכוש "מקצוע לחיים" ולהשתלב בעבודה עם שכר טוב. "מדובר בענף מתפתח שמשולבת בו טכנולוגיה מפותחת", "אני גאה להשתלב בקורס מקצועי ואינטנסיבי מצד אחד, אבל ולא ארוך מדי מהצד השני. בגלל שכל הזמן בונים במדינה, למרות המצוקה בכוח האדם, אני מאמין שהסיכוי להיקלט בענף גבוה". מספר אחד ממסיימי הקורס.

לטקס הסיום הגיע מפקח העבודה ראשי, שציין את הרתמות המוס"ל בהשקעה והפעילות ההדרכתית לקידום ענף הבנייה, השילוב של חיילים משוחררים והמענה המקצועי בעוזרי הבטיחות באתרים השונים יסייע למניעת תאונות עבודה.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

"רואה חשיבות רבה בשילובם של חיילים משוחררים"

שר העבודה, יואב בן צור: "בעקבות המלחמה, ענף הבניין נמצא במצוקה קשה של ידיים עובדות, הכשרת חיילים משוחררים לעבוד כעוזרי בטיחות באתרי הבניה, היא עוד נדבך בפעולות האקטיביות שאנו נוקטים בכדי לצלוח את המשבר התעסוקתי שפקד את הענף. דווקא בעת הזו שחיילי צה"ל נלחמים בחזית הקרב למען ביטחונה של ישראל, אני רואה חשיבות רבה לשים דגש על שילובם של חיילים משוחררים בתעסוקה מכובדת עם שכר גבוה".

מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר: "הוסיף כי מדובר ביום חג במהלכו מוכשרים חיילים על ידי הארגון בראשותו למקצוע לחיים בענף הבנייה. לדבריו, ימשיך המוס"ל לפתח עוד מיזמים להכשרת חיילים משוחררים נוספים לענף הבנייה, במטרה לסייע לענף ולשפרו מקצועית, תוך מניעת נפגעים ותאונות העבודה".

דוד יהלומי, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה בישראל ויו"ר מטה תשתיות: "הפעילות המבורכת של הכשרות מקצועיות של חיילים משוחררים בענף הבניה ובפרט עוזרי בטיחות, נעשית הודות לתיקון חוק עוזרי בטיחות, אותו יזמו התאחדות הקבלנים והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה, שבו הוסר תנאי החובה של שנתיים ניסיון. ענף הבניה והתשתיות זקוק היום לעשרות אלפי עובדים, ביניהם אלפי עוזרי בטיחות. לשם כך, הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה, תחת מדיניותו של ראול סרוגו נשיא ההתאחדות ונשיא הקרן, תכשיר בשבועות הקרובים, במימון משרדי הכלכלה והאוצר, כ- 2,000 עובדים לענף, מתוכם כ-400 עוזרי בטיחות. ההכשרות יהיו בעשרים מוקדים ברחבי הארץ מצפון ועד דרום וללא עלות".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully