וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחרים עיר מגורים לפי חינוך הילדים? פיית השיניים יכולה לעזור לכם

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 18:05

רגע של חי(נ)וך: עבור רוב האנשים יום פיית השיניים הבינלאומי הוא עוד יום רגיל. עבור מנהלת בית הספר למשחק בחדרה, "מדובר בהזדמנות אקטואלית לפדגוגיה יצירתית המעלה חיוך בלי שיניים על פני התלמידים"

יום פיית השיניים בבית הספר למשחק בחדרה. דוברות עיריית חדרה,
יום פיית השיניים בבית הספר למשחק בחדרה/דוברות עיריית חדרה

פיית השיניים קפצה לביקור: ילדי כיתות א' בבית הספר 'המשחק' בחדרה לא ישכחו את היום בו פגשו לראשונה את הפיה המוכרת מכולן, פיית השיניים, אותה דמות בדיונית חביבה המעניקה מתנה קטנה על כל שן חלב שנופלת. עם כניסתם לכיתות הופתעו הזאטוטים לגלות שמי שמחכה להם בכיתות זו לא פחות ממחנכת הכיתה שלהם שמחופשת לפיית שיניים, זאת על רקע 'יום פיית השיניים הבינלאומי המצוין היום.

"יום פיית השיניים שמח לכל הילדים", בירכה המורה שהתחפשה לפיה ובעזרתה של התלמידה קסם גבעולי סמפיו, שמונתה לעוזרת פיית השיניים, חילקה לכל ילד וילדה שקיק קטן לשמירה על שיני החלב שנפלו להם ושעוד יפלו. "היום נבין למה לכולכם חסרות שיניים בפה ונלמד על הדרך הטובה ביותר לשמור על השיניים שלנו", המשיכה הפיה מורה.

הילדים הנרגשים החלו מתעניינים במקורו של סיפור הפיה ולחלוק מחוויותיהם הקודמות עמה. "פעם נפלה לי שן ובבוקר קיבלתי בובה קטנה שחיכתה לי ליד הכרית. אמא אמרה לי שהפיה נתנה לי מתנה והייתי עצובה שלא אמרתי לה שלום", אמרה תלמידה מכיתה א' 3, שקמה לחבק את הפיה החביבה.

יום פיית השיניים בבית הספר למשחק בחדרה. דוברות עיריית חדרה,
יום פיית השיניים בבית הספר למשחק בחדרה/דוברות עיריית חדרה

פיית השיניים הומצאה כפי הנראה כדי להפוך תופעת נפילת שיני החלב אצל ילדים לחיובית ומשמחת, כסמל להתבגרות. על פי המסורת, אותם ילדים דאגו להניח מתחת לכרית את השן שנפלה להם, פיית השיניים מחליפה אותה במתנה. למרות שיש שינויים במראה שלה וגם באופי שלה בין מקומות שונים, מחקרים מצאו כי היא קיימת בהמון המון תרבויות שונות ומרחוקות בכל העולם. במערב אירופה, במדינות כמו צרפת, בלגיה ושוויץ, פיית השיניים לובשת צורה קצת שונה. אצלם פיית השיניים היא עכבר. העכבר הוא עכבר קטן ששמו בצרפתית הוא "La petite souris" (העכבר הקטן). גם במדינות דרום אמריקה זהו עכבר. הוא מכונה "העכברון פרז".

לאחר הסבר קצר שניתן לילדים על ידי המורה פיה על שיני חלב נכנסה לכיתות א' אוקסנה מרמס, שיננית במקצוע ואמא של יניב ואושר תלמידי בית הספר, והסבירה לילדים כמה חשוב לשמור על היגיינת הפה וכיצד לעשות זאת. "אנו רואים ערך בשילוב כוחות קהילתיים בהליך החינוכי והשיעור שהעבירה אוקסנה מרמס הוא דוגמא לכך", מספרת מנהלת בית הספר, הדר גולדשטיין יובל. "ההליך החינוכי מצוי בכל מקום ותפקידנו, המבוגרים הוא להנגישו לילדים בכל הזדמנות. לשמחתי מצאנו בלוח השנה יום חביב שניתן לרתום לטובת הפדגוגיה, באווירה קלילה ויצירתית", מסכמת. עוד במהלך היום, עברו הילדים פעילות חינוכית בנושא בריאות השן. בסיום השיעור התקבצו ילדי הכיתה, שרובם חסרי שיניים והצטלמו בחיוך רחב למזכרת מהמפגש המרתק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"היוזמה היום העלתה חיוכים אצל כולם"

שלומי דהן, מנהל אגף החינוך בעיריית חדרה: "עולם הילדים מאפשר לנו לייצר מגוון עצום של מערכי חינוך ופדגוגיה מהמתרחש בסביבתנו. אנו, במערכת החינוך העירונית פועלים כל העת באיתור וניצול הזדמנויות להליך חינוכי השאוב מהסביבה, מהתרחשויות אקטואליות והיכולת לפשט מידע מורכב. היוזמה היום העלתה חיוכים אצל כולם".

מעבר לבית הספר למשחק בשכונת הפארק החדשה בעיר, מערכת החינוך בחדרה ידועה ברמתה הגבוהה ובמגוון מסגרות החינוך והמעטפת התומכת לה זוכה כל תלמיד. מערכת החינוך העירונית מציעה שפע פדגוגי ומגוון שיטות חינוך, כמו מונטיסורי, דמוקרטי, מכיל ועוד, לצד תמיכה בטיפוח זיקה לטבע וסביבת הים במערכת החינוך כבר במסגרות הגיל הרך.

בנוסף, לפני כשנתיים הוקם בחדרה המרכז ההוליסטי לגיל הרך. המרכז נותן מענה מלא לילדים מגיל לידה ועד 6 ולהוריהם, מתוך הבנה כי השנים הראשונות בחייו של ילד הן הקריטיות ביותר להתפתחותו. במרכז ההוליסטי מבקשים להיות שם עבור הילדים והוריהם, ולהעניק להם את המענה המתאים לגילאים אלה הכוללים גן ילדים, טיפת חלב, מסגרות תומכות נוספות ושלל פעילויות חינוך והתפתחות.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully