וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחוזה יוקרתית נמכרת ב-135 מיליון שקל. הקאץ': אסור לגור בה

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 10:18

אחוזה בהמפטונס, המשמש כאזור נופש לתושבי ניו יורק, הגיעה למדף מכירות הנדל"ן עם תג מחיר גבוה של 38 מיליון דולר, אך עם אזהרה משמעותית: הרשויות המקומיות אוסרות את המגורים בה

בית הקיץ שבו בילתה ג'קי קנדי אונסיס את חופשותיה בילדותה באיסט המפטון. sothebysrealty.com, אתר רשמי
אילוסטרציה: בית באיסט המפטון/אתר רשמי, sothebysrealty.com

יזם נדל"ן ניו-יורקי מוכר בשם הארי מק'קולו רשם לאחרונה למכירה את בית המגורים שלו בהמפטונס, הממוקם באזור נופש יוקרתי בין שכנים כמו סטיבן שפילברג, תמורת תג מחיר של 38 מיליון דולר (שווה ערך לכ-135 מיליון שקל).

עם זאת, כפי שמצוין במודעת המכירה, קונים פוטנציאליים יתבקשו להתמודד עם מכשול אחד קטן: עקב עשרות שינויים לא מורשים שנעשו בנכס, והובילו לסיבוכים משפטיים - האחוזה חסרת תעודת אכלוס, ונחשבת לא חוקית למגורים החל משנת 2017.

בעוד שהאחוזה מתהדרת בבריכה מפוארת ומיקום מעולה על 2.7 דונם באיסט המפטון היוקרתית, הנכס מציג היסטוריה של שינויים לא מורשים, כולל פינוי קרקע ובנייה ללא האישורים הדרושים, עם יותר מ-20 הפרות שלא שולמו וקנסות שהצטברו במהלך תקופה של חמש שנים.

מנהטן ניו יורק. ShutterStock
מנהטן ניו יורק/ShutterStock

כפי שנכתב בניו יורק פוסט, שפרסמו את הידיעה לראשונה, הפעילות הלא חוקית שנעשתה בנכס מהדהדת את עברו השנוי במחלוקת של היזם מק'קולו, ובעיקר את מעורבותו בפעילויות בנייה לא מורשות במנהטן בשנות ה-80. מק'קולו שילם 10.35 מיליון דולר עבור הבית בשנת 2017, ולאחר מכן המשיך לפנות אדמות ולבנות קרוב מדי לאזורים ביצות - הכל כאמור ללא אישורי הרשויות.

למרות המאמצים לתקן את המצב, ועדת הערעורים של איסט המפטון וילג' סירבה לאשר רטרואקטיבית את פעולותיו הבלתי חוקיות של מק'קולו, מה שגרם למאבק משפטי בין היזם לרשויות המקומיות. כתוצאה מכך, כאמור, האחוזה נותרה בלתי מתאימה לאכלוס עד לפתרון הסיבוכים המשפטיים.

גם שווי השוק של הנכס מעלה סימני שאלה בפני גורמים רבים, המעריכים את שוויו נמוך משמעותית מהמחיר המבוקש. "הבית גם ממונף מאוד עד הסוף", אומרים גורמים המעורבים בפרשה, "אין הצדקה לבקש 38 מיליון דולר. הבית מגיע עם סיבוכים משפטיים ולא שווה יותר מ-15 מיליון דולר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully