וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4,000 שקל לדירה בתל אביב: כך תשתתפו בהגרלה לשכירות מוזלת בעיר

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 12:39

ההרשמה נפתחת היום: עיריית תל אביב צפויה להגריל בשנת 2024 יותר מ-150 דירות בהישג יד בשבעה פרויקטים שונים. מהשנה - אפשר לבחור את הפרויקט אליו מעוניינים להירשם. מי זכאי ואיך נרשמים? כל הפרטים

פרויקט גינדי בתל אביב. דורון סהר,
פרויקט גינדי בתל אביב/דורון סהר

לגור בזול בתל אביב: עיריית תל אביב-יפו מכריזה היום (א') על פתיחתה של ההרשמה להגרלה השנתית של דיור בהישג יד לזכאים ברחבי העיר. זאת, לאחר שהודיעה כי תגריל בשנת 2024 יותר מ-150 דירות לזכאיות ולזכאים תושבי תל אביב-יפו, ב-7 פרויקטים שונים ברחבי העיר.

המתעניינים יידרשו למלא שאלון אפיון קצר אשר יקבע את זכאותם ויסווג אותם בהתאם לגודל דירה שמתאימה לצורכיהם (לפי מספר נפשות והרכב משק הבית). לראשונה, בהגרלה הקרובה נוספה האפשרות לבחור את הפרויקט אליו מעוניינים להירשם.

כאמור, ההרשמה נפתחה היום, יום ראשון, 3 במרץ 2024, ותסתיים ב-24 במרץ 2024.

עד 50% הנחה בשכר הדירה

כידוע, מאז שנת 2012 מקדמת עיריית תל אביב-יפו מגוון פתרונות של דיור לתושבים במחירים מוזלים. בהתאם למדיניות הדיור העירונית שעוסקת בדיור בהישג יד בקרקעות פרטיות ובקרקעות עירוניות שאושרה לפני כשנה, בכל תכנית שתקודם בקרקע פרטית, יעמוד שיעור הדיור בהישג יד במחיר מופחת על כ-10%-15%. בקרקעות עירוניות יעמוד שיעור הדיור בהישג יד במחיר מופחת על 50%.

בנוסף לכך, קבעה מועצת העיר כי שיעור ההנחה בדיור בהישג יד בקרקעות פרטיות יעמוד על 40% ממחיר השוק (מדובר בשיעור ההנחה המקסימלי שרשות מקומית מוסמכת לקבוע על פי חוק), וגובה שכר הדירה בדיור בהישג יד בקרקעות עירוניות יעמוד על 25% מההכנסות הנטו של משקי בית מהעשירון ה-5. במקביל, ממשיכה העירייה במאמציה לקדם הצעת חוק לרגולציה בשוק השכירות הפרטית, מתוך הבנה ששילוב כוחות בין השלטון המרכזי למקומי חיוני להוזלת מחירי הדיור.

נכון להיום מאוכלסות בעיר יותר מ-400 יחידות דיור בהישג יד ואלפי יחידות דיור נוספות נמצאות בשלבי תכנון שונים. ניתן להתרשם מהפרויקטים השונים, לרבות מחירי השכירויות ודמי הניהול באתר החברה העירונית "עזרה ובצרון".

אלו ההגרלות שיתקיימו בשנת 2024

  • פרויקט East& - שישים יחידות דיור בנות 3 חדרים בפרויקט חדש ברחוב תוצרת הארץ. עלות השכירות החודשית תעמוד על כ-4,000 שקל.
  • פרויקט גני שפירא - 48 יחידות דיור בנות 3- חדרים ברחוב טורי זהב 17. הפרויקט הוקם בשנת 2013, השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,500 שקל לדירת 3 חדרים, 3,900 לדירת 4 חדרים, 3,700-3,900 שקל לדירת גן בעלת 3-4 חדרים וכ-4200-4600 שקל לדירת פנטהאוז בעלת 4 חדרים. דמי ניהול - 450 שקל בחודש.
  • פרויקט גינדי חשמונאים - 21 יחידות דיור בנות שני חדרים במתחם השוק הסיטונאי, שבפינת הרחובות קרליבך והחשמונאים. עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ- 4,200 שקל ועלות דמי ניהול תעמוד על כ-450 שקל בחודש.
  • פרויקט יד אליהו - שישה מבנים ברחבי שכונת יד אליהו, כוללים 12 יחידות דיור בנות 1-2 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על כ- 1,800 שקל - 2,100 שקל לדירת חדר עד חדר וחצי, וכ- 2,800 שקל לדירת 2 חדרים.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פרויקט גני שפירא בתל אביב. דורון סהר,
פרויקט גני שפירא בתל אביב/דורון סהר
  • פרויקט WE - שש יחידת דיור בנות 2-3 חדרים, במתחם הסמוך לדרך השלום ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 150). עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ 4,300 שקל לדירת שני חדרים ו-5,000 שקל לדירת שלושה חדרים. עלות דמי הניהול החודשיים יעמדו על 350 שקל.
  • פרויקט יסוד המעלה - 2 יחידות דיור בנות 3 חדרים ברחוב יסוד המעלה 33. עלות שכירות חודשית בפרויקט לדירות אלה תעמוד על 3,100 שקל.
  • פרויקט מידטאון תל אביב - 2 יחידות דיור בנות 3 חדרים בפרויקט הממוקם בסמוך לפארק שרונה ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 144). עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ-6,100 שקל . עלות דמי ניהול תעמוד על 470 שקל בחודש.

אלו הם תנאי הזכאות

המועמדים נדרשים לעמוד בחמשת הקריטריונים הבאים:

1. חסר דירה - כל הבגירים במשק הבית הם חסרי דירה או אינם בעלים של חלק העולה משליש דירה.

2. תושבי תל אביב-יפו - לפחות אחד הבגירים במשק הבית הינו אזרח ישראל תושב תל אביב-יפו במשך שלוש השנים שקדמו למועד הקובע, או במשך 4 מתוך 10 השנים שקדמו למועד הקובע.

3. הכנסות מרביות - סך ההכנסה החודשית הממוצעת ברוטו של כל הבגירים במשק הבית ב-12 החודשים האחרונים שקדמו למועד הקובע לא עלתה על הרף העליון להכנסה חודשית של משק בית בעשירון שביעי, בהתאמה למספר הנפשות במשק הבית לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי (מספר הנפשות במשק הבית לצורך חישוב ההכנסה החודשית יחושב החל משתי נפשות). לגבי עצמאיים יבחנו ההכנסות בהתאם לדו"ח השנתי האחרון אשר הוגש לרשויות המס.

4. הון עצמי מרבי - סך ההכנסות של כל הבגירים במשק הבית לא עולה על 600 אלף שח (למעט פנסיה).

5. גיל מינימלי - גילו של אחד מהבגירים במשק הבית הינו 26 שנה ומעלה.

הקריטריונים לקביעת הזכאות נקבעו על ידי מועצת העיר תל אביב-יפו. על מנת להקל על התושבים, המתמודדים לא יידרשו להמציא את כל המסמכים בשלב הרישום, אלא רק לחתום על הצהרה שקראו את הקריטריונים לזכאות. רק נרשמים אשר יעלו בהגרלה יידרשו להמציא את המסמכים לעזרה ובצרון.

"נמשכת מהפכת הדיור בתחום השכירות במחיר מופחת בעיר"

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "עיריית תל אביב-יפו ממשיכה להוביל את מהפכת הדיור בתחום השכירות במחיר מופחת באמצעות תכנון כמות חסרת תקדים של דירות לדיור בהישג יד בעיר תל אביב- יפו. נכון להיום מאוכלסות בעיר מאות יחידות דיור בהישג יד, ואלפי יחידות דיור כאלה נמצאות בשלבי תכנון ובנייה שונים".

"משבר הדיור הוא אתגר לאומי ואנחנו בעיריית תל אביב-יפו נמשיך לעשות כל שניתן כדי לאפשר כמה שיותר אפשרויות דיור מוזל בכל רחבי העיר. זאת במטרה לממש תמונת עתיד של עיר אטרקטיבית למגורים עבור מגוון אוכלוסיות ואנו מקווים שגם המדינה תתעורר ותפעל לקידום הנושא. אנחנו גאים לפתוח את מערכת הרישום השנתית שתקל על תושבינו, כך שבהרשמה אחת בלבד יוכלו להתמודד לכל ההגרלות לדיור בהישג יד שייערכו השנה. בהצלחה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully