וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח תקווה ממשיכה להתחדש: יוקמו 4 בניינים עם 314 דירות

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 12:12

אור ירוק לפרויקט פינוי-בינוי כצלנסון בפתח תקווה: תוכנית ההתחדשות העירונית אושרה להפקדה בוועדה המחוזית וכוללת הקמה של 314 דירות חדשות על חשבון 3 בנייני רכבת ישנים עם 90 דירות שיפונו

פרויקט פינוי-בינוי כצלנסון בפתח תקווה. CityBee אדריכלים,
פרויקט פינוי-בינוי כצלנסון בפתח תקווה/CityBee אדריכלים

בשורה לתושבי פתח תקווה: הוועדה המחוזית מרכז הודיעה היום (ה') כי אישרה להפקדה את תוכנית הפינוי בינוי ברחוב כצנלסון בפתח תקווה.

במסגרת התוכנית, יפונו שלושה בנייני רכבת ברחוב כצנלסון 40,42,44 ובהם 90 יחידות דיור, ובמקומן ייבנו 314 יחידות דיור, בארבעה בניינים: שני מגדלים בני 22 קומות, ושני בניינים נוספים בני 9 קומות. במסגרת הפרויקט, יקבלו הדיירים הוותיקים, דירות חדשות הגדולות ב-25 מ"ר לפחות בהשוואה לדירות הישנות, וכן מרפסת שמש, חנייה ומחסן.

תמהיל הדירות מגוון, וכולן פונות לכיוון פארק יד לבנים במרכזה של השכונה. במסגרת התוכנית, ייסללו שבילי אופניים ומסלולי הליכה מותאמים לטובת דיירי השכונה. השכונה גובלת גם בגן יד לבנים בפתח תקווה, ותחנת הרכבת הקלה היא במרחק 5 דקות הליכה משם. יזמיות הפרוייקט הן ב.ס.ר ואורבניקה, שהקימו לצורך כך חברה משותפת, משכנות גוש דן יזמות; התכנון נעשה בידי CityBee אדריכלים.

פרויקט פינוי-בינוי כצלנסון בפתח תקווה. CityBee אדריכלים,
פרויקט פינוי-בינוי כצלנסון בפתח תקווה/CityBee אדריכלים

תוכנית הפינוי ובינוי ברחוב כצנלסון, היא חלק מתוכנית מתאר כוללת להתחדשות שכונת רמת ורבר, ואושרה להפקדה במאי 2020. שכונת רמת ורבר, שנבנתה בין השנים 1975-1955 היא המוקד המרכזי והגדול בפתח תקווה להתחדשות עירונית בשנים הקרובות. תוכנית המתאר מקצה 17 מתחמים לפינוי בינוי בשכונה, מה שצפוי להכפיל את היקף האוכלוסייה בה. התוכנית המוצעת גם מגדילה משמעותית את שטחי המסחר והתעסוקה בשכונה, וכן את מבני הציבור ואת בתי הספר.

על פי התוכנית שהוגשה לוועדה, 10% מיחידות הדיור יהיו בשטח של עד 65 מ"ר, ועוד 30% יחידות דיור יהיו בשטח של 66-80 מ"ר. כמו כן, דורשת הוועדה להגדיל את שטחי המסחר מ-500 מ"ר ל-850 מ"ר וכן להגדיל שטחי שירות עיליים למגורים בכ-4,700 מ"ר.

האדריכלים ערן שקד וערן לשם, מ- CityBee אדריכלים, אמרו היום: "התוכנית שלנו משתלבת בתכנון העירוני להתחדשות רמת ורבר, תוך שמירה על עקרונות התכנון שהתגבשו עם העירייה ובשיתוף הציבור. בלב המתחם ישנו שטח ירוק רחב ידיים לרווחת הדיירים ולרווחת תושבי השכונה. אנו מאמינים שהחיבור למרחב העירוני ישדרג בצורה משמעותית את איכות החיים של תושבי השכונה הוותיקים והחדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully