וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה בהנחה ללוחמים ומשרתי מילואים: זו ההצעה שאושרה בכנסת

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 11:15

לפי החקיקה שאושרה בטרומית, 20% מתכניות הדיור המוזלות של המדינה יוקצו ללוחמים משוחררים ולמשרתי המילואים. ההטבה תינתן ללוחמים במשך 6 שנים מיום שחרורם, וכן למילואימניקים בשירות פעיל

צוות הקרב של חטיבת הצנחנים ממשיך את הלחימה במרחב חאן יונס. דובר צה"ל
דירה בהנחה ללוחמים ומשרתי מילואים: זו ההצעה שאושרה בכנסת/דובר צה"ל

דירה בהנחה ללוחמים: מליאת הכניסה אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק מתן הטבות בדיור ללוחמים משוחררים ולמשרתי מילואים, התשפ"ד-2024 של ח"כ משה פסל. 25 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול מתנגד אחד, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.

במסגרת הצעת החוק מוצע לקבוע כי 20% מתוכניות דיור מוזלות כמו מחיר למשתכן ודיור בר השגה יוקצו ללוחמים משוחררים במשך 6 שנים מיום שחרורם, וכן למשרתי מילואים פעילים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מאות אלפי חיילי מילואים שירתו ומשרתים את מדינת ישראל ומחרפים את נפשם בעבור הגנה על אזרחי מדינת ישראל, ובאותה עת מותירים מאחור משפחות, עבודות ועסקים. לפיכך, מוצע לסייע להם כלכלית במציאת פתרונות דיור, להקצות ללוחמים משוחררים במשך 6 שנים מיום שחרורם וכן למשרתי מילואים פעילים שש שנתיים 20% מתוכניות דיור מוזלות כמו מחיר למשתכן ודיור בר השגה".

בתגובה להצעת חוק מתן הטבות בדיור ללוחמים משוחררים ולמשרתי המילואים, שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, אמר במליאת הכנסת: "אני פועל מאז כניסתי לתפקיד על מנת לסייע לחיילי המילואים בכל תחומי פעילות המשרד שלי - בין היתר בדיור בר השגה"

עיקרי דבריו: "עוד לפני המלחמה יזמתי הקצאה מיוחדת למשרתי המילואים במסגרת ההגרלות של "דירה בהנחה" - ההצעה אושרה על ידי מועצת רמ"י כבר ביוני ולראשונה נקבע הקצאה ייעודית לטובת משרתי המילואים. בהגרלה האחרונה, בה הורגלו 6,816 יח"ד, מתוכם כבר 419 יח"ד הוקצו לטובת חיילי מילואים והם יוכלו - למתי שתתפרסם הודעת הזכייה - לקבל דירה בהנחה ממגוון הערים בה התקיימו ההגרלות: במודיעין, קריית גת, רחובות ועוד".

"במסגרת החלטת ממשלה 1126 ("הוקרה, סיוע ותגמול לחיילי מילואים המשרתים במלחמת "חרבות ברזל" שעברה בפברואר), כבר קבענו כי נגדיל את שיעור העדיפות לחיילי מילואים במחיר מטרה שאינם בעלי דירה. אני פועל גם לייעד מכסה למשרתי המילואים בהגרלות של 'דירה להשכיר', על מנת לדאוג גם למשרתי המילואים שמעוניינים להשכיר דירה לטווח ארוך".

"מאז שמחת תורה, כולנו נמצאים במצב חירום לאומי. אנשים נטבחו ובתים נהרסו. אני ושאר גורמי המקצוע במשרד, עושים את הכול על מנת לסייע לאזרחים במה שאנחנו יכולים".

"מאות אלפי חיילי מילואים שרתו ומשרתים את מדינת ישראל, כולל בימים אלו, ומחרפים את נפשם בעבור ההגנה על אזרחי מדינת ישראל. באותה עת הם מותירים מאחור משפחה, חברים ועבודה. אני מוקיר ומעריך את תרומתם של משרתי המילואים, ועושה הכול על מנת לסייע להם בתחום פעילות המשרד שלי - בין היתר בנוגע לדיור בר השגה. כולי תקווה שכל חיילנו יחזרו בשלום לביתם וכשיחזרו יוכלו אף לזכות בבית משלהם בדיור בר השגה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully