וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיות כמו קווין: בכמה נמכרת האחוזה המפורסמת של פרדי מרקורי?

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 15:35

האחוזה של סולן קווין המנוח, גארדן לודג' בלונדון, עלתה לאחרונה על מדף המכירות על ידי ארוסתו לשעבר, מרי אוסטין, שקיבלה אותה ממנו בירושה בשנת 1991 לאחר מותו, ומתגוררת בה מאז

האחוזה של פרדי מרקורי. מתוך האתר של סוכנות הנדלן Knight Frank, אתר רשמי
האחוזה של פרדי מרקורי/אתר רשמי, מתוך האתר של סוכנות הנדלן Knight Frank

44 שנים אחרי שנרכשה על ידי כוכב הרוק הנצחי, סולן קווין המנוח פרדי מרקורי, האחוזה המרשימה שלו בלונדון מוצעת למכירה תמורת סכום מטורף של 30 מיליון פאונד (שווה ערך לכ-138.5 מיליון שקל).

הנכס, הממוקם בשכונת קנזינגטון היוקרתית שבמערב לונדון וידוע גם בשם גארדן לודג', שייך כיום לארוסתו לשעבר, מרי אוסטין, שקיבלה אותו בירושה לאחר מותו. "זה היה יום קיצי בשנת 1980. ילדים שיחקו בגינה. הכל היה שקט ושלו", נזכרת מרי אוסטין בשיחה עם סוכנות הידיעות בלומברג. "פרדי יצא החוצה וישר אמר 'תגידי להם שיוציאו את הבית מהשוק, אשלם להם את הסכום שהם רוצים". לטענתה, מרקורי חיפש מקום מפלט בתוך לונדון בו יוכל ליצור ולעבוד על המוזיקה שלו מבלי שהתקשורת תרדוף אותו. האחוזה המבודדת הייתה בדיוק מה שהוא חיפש.

לאחר מותו של מרקורי ב-1991, אוסטין ירשה את האחוזה ומאז היא מתגוררת בה. לאחרונה החליטה למכור אותה תמורת 30 מיליון פאונד כאמור, אחרי מכירה פומבית מוצלחת של חפצי מרקורי תמורת יותר מ-50 מיליון פאונד, שחלק מהכסף הועבר לקרן הצדקה של אלטון ג'ון למלחמה באיידס.

"המכירה הפומבית הייתה הצלחה גדולה, ולא ידעתי כיצד ארגיש, אבל הבנתי שהגיע הזמן למכור את חפציו", מספרת אוסטין. לגבי מכירת הבית, מציינת ארוסתו לשעבר של מרקורי כי היא מתגוררת בו כעת לבד אחרי שילדיה כבר גדלו ועזבו אותו, והיא מרגישה "צורך לפתוח בפרק חדש בחיים ולהתקדם הלאה".

בכמה נמכר הפסנתר עליו הלחין מרקורי את רפסודיה בוהמית?

באחוזה עצמה יש שמונה חדרי שינה, ואזור נוסף ששימש כסטודיו של מרקורי בו יצר את האמנות שלו. בקומת הקרקע של המבנה הראשי יש חדר גדול אותו כינה הזמר "החדר היפני" דרכו הוא יכול היה לצאת גם לגינה. "ידענו לא להפריע לו כשהוא נמצא שם", הוסיפה אוסטין. כמו כן, בקומה יש חדר אוכל בו נהג מרקורי לערוך ארוחות פאר. מרקורי בעצמו עיצב את החדר וצייר את העיצובים על הקירות שלו. "הוא לא הצליח לגרום למעצב להבין את הרעיונות שלו, אז הוא החליט לעצב את החדר בעצמו", ציינה אוסטין.

החדר הגדול ביותר בקומת הקרקע הוא חדר האורחים בו יש רצפת פרקט, קירות צהובים ואח מעוטר באבנים. בחדר הזה הונח הפסנתר עליו כתב מרקורי את השיר אולי הכי מפורסם של קווין Bohemian Rhapsody, שנמכר במכירה הפומבית תמורת 1.7 מיליון פאונד.

פרדי מרקורי מלהקת קווין. Dave Hogan, GettyImages
פרדי מרקורי מלהקת קווין/GettyImages, Dave Hogan

בקצה החדר יש גרם מדרגות שמוביל לאיזור בר בקומה העליונה, שם אנשים יכלו לשתות ולצפות מלמעלה על מה שקורה בחדר בו נערכו לא מעט מסיבות. בקומת הקרקע יש גם מטבח וחדר ארונות גדול לבגדים, וחדר קטן ודיסקרטי לשם היו מגיעים המשלוחים לבית, והחתולים של מרקורי אף היו ישנים בו.

בקומה העליונה יש את הסוויטה הראשית שמחולקת לארבעה חלקים. אחד מהם הוא חדר בו היה מתלבש מרקורי ובו מראות מהרצפה ועד התקרה, שהסתירו את הארונות בהם אוחסנו בגדיו, כולל התלבושות המפורסמות איתן היה עולה להופיע. בקומה העליונה היו גם שני חדרי רחצה, כשבשיש של אחד מהם היו חרוטים ראשי התיבות של מרקורי (FM). כדי להגיע לחדר השינה היה צריך להזיז את אחת המראות הענקיות, ובאחת היציאות מהחדר הייתה מרפסת שהשקיפה על הגן ועל המרחבים של שכונת קנזינגטון.

מרקורי היה הדייר הכי מפורסם שהתגורר באחוזה, אבל קדמו לו אנשי אמנות נוספים. הנכס עצמו נבנה ב-1909 עבור הצייר ססיל ריי ואשתו קונסטנס הלפורד. בהמשך גר בו גם פיטר ווילסון, יושב הראש לשעבר של בית המכירות הפומביות סותביס (שהיה אחראי על מכירת חפציו של מרקורי), וגם המרגל הבריטי שהפך לסוחר אמנות, תומאס האריס. מרקורי רכש את הבית מבן משפחה שהייתה מוכרת מאוד בעולם הבנקאות הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully