וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתיח: זוכי מחיר למשתכן יפסידו מאות אלפי שקלים בגלל קיר?

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 20:22

זוכי מחיר למשתכן באלעד ממתינים מעל שנתיים בגלל דרישה שנתקעה במשרד הבינוי והשיכון. בינתיים, היזם מאיים לבטל את המכרז, בידיעה שאף יזם אחר לא יסכים לקחת את הפרויקט. המשמעות: הפסד עצום לזוכים "המאושרים" | בלעדי

מזג אוויר בבני ברק 4 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
זוכי מחיר למשתכן בעיר אלעד יפסידו מאות אלפי שקלים בגלל קיר?/ראובן קסטרו

חשיפת וואלה נדל"ן: מאות זוכים מאושרים במחיר למשתכן בעיר החרדית אלעד נאלצים לשלם מכיסם על העיכובים בהיתרי הבנייה. ובינתיים, מאות תלמידי ישיבה אוכלסו בצורה שעלולה לסכן את חייהם.

הסיבה לכל זה: משרד הבינוי והשיכון שאמור לפתור את מצוקת הזוגות הצעירים לא נותן פתרון לקיר אקוסטי שתוקע את כל הפרויקט. משרד השיכון משליך על משרד התחבורה, שמשליך על משרד השיכון וכך הלאה. תלונה אף הועברה לבדיקת מבקר המדינה.

ביולי 22 זכתה חברת י.ד בראזני במכרז מחיר למשתכן שאושר בוועדה המקומית (היתר בתנאים) בתאריך 07.02.23 (לפני שנה). אולם ,על פי התב''ע החלה באיזור לא ניתן להפיק היתר בניה בפועל עד שיבנה קיר אקוסטי החוצץ בין הפרויקט לכביש. אחריות בניית הקיר הינה על משרד הבינוי והשיכון אשר אינו בונה את הקיר ומעכב את קבלת ההיתר.

הפסידו שכירות והזדמנויות רכישה של דירה במשך שנתיים

"אני פונה בשם מאות (!!) זוכים, 277 במספר, אשר משלמים שכירות ומפסידים מרשלנות זו עשרות אלפי שקלים כל אחד. מה גם שיש פרויקט נוסף שהזוכים כבר חתמו חוזה ומשלמים משכנתה במקביל לשכירות. פרויקט זה גם תקוע תודות למשרד השיכון והבינוי", מספר אחד הזוכים.

היזם (י .ד .ברזאני) כתב לזוכים באמצעות המייל כי הוא שוקל לבטל את המכרז מפאת העניין. דבר מטריד בפני עצמו, כי אם אכן זה יקרה - ספק אם רמ''י תמצא יזם אחר המעוניין בפרויקט, ומשכך הזוכים, רובם ככולם משפחות צעירות, המתינו שנתיים לשווא והפסידו שכירות והזדמנויות רכישה של דירה, כדי לא לאבד את הזכאות של מחיר למשתכן. נזכיר שמחירי הדיור עלו בלמעלה מ-20% מאז.

ישנם שני פתרונות לעניין: האחד - לשנות את התב''ע; השני, והפשוט ביותר - שהמשרד יקיים את התחייבויותיו לבנות את הקיר.

העירייה ניסתה ללכת על הפתרון הראשון, ולשנות תב''ע על מנת לשנות את התנאי של בניית הקיר, שיהווה תנאי טופס 4 ולא תנאי להיתר בניה. עם זאת, הוגשו התנגדויות והדיון הועבר לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, אשר דחתה את הבקשה.

סיכנו את חייהם של 500 תלמידי ישיבה

במסגרת ההתנגדויות שהוגשו לשינוי התב"ע, קבלו על ראש העיר ששיכן במתחם ישיבות עם 500 תלמידים, ומשכך - נחשב הדבר כאילו הביאו טופס 4 ולכן אי אפשר לדחות את בניית הקיר. בדיון שהועבר למחוזית לא השתתפו נציגי העירייה, וזה נגמר בזה שהעירייה צריכה לתת מענה תוך 30 יום (מיום 22.11.23).

בנוסף, בהתנגדות נטען כי על פי התמלול של הוועדה אמר נציג הרשות המקומית כי הישיבות במתחם מאוכלסות בתלמידים, אלא שלא ניתן היתר איכלוס - ואילו בפרוטוקול מופיע שאותו נציג רק אומר כי המתחם ככל הנראה אוכלס על פי הנסיבות, לא לפי היתר. "בתמלול מופיע משפט חשוב מאד במהותו מצד נציגת המשרד להגנת הסביבה המצביע על כך שגם אוכלסו בתלמידים מבנים ללא היתר, מבלי שבוצעה אכיפה כלשהי באופן המסכן את התלמידים", נכתב בהתנגדות.

ההחלטה של הוועדה המחוזית קובעת בין השאר שאכלוס תלמידי הישיבה בסמוך, נעשה תוך אפשרות לסיכון בריאותי עקב קרבה למכלי דלק ומסוף אוטובוסים בסמוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"החלו עבודות הקמת הקיר ואושר תקצוב להאצת העבודות"

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "המשרד פועל להאצת בניית הקיר האקוסטי ולקדם הוצאת היתרי בנייה לפרויקט ללא תלות בהשלמת הקיר. נציין כי הקמת הקיר התעכבה בגלל הצורך לפנות תחילה מתחם תחבורה ציבורית זמני מהשטח. כעת, עם פינוי המתחם, החלו עבודות הקמת הקיר ואושר תקצוב להאצת העבודות. במקביל ולפנים משורת הדין במטרה לזרז את הבנייה במקום, המשרד פנה לוועדה המחוזית בבקשה לקדם הוצאת היתרי בנייה טרם השלמת בניית הקיר".

"לצערנו הוועדה דחתה את הבקשה בעקבות התנגדות תושבים, המשרד ערער למועצה הארצית ואנו ממתינים להחלטתה. חשוב לציין כי בישיבה בנושא שנערכה במהלך חודש דצמבר, שר הבינוי והשיכון הנחה את כלל הגורמים לעשות כל מאמץ לקדם את הפתרון לנושא ע"מ לזרז את הפרויקט לטובת הזוכים.
נדגיש כי המשרד ממשיך להשקיע מאמצים רבים כדי למצוא פתרונות הולמים לאתגרים שעולים בפרויקט זה, תוך שמירה על טובת הדיירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully