וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקחים נלמדו? זו התכנית האסטרטגית לקידום ופיתוח הנגב המערבי

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 11:03

התכנית האסטרטגית לפיתוח מרחב הנגב המערבי וחבל התקומה יוצאת לדרך: מתמקדת בתכנון אזורי ארוך טווח בין היתר בהיבטים של תשתיות, תעסוקה, אנרגיה, חקלאות וכיו"ב | "התוכנית מביאה תפיסה תכנונית חדשנית"

מחבלים נכנסים לשטח ישראל באמצעות אופנועים. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחבלים נכנסים לשטח ישראל באמצעות אופנועים. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעקבות הטבח הרצחני שהתרחש בשביעי באוקטובר, הוחלט על ידי רשות מקרקעי ישראל בשיתוף מינהל התכנון ומנהלת תקומה לקדם בראייה ארוכת טווח ובמהירות האפשרית, תכנית אסטרטגית למרחב הנגב המערבי וחבל התקומה. התוכנית מקודמת בסנכרון עם תוכנית החומש של מנהלת תקומה.

התוכנית תעסוק במנעד רחב של נושאים פיזיים ומרחביים המרכיבים יחד את מכלול החיים ותרכז בתוכה את כלל היוזמות והתוכניות הפיסיות המקודמות במרחב. היא מתמקדת בתכנון אזורי ארוך טווח בין היתר בהיבטים של תשתיות, תעסוקה, אנרגיה, חקלאות וכיו"ב. גבולות התכנית כוללים את כלל יישובי הנגב המערבי: הרשויות המקומיות שדרות, נתיבות ואופקים וחלקים מתוך שש המועצות האזוריות: מרחבים, אשכול, שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון ובני שמעון.

חלק מרכזי ניתן בתכנית לנושא שיתוף הציבור, צוותי התכנון נפגשים בימים אלה עם נציגי הרשויות המקומיות, ארגונים אזרחיים, התאגידים וכו', כדי ללמוד את כלל התוכניות והיוזמות למרחב ולהרכיב מהן תכנית אסטרטגית אחודה. עבור הממשק עם הציבור הרחב יושק בקרוב אתר אינטרנט ייעודי, בו יוכל כל תושב להתייחס לתכנית ולהציע יוזמות נוספות. מעבר לזה, יתקיימו מפגשי שיתוף ציבור רבים עם תושבים, כולל עם אלו שעדיין מפונים מבתיהם.

"תוספת של עשרות אלפי יחידות דיור נוספות"

שר השיכון והבינוי, יצחק גולדקנופף: "מתחילת המלחמה משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל פועלים סביב השעון בתכנון וקידום פתרונות לאזור הדרום ולסייע לפתח את חבל התקומה. אנחנו מאמינים שלאחר המלחמה, אזור הדרום יהיה אחד המקומות הבטוחים בישראל ובכוונתנו להשקיע בו משאבים רבים, בפיתוחו ושגשוגו. אני מברך על היוזמה ועל התכנית האסטרטגית שתצעיד את הדרום והנגב קדימה."

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל "התוכנית האסטרטגית החדשה מביאה איתה רוח של חידוש בניה וצמיחה ונועדה לקדם את אזור תקומה במגוון מישורים, הן בהיבטי שיקום, פיתוח ובנייה למגורים לפי הצרכיים המיידיים והעתידיים עם תוספת של עשרות אלפי יח"ד נוספות; פיתוח פתרונות לתעסוקה, מסחר ועסקים מקומיים אשר מעבר לעידוד העסקיים המקומים הקיימים יעודדו צמיחה ואבן שואבת לצעירים ומשפחות נוספים שיבואו להתגורר באזור הייחודי והיפה הזה; ותחומים נוספים כמו תשתיות ברמה הכי גבוהה, תחבורה, תחנות רכבת, אקדמיה וחקלאות, ואנרגיות מתחדשות, כל אלה יעניקו רוח גבית חשובה וייסעו לשקם ולהצמיח את כל האזור שנים קדימה".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "מדובר בתוכנית חשובה להעצמת יישוב מערב הנגב בערים ובמרחב הכפרי, בוודאי בעת הזאת, זאת תוך פיתוח מנועי צמיחה. התוכנית מביאה תפיסה תכנונית חדשנית הכוללת בין השאר הקמת שכונות דלות רכב, פיתוח מערך תשתיות תומך, תיירות חקלאית ועוד, תוך שמירת השטחים הפתוחים הערכיים ושטחי החקלאות שמהווים חלק מהייחוד של מרחב זה. ההליך יתקדם בראש ובראשונה יחד עם ראשי המועצות והתושבים, על מנת להביא לתוצר בר יישום שיאפשר את העצמת המרחב לטווח המיידי והארוך".

ראש מנהלת תקומה, משה אדרי: "אני מברך על הישיבה הראשונה של ועדת העורכים היום לתכנון אסטרטגי של הנגב המערבי וחבל התקומה. התוכנית היא מרחבית ומהווה המשך ישיר לתוכנית האסטרטגית שנבנית בימים אלה במנהלת תקומה ביחד עם הרשויות והישובים ומשרדי הממשלה והגורמים המקצועיים ותפורסם בקרוב בציבור."

ניהול הפרויקט מבוצע ע"י "אביב ניהול וייעוץ" ותכנון הפרויקט ע"י "בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully