וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמירם אוברוצקי, מי שהפריח את השממה בשנות ה-60, הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 11:12

עמירם אוברוצקי, מייסד חוות ומסעדת עין כמונים בגליל המערבי, הלך לעולמו בגיל 91. אובורוצקי היה חלוץ גבינות העיזים בארץ, ואף הקים את היישוב נאות הכיכר בערבה וחברת טיולים באותו השם

עמירם אוברוצקי ז"ל. יח"צ,
עמירם אוברוצקי ז"ל/יח"צ

מי שהפריח את השממה בשנות ה-60 וייהד את הגליל, עמירם אוברוצקי, הלך לעולמו. הלווייתו נערכה ביום חמישי האחרון בקיבוץ פרוד, מול נוף הגליל ובהשתתפות מאות אנשים שבאו לחלוק כבוד אחרון.

סיפרו של עמירם אוברוצקי דומה לסיפורה של המדינה. הוא היה יזם וחלוץ בהקמת המדינה, ועל מפת ארץ ישראל יש 2 מקומות שעמירם הקים: הישוב בערבה "נאות הכיכר" ובהמשך גם חברת טיולים באותו השם, ואת הישוב בצפון "עין כמונים".

אוברוצקי נולד ב-1933 למשפחה ארץ-ישראלית שהעיסוק באוכל היה בנשמתה: אחרי שעלתה מאוקראינה בתחילת המאה ה-20, התיישבה בכפר סבא ופתחה שם את המאפייה הראשונה. בצבא שירת כקצין בסיירת, שהה בנופים מדבריים והתאהב בהם. אחרי השחרור הקים עם שישה חברים מהצבא את נאות הכיכר - משק פרטי בצפון הערבה ששילב חקלאות וטיולים. עשר שנים הוא חי שם עם משפחתו, עסק בחקלאות והפעיל חברה משגשגת לטיולי מדבר.

עין כמונים. יח"צ,
עין כמונים/יח"צ

המשק הפך למושב שיתופי, ואוברוצקי ומשפחתו החליטו ולעזוב אותו. את הפיצויים שקיבלו, השקיעו בקרקע בראשון לציון שאליה עברו. הם עסקו בחקלאות גם שם - גידלו ברווזים ואווזים, הקימו חממה לפרחים - אבל חיפשו מקום שקט ורגוע יותר.

התחנה הבאה הייתה הגליל, שם איתר אוברוצקי שטח שיאפשר הקמה של לולים ומדגרה לעופות מים. בשנת 1982 השתוללה אינפלציה בארץ והריבית נסקה לשמים, מה שהוביל לקריסה כלכלית של כל המשק ושל החזון של אוברוצקי. אבל מתוך הנפילה והכישלון, הגיעה הצמיחה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
דורון אלמוג, דוד של עמירם האלוף במיל', חתן פרס ישראל יו"ר הסוכנות היהודית ויו״ר עדי נגב נחלת ערן עם דרורה אוברוצקי. יח"צ,
דורון אלמוג, דוד של עמירם האלוף במיל', חתן פרס ישראל יו"ר הסוכנות היהודית ויו״ר עדי נגב נחלת ערן עם דרורה אוברוצקי/יח"צ

החדשנות שלו יצרה את מותג התיירות נאות הכיכר, הוא ייבא בשנות ה-60 את ה"אמפיבי", הרכב שיודע להיות סירה וגם ג'יפ והזמין תיירים מכל העולם למסע אתגרי בטיולי מדבר. בנוסף פיתח את הגידולים בדרום עם מים מליחים ובהמשך פיתח את שיטת הגידול ההידרופני-טוף מרמת הגולן, ולבסוף הקים את מחלבת הבוטיק של גבינות הצאן עין כמונים, והיה חלוץ גבינות העזים בארץ.

לפני כעשור אוברוצקי קיבל שבץ מוחי, ומאז הלך ודעך, עד שבשנה האחרונה כבר היה מבולבל. את אירועי המלחמה והטבח ב-7 באוקטובר הוא עוד הספיק לראות, אבל אף אחד לא יודע כמה הוא הבין. אחיינו של אובורוצקי הוא האלוף במיל' דורון אלמוג, שכמה מבני משפחתו נרצחו ונחטפו.

יהי זכרו ברוך.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully