וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי-בינוי לשכונה שלמה: העיר הזו בשרון מתחדשת בענק

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 13:54

פריצת דרך משמעותית בקידום פרויקט התחדשות עירונית ענק בעיר המתפתחת בצפון השרון. התוכנית כוללת את הריסתן של 355 יח"ד והקמת שכונה ייחודית הנפרסת על שטח כולל של כ-110 דונם וכוללת 1,650 דירות חדשות

הדמיית שכונת שז"ר אור עקיבא. משרד האדריכלים ברלי לויצקי כסיף,
הדמיית שכונת שז"ר אור עקיבא/משרד האדריכלים ברלי לויצקי כסיף

קבוצת שיכון ובינוי וקבוצת תדהר מודיעות היום (ה') כי הן מוציאות לדרך את פרויקט ההתחדשות העירונית הייחודי בשכונת שז"ר באור עקיבא, המציע את הריסתן של 355 יחידות הדיור בשכונה הוותיקה, והקמת שכונה חדשה וייחודית שתכלול 1,650 יח"ד ב-12 מגדלים, קריית חינוך, מבני ציבור ושטחי מסחר הנפרסים על 110 דונם.

השכונה החדשה, שעל תכנונה שקדו היזמים בתקופה האחרונה, יחד עם עיריית אור עקיבא,
תוכננה על ידי משרד האדריכלים ברלי לויצקי כסיף. היקף השקעה בפרויקט צפוי לעמוד על כ-2.8 מיליארד שקל. הבנייה מתוכננת להתחיל מיד עם קבלת ההיתרים לפרויקט.

התנאים האחרונים שנדרשו בהתאם לתוכנית המופקדת הושלמו בימים האחרונים עם חתימת הסכם בין היזמיות לעירייה המאפשר את קידום הפרויקט והוצאתו אל הפועל. התוכנית אושרה בשנת 2015 והשלמת התנאים כאמור סוללת את הדרך להוציא את הפרויקט אל הפועל.

הדמיית שכונת שז"ר אור עקיבא. משרד האדריכלים ברלי לויצקי כסיף,
הדמיית שכונת שז"ר אור עקיבא/משרד האדריכלים ברלי לויצקי כסיף

ראש עיריית אור עקיבא, מר אלי אנקונינה: "זהו יום חשוב מאוד, ויום של חג עבור העיר אור עקיבא ועבור תושבי שכונת שז"ר. מאז כניסתי לתפקיד כראש העיר פעלתי במרץ להביא את הבשורה. אני רוצה להודות לניסים אסייג ז"ל שהפרוייקט הזה יהיה לזיכרו, לאחיו אליאס ולאיציק אזולאי על ההירתמות המשותפת בהנעת והתקדמות הפרוייקט. אני מאמין בתכנית, ואני מתכנן את החידוש והשינוי ביתר השכונות, אנו רק בתחילת הדרך. ביחד נייצר תקווה חדשה לעיר שלנו".

תמיר כהן, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי: "שיכון ובינוי שחוגגת השנה 100 שנות פעילות גאה להמשיך ולבנות את הארץ, הפרויקט בשז"ר מהווה אבן דרך משמעותית בחידוש פני העיר אור עקיבא. כמי שפעילים בשנים האחרונות בבניית השכונה החדשה בעיר זו תהיה הזדמנות לסגירת מעגל בה נתרום משמעותית לחידוש חלקה הישן של העיר ולתושבים הצמאים לפתרון מגורים מודרני וראוי וכפועל יוצא לביסוס מעמדה של העיר כעוגן אורבאני משמעותי באיזור. כולי תקווה שכעת עם החתימה המבורכת, התוכנית שכבר אושרה למעשה באוקטובר 2021 תוכל לצאת סוף סוף לדרך".

בעסקה ייצגו את היזמים משרד עו"ד פישר בכר, את התושבים ייצגו עו"ד הראל לפידות ועו"ד יוליה ברנסון לוי ואת עיריית אור עקיבא ייצגו עו"ד גרשון רוטשילד והיועץ המשפטי של העירייה, עו"ד אריאל אהרונוביץ'. על ניהול הפרויקט אמון רורמן הנדסה בע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully