וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חסרים כ-6,000 מהנדסים בענף הבניה, מי יבנה את הדירות שלנו?"

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 15:24

בכירי ענף הבנייה והתשתיות וגורמים ממשלתיים מקצועיים הציגו את התחזיות שלהם לשנים הקרובות בכנס ה-14 לבנייה ותשתיות של איגוד המהנדסים. לדבריהם, המחסור החמור בכח אדם בענף הבניה לא נגמר אצל עובדי הבניין

מהנדס בניין. ShutterStock
מהנדס בניין/ShutterStock

כ-3,500 בכירי הענף ואנשי ממשל הגיעו היום (ד'), לכנס ה-14 לבנייה ותשתיות של איגוד המהנדסים, שהתקיים באקספו בתל אביב.

בפתיחת האירוע, יגאל גוברין, יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, התייחס למשבר הגדול בענף הבניה והתשתיות: "המלחמה הובילה להעמקת המשבר שכבר קיים בענף. המחסור בפועלי בניין היום כל כך גדול, סדר גודל של כ- 100 אלף פועלים שמרביתם הגיעו מהשטחים. תוסיפו על זה מחסור של בין 5,000 ל- 6,000 מהנדסים, מחסור עליו אנחנו זועקים כבר כמה שנים שהולך ומעמיק. מי יבנה את כל הדירות שאנחנו צריכים פה?"

"הבעיה רק מתחילה במחסור החמור בידיים עובדות, נדרש פה תיקון רציני בכל הקשור לנושאים של פערי המיגון, רעידות האדמה, התחדשות עירונית ונושא של מבנים מסוכנים שהיה על המוקד עד לא מזמן ושכחנו ממנו לגמרי- אבל הוא לא נעלם. המבנים האלו רק הולכים והופכים מסוכנים יותר. אלו הן בעיות ייסוד בענף שלנו, הבעיה היא שהממשלה לא מתפקדת. כל משבר יוצר הזדמנות גדולה וההזדמנות שלנו היא עכשיו. בניהול נכון של משרדי הממשלה הרלוונטיים אפשר יהיה להועיל לענף בניה ולמשק בכלל וזו הזעקה שלנו - שיתחילו לעבוד".

ועידת איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות. יח"צ,
ועידת איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות/יח"צ

באירוע השתתפו בין היתר יגאל גוברין, יו"ר איגוד המהנדסים לבניה ולתשתיות ובשמת פלג- סרצנסקי, מנכ"לית האיגוד, הילה חדד־חמלניק, מהנדסת חלל ואווירונאוטיקה ושותפה בפיתוח של כיפת ברזל, אבישי קימלדורף, מנהל פרוייקטים ראשי בקרן ריאליטי, ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים, אדריכל משה צור ועוד.

במהלך האירוע, פרס מפעל חיים הוענק למהנדס יוסף ינון, מייסד ויו"ר חברת ינון תכנון ולמהנדס דוד דוד, יועץ קרקע וגיאוטכניקה, חתן פרס קפלן.

איגוד המהנדסים לבניה ולתשתיות הינו האיגוד המקצועי היציג של המהנדסים האזרחים בישראל הפועל במסגרת לשכת המהנדסים האדריכלים והמקצועות הטכנולוגים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully