וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים שהסתבכו: "בעל כורחנו, אנו מארחים משפחה פרואנית על חשבוננו"

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 13:31

חושבים להשקיע בדירה בספרד? חישבו שנית: זוג ישראלי שהחליט להשקיע את חסכונותיו בדירה להשכרה במדריד, גילה לתדהמתו כי מהגרים פרואנים פלשו לדירה, כשהחוק המקומי לא מאפשר את סילוקם. מה הם יעשו כעת?

עובדים פרואנים ואקטיביסטים מפגינים נגד הכנס השנתי של הבנק העולמי שנערך בעיר לימה בפרו, 9 באוקטובר 2015. רויטרס
"בלית ברירה, אנו מארחים משפחה פרואנית שחיה על חשבוננו"/רויטרס

"לפעמים לאנשים טובים קורים דברים לא טובים", כותבת עידית קובליו, ישראלית שהחליטה יחד עם בן זוגה להשקיע את חסכונותיהם בנכס בחו"ל כדי לקבל תשואה טובה, אך לצערם, למרות שעשו הכל נכון - הדברים התקדמו קצת שונה ממה שקיוו.

"אני אפילו לא יודעת אם לקרוא לזה הונאה, אבל השורה התחתונה היא שלמרות שבדקנו ועשינו שיעורי בית, התוצאה היא גרועה. אנחנו לא עשירים. אחנו פשוט עוד זוג מעמד ביניים שמנסה לדאוג לעתיד של הילדים שלו", ממשיכה עידית בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק הפרטי שלה, "אז לקחנו חסכונות ורצינו להשקיע אותם בנכס בחו"ל כדי לקבל תשואה טובה, בדקנו המלצות, רצינו חברה ישראלית שחברים שלנו כבר עבדו איתה וטסנו למדריד, נרגשים ופעורים".

"שילמנו הכל בזמן כמו ילדים טובים, והכל התנהל כשורה. עם זאת, אחרי שבוצע שיפוץ בנכס, כנראה שאחד המשפצים שכפל את המפתח, החליף מנעול, ו-"השכיר" את הנכס למהגרים פרואנים".

פלאזה דה אוריינטה מדריד. ShutterStock
מדריד/ShutterStock

"לצערנו", ממשיכה עידית, "רק לאחר מכן התברר כי החוק במדריד אומר שאחרי 48 שעות לא ניתן לפנות אותם מהנכס. כך יצא שכרגע, מעבר למשפחה הקטנה והחמודה שלנו, אנחנו מפרנסים בעל כורחנו עוד משפחה פרואנית שחיה ליטרלי על חשבוננו. ולא, אין לנו אפשרות לממן עוד משפחה. בינתיים, אנחנו מחויבים גם לשלם על החשמל והמים. החוק הספרדי מאוד לא לטובת בעלי הדירות".

בסיכום הפוסט, עידית מבקשת להזהיר זוגות ומשקיעים ישראלים נוספים, ומבקשת עזרה מאנשים שנתקלו בסיפורים דומים: "אז למה אני כותבת את זה מול כולם? כדי להזהיר לגבי השקעה בנדל"ן בספרד. פלישה לדירות זו תופעה רווחת ומסוכנת. בנוסף, אם מישהו מאנשי הקשר שלי נתקל בסיפור כזה, אשמח לחיבור כדי לקבל עזרה ורעיונות לפתרונות. ואני יודעת שיש צרות קשות מאלה. תודה על זה שכולנו בריאים ושלמים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • ספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully