וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה מוסלמית שעל גבול איראן תציל את ענף הבנייה בישראל?

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 18:19

המדינה שפתחה שגרירות בישראל לראשונה בשנת 2023, והפכה להיות אחת הידידות הגדולות של ישראל בשנים האחרונות, מקיימת בימים אלו מגעים להבאת עובדים כמענה למצוקת העובדים בענף הבנייה

העיר הפלסטינית רוואבי שנמצאת בשלבי בנייה מתקדמים. נובמבר 2013. יותם רונן
מדינה מוסלמית שעל גבול איראן תציל את ענף הבנייה בישראל?/יותם רונן

הקשרים עם אזרבייג'ן מתחזקים: לאחר שפתחה את השגרירות שלה בישראל לראשונה במרץ 2023, שר הפנים משה ארבל נפגש היום (ב') בלשכתו עם שגריר אזרבייג'ן בישראל, מוכתר ממדוב. בפגישה דנו השניים בין השאר בקידום שיתופי פעולה ממשלתיים בין המדינות, וקידום הבאת עובדים מאזרבייג'ן לטובת מצוקת העובדים בענף הבנייה.

שגריר אזרבייג'ן בישראל מוכתר ממדוב: "אנחנו לא שוכחים את הסיוע שישראל העניקה לנו שהיינו זקוקים לכך, אנחנו מודעים למצוקה של ישראל עם עובדים בענף הבנייה ולכן כבר קיבלנו הוראה להיכנס לעניין ולסייע ככל האפשר בנושא".

נזכיר כי למרות היותה מדינה מוסלמית שיעית, הרחוב האזרי וההנהגה תומכים בישראל במהלך הלחימה. אספקת הדלק והטיסות לא הופסקו, ובעיתונות פורסמו כתבות פרו-ישראליות. בחודש דצמבר אף דווח כי שירותי הביטחון של אזרבייג'ן סיכלו פיגוע טרור נגד שגרירות ישראל ועצרו מחבל איראני שהיה בדרכו לביצוע הפיגוע.

שר הפנים משה ארבל עם שגריר אזרבייג׳ן בישראל, מוכתר ממדוב. משרד הפנים,
שר הפנים משה ארבל עם שגריר אזרבייג׳ן בישראל, מוכתר ממדוב/משרד הפנים

שגריר ישראל באזרבייג'ן, ג'ורג' דיק, הודה לאחרונה לאזרבייג'ן על תמיכתה בישראל: "הפסקתי לספור את כמות המיילים וההודעות שקיבלנו מאנשים בכל תחומי החיים באזרבייג'ן שביקשו לתמוך בישראל. זה נגע מאוד לליבנו וזה נותן לנו כוח בשעה אפלה זו של ההיסטוריה שלנו".

הקשר המוצלח וארוך השנים שמתקיים בין המדינות מבוסס על אינטרסים ביטחוניים וכלכליים בעיקר. על פי פרסומים זרים, בתמורה לנשק הרב שמעצים את יכולות הצבא האזרי אל מול האויבת השכנה, ארמניה, לישראל מתאפשרת גישה נדירה וכמעט בלתי מוגבלת אל הגבול הארוך שאזרבייג'ן חולקת עם איראן.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully