וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש תכנית אופרטיבית: כך מתוכננת באר שבע להפוך לגוש דן של הדרום

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 9:42

ראש עיריית באר שבע גיבש תוכנית אופרטיבית שבמרכזה תהפוך העיר למטרופולין של חצי מיליון תושבים. עיקרי התכנית מפורטים בכתבה. דנילוביץ': "אם הדרום יתרוקן, לא תהיה לנו מדינה" | בלעדי

רוביק דנילוביץ' בטקס הנחת אבן הפינה של אלתא ברובע החדשנות בבאר שבע/יח"צ

לאור ההבנה כי חיזוק והצלת הדרום בימים אלו היא משימה לאומית להצלת מדינת ישראל: רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, גיבש תוכנית אופרטיבית שבמרכזה תהפוך העיר למטרופולין של חצי מיליון תושבים. המטרה העיקרית: ליצור עיר עוגן דרומית, חזקה ומבוססת שתהווה מוקד משיכה לאוכלוסיות חדשות ותספק את כל השירותים ליישובי הסביבה בנגב ובדרום כולו. מדינת ישראל חייבת לייצר את החלום הישראלי החדש, החזון שכולנו נהיה מחויבים ומגויסים אליו. עיקרי התכנית מפורטים בהמשך.

"מדינת ישראל שבויה לאורך עשרות שנים בקונספציה שגויה, שמסכנת את עתידה ואת קיומה במרחב. אם נמשיך להתמיד במגמה שמצופפת בלי דעת את איזור גוש דן ונעמיס עליו עד שיקרוס, אם ימשיכו ממשלות ישראל כולן 'לקדש' אותו ולקרוץ לצעירים שזהו איזור הביקוש שכדאי לחיות בו, נוביל במו ידינו ובמדיניותנו לאזור מיושב, צפוף ועמוס אחד בישראל - גוש דן, כשבמקביל אנו מרוקנים את הצפון והדרום - עתודת הקרקע החשובה ביותר לביסוסה של מדינת ישראל. זו סכנה חברתית, ביטחונית וכלכלית, שאנו מביאים על עצמנו", הסביר דנילוביץ'.

התכנית מעבירה מסר ברור לקברניטי המדינה וגם לתושבי גוש דן, לאחר האזהרה החריפה שקיבלנו ב-7 באוקטובר: הדרום והצפון הם השכפ"ץ של מדינת ישראל, אסור שהשכפ"ץ הזה יהיה דק ושברירי, הוא חייב להיות חזק ויצוק. אם חלילה הוא יתפורר, השלב הבא יהיה אצלכם.

מפעל היסטורי של התעשייה האווירית יוקם בעיר

כחלק מהאסטרטגיה לפיתוח באר שבע כמטרופולין של הנגב, ביום חמישי האחרון הונחה אבן הפינה למפעל חדש לתעשייה האווירית, שיוקם בבאר שבע בהשקעה של יותר מ-100 מיליון שקל ויעסיק 500 עובדים.

המפעל יהיה חלק מחטיבת אלתא של התעשייה האווירית העוסקת בפיתוח מערכות מכ"מים מוטסים, מערכות מודיעין על מטוסי משימה, מערכות לוחמה אלקטרונית, מערכות תקשורת ועוד. מוצרי המפעל נמצאים בחזית הטכנולוגיה העולמית בתחומי הרובוטיקה והאוטונומיה הקרקעית, מערכות מכ"ם יבשתיות, כגון Drone Guard לאיתור ושיבוש רחפנים ומכ"מים להגנת גבולות.

אירוע הנחת אבן הפינה למפעל אלתא. יח"צ,
אירוע הנחת אבן הפינה למפעל אלתא/יח"צ

בדברים שנשא בשבוע האחרון בטקס הנחת אבן הפינה של אלתא ברובע החדשנות בבאר שבע, הדגיש דנילוביץ': "העתיד נמצא בנגב, כאן עתודות הקרקע של ישראל. אין לנו מקום אחר. מדברים הרבה על זה שמדינת ישראל היתה שבויה בקונספציה, בנושא המדיני, בנושא הביטחוני והצבאי. אנחנו שבויים בקונספציה נוראית מיום הקמתה של המדינה הזאת, כשאנחנו מרכזים את רוב תושבי מדינת ישראל בגוש דן ואנחנו לא מבינים איזה מסר מסוכן זה".

"מדינת ישראל חייבת עוד שני מטרופולינים גדולים, חזקים, מבוססים, בטח כאשר אנחנו מדברים על הנגב והדרום. אם הדרום יתרוקן, לא תהיה לנו מדינה. אי אפשר יהיה להחזיק את המדינה הזאת ברדיוס כל כך קטן של גוש דן. ראינו מה קרה לנו ב- 7 באוקטובר. המדינה שלנו חייבת להיות חזקה בכל המובנים: ביטחונית, כלכלית, חברתית, קהילתית והמסר חייב להיות בואו לדרום, תיצרו מהדרום, תייצרו מקומות תעסוקה. לשלב בין הידע להון האנושי".

עיקרי התכנית

  • להוציא באופן מיידי אל הפועל תוכניות ופרויקטים שתקועים ומעוכבים כבר הרבה זמן והם מוכנים לביצוע: חיזוק הביטחון והמשילות; בית החולים החדש וקריית התעסוקה שלצידו; רכבות מהירות והרכבת הקלה של באר שבע - פרברית; החזרת הטבות המס מיד לתושבי באר שבע;
  • קבלת החלטה על נבטים כשדה תעופה משני לנתב"ג והפיכת שדה תימן לשדה תעופה קטן.
  • ריכוז הידע, הטכנולוגיה והתעשיות הביטחוניות בבאר שבע ובנגב ומתן תמריצים לחברות הגדולות לפתח מוקדי תעסוקה רבים בשכר גבוה.
  • תיירות - שחרור חסמים, עידוד ויצירת מתחמי ומוקדי תיירות במרחבי הנגב והאצת הקמת הפארק התיירותי "נגב פארק" באר שבע-בני שמעון במתכונת בינלאומית (בסמוך למדבריום ולמנחת התעופה שדה תימן).
  • האצת והשלמת קריית המודיעין וקריית התקשוב כעוגן טכנולוגי מושך חברות ענק וסטארט-אפ מהארץ ומהעולם.
  • חיזוק החינוך, התרבות והפנאי לטובת איכות חיים עשירה ואיכותית.

המתכון לחוסן לאומי אמיתי

דנילוביץ' מדגיש שוב ושוב את החשיבות הדרמטית בהטבות ובתמריצים שהמדינה חייבת לתת לבאר שבע, אם ברצונה למשוך ולקלוט מאות אלפי תושבים חדשים.

"הטבות המס לבאר שבע הן שובר שוויון וכבר סוכם עם שר האוצר (לפני המלחמה) על חקיקה בנושא והחזרת הטבות המס לתושבי בירת הנגב. בנוסף, תמריצים גדולים ומתן עדיפות לחברות לטובת פיתוח עוגני תעסוקה חדשים וגדולים. המדינה חייבת לשדר מסר חדש לצעירים ולעולים - באר שבע, הנגב והדרום הם איזור הביקוש החדש של ישראל. זה הדבר הבא, שיבואו אליו מתוך בחירה ומתוך רצון להגשים את עצמם ולגעת בחלום, האישי והלאומי".

"אלו המרכיבים שיחזקו את המדינה שלנו כלכלית, חברתית, ביטחונית ותשתיתית. הם המענה האמיתי היחיד לטיפול ביוקר המחייה, בפתרון משבר הדיור ובעיקר בפיזור האוכלוסין הנכון והראוי לאורכה ולרוחבה של מדינתנו".

דנילוביץ' מסכם ואומר כי "חייבים לשנות את התפישה ולקבוע סדרי עדיפויות אחרים לחלוטין עם תקציבי עתק לאורך שנים בתוכניות אסטרטגיות ומעשיות, שיחייבו כל ממשלה: דרום וצפון חזקים, איכותיים ועומדים כלכלית, חברתית וביטחונית בזכות עצמם, אחרת ההישרדות והקיום שלנו במרחב יהיו מאוד מאתגרים ובעייתיים".

"אנחנו חייבים לשאול את עצמנו כמדינה מה למדנו מה-7 באוקטובר, בכל ההיבטים: ביטחוני וגיאוגרפי. האם אנחנו הולכים לשנות את התפישה כפי שמתחייב למען המשך נצחיותנו וקיומנו בארץ ישראל, או שנחמיץ שוב את ההזדמנות ליצור שינוי אמיתי שכל כך מתבקש. אין לנו את הפריבילגיה לפספס ולהחמיץ כי זו תהיה חוסר אחריות שתזעק שלא למדנו כלום. השינוי המתבקש הוא זכות הקיום שלנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully