וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכולת החשובה ביותר בימים אלו? יצירתיות במשא ומתן

רונאל נעים

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 19:18

בשוק הנדל"ן של פתיחת 2024 קשה מאוד לנבא את העתיד, אבל דבר אחד בטוח - התקופה מייצרת הזדמנויות רבות, והשחקנים היצירתיים והסתגלנים ביותר יידעו לנצל אותה ולהתחזק לקראת היום שאחרי המלחמה. רונאל נעים, מנכ"ל פורמולה נדל"ן, מסביר

גבר בחליפה משקיף על עיר. ShutterStock
גבר בחליפה משקיף על עיר/ShutterStock

בתקופה בה המלחמה עוד מתרחשת בשטח, הריבית במשק גבוהה והאשראי בשוק הנדל"ן נמצא בשיא כל הזמנים בהיקף של 480 מיליארד שקל - נותר לנו רק לתכנן בצורה נכונה את הצעדים הבאים שלנו, שכן מה שהכרנו עד עכשיו כבר לא יעבוד באותה הצורה, ואף תכנית ממשלתית לא תשלם עבורנו את הריבית על הכסף.

אחד הכלים החזקים בתקופה כזאת, הוא ניהול משא ומתן בריא בין חברות יזמיות. הנה כמה טיפים לניהול משא ומתן יצירתי:

4 טיפים חשובים למשא ומתן מוצלח

1. תהיו חיוביים ותנסו לחשוב איך כן: התירוצים המוכרים כמו תקופה קשה ומחיר גבוה מדי צריכים לצאת מהלקסיקון, זה תמיד יהיה ככה. תנסו לחשוב מה צריך לעשות ואת מי צריך לצרף על מנת לייצר משוואה של 1+1 שווה 3.

2. לימדו להקשיב: אנחנו כל כך עסוקים בהעברת המסר שלנו, במה שאנחנו רוצים למכור או להשיג, שאנחנו מפספסים פעמים רבות את האפשרות להקשיב באמת ולקבל מידע חשוב. ידע הוא כח, ובמשא ומתן הוא כח משמעותי. לכן, הקשיבו באמת לצד השני, נסו ללמוד ממנו מה הוא בדיוק צריך, מה חשוב לו, מה האינטרסים שלו (מחיר נמוך או תחושת ביטחון?), מה מפעיל אותו, מה נקודות התורפה שלו ומה הקווים האדומים מבחינתו. הקשיבו גם לסאב-טקסט ולשפת הגוף של הצד השני, אלו יסייעו לכם לתת מענה רלוונטי ומדויק.

3. תורידו אגו: רוב תהליכי המשא ומתן מתפוצצים בגלל מחיר או התעקשויות כאלה ואחרות. בידקו האם מתחת לדברים האלו יושב אגו או עיקרון אמיתי. ברגע שתנטרלו את האגו לגמרי, יפתחו עוד דרכים להגיע לעמק השווה.

4. תגידו את התנאים שבהם את מוכנים להיכנס לעסקה: תגיעו מוכנים ותציעו הצעה תמיד, ככה הצד השני יוכל להבין מה נותר לו על מנת להגיע אתכם לעמק השווה.

גישת ההייטק הישראלי פורצת אל עולם הנדל"ן

ניתן לראות יזמים בפרויקטים ברחבי הארץ, גם במגורים וגם במסחר, משלבים ידיים יחד בשיתופי פעולה על מנת להקטין סיכונים, ומתחברים עם קרנות או יזמים שיתנו ערך פיננסי מוסף. הסיטואציה הנוכחית פותחת אינספור של הזדמנויות לחיבורים עסקיים, אשר מייצרים WIN-WIN כאשר באים עם ראש פתוח וכל אחד מעלה את הצרכים שלו מתוך הבית.

האמיצים ביותר ישכילו גם לעשות שינויים אמיתיים בתוך הפרויקטים, כמו שינוי ייעוד, התאמה אל קהל היעד שאולי קצת השתנה וחיבור עם גורמים שיכולים לגרום לפרויקט להיות בולט מעל כולם.

כמנכ"ל חברת פורמולה נדל"ן, אני נתקל יום יום באתגרי פיצוח בפרויקטים. היכולת לייצר מחשבה גמישה לאורך כל הדרך עם היזם, גם בדברים שנראים כמו תורה מסיני, זו הדרך לניצחון - בטח ובטח במציאות כמו שלנו.

כותב הטור הוא רונאל נעים, מנכ"ל חברת פורמולה נדל"ן, המתמחה בשיווק פרויקטים בנדל"ן בתחומי מגורים, מסחר ומשרדים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully