וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל מתחם ביג: איזו עיר תתחדש ב-2 מגדלי משרדים עד 50 קומות?

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 13:34

הוועדה המחוזית תל אביב אישרה למתן תוקף את התוכנית להקמת מתחם "ביג" באחת הערים העשירות בארץ, הכוללת בין היתר הקמת שני מגדלי משרדים בני 45 ו-50 קומות. השטח בו מתוכננת התוכנית עתיד לשנות פניו לאור הקמת תחנה של קו מטרו M3

הדמיה: התכנית להקמת משרדים. יסקי מור סיוון אדריכלים,
הדמיה: התכנית להקמת משרדים/יסקי מור סיוון אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב הודיעה היום (א') על החלטתה לאשר למתן תוקף את התוכנית להקמת מתחם "ביג" ברמת השרון. התוכנית שביוזמת ביג מרכזי קניות בע"מ, הינה על שטח כולל של כ-44 דונם, והיא ממוקמת בצפון גלילות בצמידות לכביש 2.

בשטח התוכנית מתבצעות בימים אלו עבודות להקמת מתחם "ביג", הכולל מבנה מסחרי בן שתי קומות, ומעליו מגדל תעסוקה בן 45 קומות. כעת, כאמור, הוועדה המחוזית אישרה הקמת מגדל שני בתחום המתחם, כך שיכלול סה"כ שני מגדלי תעסוקה של עד 50 קומות. בנוסף, התוכנית כוללת גם 4,500 מ"ר עבור שטחי ציבור. סה"כ מוספיה התוכנית 95,000 מ"ר על השטחים המאושרים כיום במתחם.

השטח בו מתוכננת התוכנית, עתיד לשנות פניו לאור הקמת תחנה של קו מטרו M3. בימים אלו מקודמת תוכנית מדיניות למתחם צפון גלילות כולו, הבוחנת מכלול של נושאים תכנוניים בתחום צפון גלילות, היות והשטח נכלל בתחום תמ"א 70. בהתאם להוראות התמ"א, הקובעת בהוראותיה כי באזורי פיתוח, הבניה תקודם לפי תכנון למתחם הפיתוח בשלמותו. תוכנית המדיניות צפויה לדון במליאת הוועדה המחוזית בחודשים הקרובים.

הדמיה: התכנית להקמת משרדים. יסקי מור סיוון אדריכלים,
הדמיה: התכנית להקמת משרדים/יסקי מור סיוון אדריכלים

בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית, התוכנית אינה מוסיפה חניות על הקיים, אלא נסמכת על מערכות הסעת ההמונים המתוכננות במרחב: מטרו והקו הירוק של הרכבת הקלה, וקובעת תקן חניה מופחת. כמו כן, התוכנית מסדירה מעברי גשרים לכיוון מערב, מעל כביש ארצי מס' 2 (כביש החוף), על מנת להבטיח קישוריות מיטבית בין העיר רמת השרון, דרך העיר הרצליה לקו הירוק של הרכבת הקלה ועד לים.

בשטח התוכניות חלו מגבלות גובה הן בשל נתיבי טיסה בין היתר משדה התעופה "דב הוז". בשנת 2019 השדה נסגר ופונה, ומגבלות התעופה אשר נבעו ממנו הוסרו דבר שאפשר את קידום התוכנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"האזור כולו צפוי להעצמה ובניית מגדלי משרדים אינטנסיביים"

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, ערן ניצן: "קידומם של קווי המטרו מאפשר את התחלת העצמת אזור גלילות. אישור התוכנית נעשה על רקע ההבנה כי האזור כולו צפוי להעצמה ובניית מגדלי משרדים אינטנסיביים שתאפשר להעצים את התועלת הנובעת מהקמת מתשתיות הסעת ההמונים באזור".

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "התוכנית שאושרה ממוקמת במיקום אסטרטגי, אשר עתיד להיות אזור תוסס של תעסוקה, מגורים ושטחי ציבור כל זאת תוך התבססות על עתיד האזור מוטה 2 תחנות מטרו וקירבה לקו הירוק של הרכבת הקלה ותחנת רכבת ישראל".

התוכנית נערכה על ידי יסקי מור סיוון אדריכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully