וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה למגזר הערבי: 12 אלף דירות ועשרות אלפי תושבים בדרך לעיר הזו

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 12:34

תשלש את עצמה: תכנית הענק שאושרה להפקדה כוללת הקמה של כ-12 אלף דירות חדשות בעיר הקטנה במחוז חיפה, בנוסף למאות אלפי מ"ר למסחר, תעסוקה ותעשייה. "תוכנית עתידה להזניק את העיר כמה צעדים קדימה"

בנייה באעבלין. ראובן קסטרו
אילוסטרציה/ראובן קסטרו

התוכנית שתזניק את העיר כפר קרע: הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור הודיעה היום (ה') על החלטתה להפקיד תוכנית לפיתוח רובע חדש בכפר קרע - הכולל כ-12 אלף דירות חדשות ומאות אלפי מ"ר בעירוב שימושים.

התוכנית, שקודמה על ידי משרד הבינוי והשיכון והרשות המקומית הינה על שטח כולל של כ-2,400 דונם והיא ממוקמת בחלקו המערבי של כפר קרע. היא כוללת כ-12,172 יחידות דיור חדשות שיוקמו במבני מגורים של עד 6 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-2,434 יוקצו לטובת דירות קטנות. היצע יחידות הדיור הרחב, תואם את מעמד היישוב כעיר מתפתחת ומאפשר מגוון פתרונות דיור של דירות קטנות וגדולות, המתאימות למגוון אוכלוסיות.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה שטחי מסחר בהיקף של 105,000 מ"ר בעירוב שימושים, מוקד תעסוקה בדרום מערב התוכנית ושטחי תעסוקה בעירוב שימושים בהיקף של 185,000 מ"ר ושטחי תעשייה בהיקף של 42,000 מ"ר. כמו כן, התוכנית כוללת כ-210 דונם של שטחים פתוחים ושמירה על נחל ברקן, שטחי יערות ושטחים חקלאיים, ומציעה הקמת טיילת היקפית אשר תשרת את הרובע ותושבי האזור.

בהיבט התחבורתי, התוכנית מדגישה את חשיבות החיבוריות והנגישות של הרובע ושל היישוב בכלל למערכת התנועה הארצית. זאת, תוך פיתוח תשתית לתחבורה ציבורית ויצירת פתרונות תחבורתיים הנותנים מענה להיקף הפיתוח המוצע ולחוסרים הקיימים במצב כיום.

בנייה במגזר הערבי ג'לג'וליה, ברקע קלקיליה. ראובן קסטרו
אילוסטרציה/ראובן קסטרו

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, הרב נתן אלנתן: "הותמ"ל אישרה להפקדה תוכנית חשובה בכפר קרע, הצפויה לסייע באופן משמעותי בצמצום משבר הדיור אותו חווה ביתר שאת החברה הערבית. התוכנית מציעה פיתוח רובע חדש המהווה המשך רציף ליישוב הקיים ותאפשר איכות חיים גבוהה לתושביה תוך שהיא מספקת שטחי ציבור רבים, בנויים ופתוחים לצד קשרים וחיבורים אל השטחים הפתוחים הייחודיים הסובבים את העיר".

מתכננת הותמ"ל, אדר' סיגי בארי: "מדובר בתוכנית המציעה אבן דרך משמעותית לצמיחת היישוב כפר קרע, אשר קיבל מעמד של עיר בשנה האחרונה. התוכנית עתידה להזניק את העיר כמה צעדים קדימה תוך התייחסות מפורטת לצרכי הישוב המתפתח הן בבחינת פיתוח תשתיות, שטחים ציבורים איכותיים ושטחי מסחר הנחוצים ליצירת אופק תעסוקתי נוסף לתושבי האזור".

התכנית נערכה על ידי משרד מילול-קורן ארכיטקטורה ובינוי ערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully