וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהצלחה לצעירים: ההגרלה של דירה בהנחה יוצאת לדרך. מתי התוצאות?

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 15:29

לאחר שהוארכה בשבוע, ההרשמה להגרלה השישית של תכנית דירה בהנחה נסגרה אמש. 7,000 מאושרים יקבלו הודעה בשבועות הקרובים כי יזכו לרכוש דירה בהנחה משמעותית ב-16 יישובים ברחבי הארץ. מה הסיכויים שלכם לזכות?

זוג הורים עם ילדה בדירה חדשה. ShutterStock
בהצלחה לצעירים: ההגרלה של דירה בהנחה יוצאת לדרך/ShutterStock

ההרשמה להגרלה הקרובה של דירה בהנחה הסתיימה אמש בחצות (ג') ובישרה על יציאתה לדרך של ההגרלה השישית במספר בתכנית ההגרלות של המדינה, עם סיכויי זכייה נמוכים יותר מאשר בקזינו.

104,909 משקי בית נרשמו להגרלה של של תכנית דירה בהנחה, והם יתמודדו על 6,816 דירות
ב-72 פרויקטים ו-16 יישובים שונים ברחבי הארץ, ביניהם: רחובות, אלעד, אשקלון, ירושלים, מודיעין, פתח תקווה ועוד. רשימת הערים המלאה ומספר הנרשמים לכל הגרלה בתמונה המצורפת מטה.

כמו כן, בוצעו למעלה ממיליון וחצי הרשמות להגרלות, שכן כל זכאי רשאי להירשם לעד שלושה יישובים ולכל ההגרלות ביישובים אלו. אז מה הסיכויים לזכות? בגדול נמוכים, נמוכים מאד. בקטן, תלוי איפה הגשתם.

ההגרלה השישית של דירה בהנחה. משרד הבינוי והשיכון,
ההגרלה השישית של דירה בהנחה/משרד הבינוי והשיכון

מתי יתפרסמו תוצאות ההגרלה?

החל מהיום יחלו גורמי המקצוע במשרד לבצע בדיקות טכניות, לאחריהן יתחיל הליך ביצוע ההגרלות. הליך ההגרלה נערך בהתאם לנהלים מחמירים ומוקפדים, במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רואה חשבון מוסמך.

חישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת ההגרלות המפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות ההגרלה, עם סיום תהליך זה יופצו הודעות הזכייה לזוכים, על פי ההערכות, כבר בשבועות הקרובים, ובמהלך חודש מרץ. בנוסף, נזכיר כי החל מהיום נפתחה ההרשמה להנפקת אישורי זכאות לקראת ההגרלה הבאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"מרגשים אותי בעיקר הזכאים שנרשמו להגרלות בקרית שמונה ואשקלון"

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "שמירה על הרציפות בתחום הנדל"ן חשובה ביותר במיוחד בימים אלה, והמספרים מראים כי גם הציבור משתף פעולה. מרגשים אותי בעיקר הזכאים שנרשמו להגרלות בקרית שמונה ואשקלון, אלפי משפחות שרואות את עתידן בערים אלו ומאמינות ביישוב הארץ. חובתנו המוסרית לכלל אזרחי ישראל היא לתת מענה דיור ראוי ואיכותי, ואנו עובדים בצורה מאומצת ושיטתית על מנת לייצר ולהציע פתרונות מגוונים."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "כפי שהבטחנו, המטרה העיקרית שעומדת לנגד עינינו היא לאפשר לזוגות הצעירים ולמחוסרי הדיור להגיע לקורת גג מתאימה לצרכיהם. בשבועות הקרובים יפורסמו תוצאות ההגרלה וכ-7,000 משפחות יתבשרו על זכייתן. תוכנית 'דירה בהנחה' ממשיכה והיא חלק מתוכנית הנדל"ן שאושרה בממשלה. בתוכנית הנדל"ן מוקצים מיליארד שקלים לסבסוד פיתוח בכדי להגדיל את היצע השווקים ולייצר בשנה הקרובה הגרלות נוספות. בנוסף שמנו דגש לתמרוץ מתן היתרים ברשויות המקומיות, ונקטנו בצעדים נוספים בכדי לדאוג שמספר התחלות הבנייה יגדל וענף הבנייה בישראל לא יפסיק לעבוד."

מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט: "עם סיום מועד ההרשמה להגרלה אנו עדים לביקוש גבוה לדירות במסלול דירה בהנחה המבטיח לזוגות צעירים ולמחוסרי דיור פתרונות דיור בהנחות משמעותיות ביותר. רשות מקרקעי ישראל תמשיך להקצות אלפי יחידות דיור במחירים מופחתים מדי שנה, כדי לספק את הביקושים הקיימים בשוק ליחידות דיור מוזלות."

ניתן לראות כי העיר בה הסיכוי הכי גבוה לזכות העיר בדירה מוזלת היא קריית גת, עם 2,666 יחידות דיור ב-21 הגרלות. במשרד הבינוי והשיכון מציינים כי הפרויקטים שיוגרלו בשכונת המגורים החדשה שקמה בימים אלו בקרית גת, "כרמי גת", מיועדים למגזר הכללי ולמגזר החרדי. אחריה, במספר הדירות המוגרלות, נמצאת העיר החרדית אלעד, בה יוגרלו 931 דירות לתושבי העיר ב-9 הגרלות.

לאחר מכן, כבר יש פער גדול במספר הדירות: לדוגמה, ברחובות מוצעות 622 דירות מוזלות ב-7 הגרלות, ביישוב בני עי"ש שליד גדרה, שעובר גם הוא מתיחת פנים משמעותית, מוצעות 556 דירות מוזלות ב-6 הגרלות, ובפתח תקווה ומודיעין יוגרלו 154 ו-187 דירות בלבד (בהתאמה).

כרמי גת קרית גת. אלה מאירוביץ,
כרמי גת קרית גת/אלה מאירוביץ

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "גם בתקופה קשה זו אנו, במשרד הבינוי והשיכון, מאמינים כי יש להמשיך כל עת בבניית הארץ מצפונה ועד דרומה. בסיום ההגרלה אלפי משפחות יזכו לרכוש דירה בהנחה משמעותית מטעם המדינה ולבנות את ביתם בישראל. בהגרלה הקרובה נבצע את ההחלטה שהעברתי במועצת רמ"י ותינתן עדיפות למשרתי מילואים פעילים ולמשפחות לילדים נכים. אני מאחל לכלל הנרשמים להגרלות בהצלחה רבה. נמשיך לפעול בכל עת למתן פתרונות דיור ראויים עבור כלל אזרחי ישראל".


ליצירת קשר עם חברות ההרשמה:
• אלונים (מחברת Mgroup): 2850*
• מילגם: 6078*
• עמידר: 6266*

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully