וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעודדת תחרות: המהלך הזה של רמ"י הכניס כ-4 מיליארד שקל לקופת המדינה

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 18:11

מהלך אסטרטגי של רמ"י בעולם הכרייה והחציבה: רשות מקרקעי ישראל מעודדת תחרות באמצעות מכרזים וביטול הפטור בשוק הכרייה. מדובר במהלך שהצליח להכניס לקופת המדינה כ-4 מיליארד שקל

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

עידוד תחרות באמצעות מכרזים וביטול הפטור בשוק הכרייה והחציבה, הוביל לכך שרשות מקרקעי ישראל הצליחה להכניס לקופת המדינה כ-4 מיליארד שקל.

הרשות מסכמת עבודה מאומצת מול חברות הכרייה לאחר שבמהלך השנים נהנו מהארכת הסכמי חציבה בפטור ממכרז, וכעת נדרשות חברות אלו להתמודד במכרזים פומביים בהתאם להוראות החוק.

כמו כן פעלה רמ"י לחתימת הסכם פשרה עם חברת 'שפיר', בו נדרשה החברה, להשיב את מחצבת עציונה שיצאה למכרז ובו זכתה 'שפיר' בסכום של 1.18 מיליארד שקל. זאת, בנוסף להשבת מחצבת זנוח אשר שווקה במכרז, בו זכתה אתמול 'מחצבות כפר גלעדי' בסכום של 1.1 מיליארד שקל. מחצבה גדולה וחשובה ששווקה במכרז לפני כחודש היא מחצבת מבוא מודיעין בו זכתה חברת 'אבן וסיד' ותשלם כ-1 מיליארד שקל. מחצבה נוספת באזור המרכז ששווקה במכרז נוסף הינה מחצבת מגדל צדק בה זכתה חברת 'הנסון' תמורת כ-357 מיליון שקל.

באזור הצפון שווקו שתי מחצבות נוספות - אושרת צפון מכרז בו זכתה חברת 'אוליצקי' בסכום של 351 מיליון ש"ח ו-אושרת דרום מכרז בו זכו במשותף 'הנסון' ו'מחצבים אבן' בסכום של 908 מיליון ש"ח. כלל המחצבות יאפשרו אספקה שוטפת של מאות מיליוני טון לשוק הבניה והסלילה.

"הגדלת היצע המחצבות יגביר את התחרות ויקדם את ענף הסלילה והבנייה"

בשנה שעברה, שיווקה רמ"י בהצלחה 6 מכרזים למחצבות בשטח כולל של כ-4,300 דונם עם צפי של כרייה וחציבה בהיקף של כ-11.5 מיליון טון בשנה. (מחצבות: מישור רותם חול, מגדל צדק, אושרת דרום, אושרת צפון, עציונה והר שחר)

מתחילת השנה שווקו כבר 2 מחצבות - מחצבת מבוא מודיעין ומחצבת זנוח ובהמשך שנת 2024 מתוכנן שיווק מכרזים נוספים.

השר יצחק גולדקנופף: "אני מברך את מחצבות כפר גלעדי על זכייתם ומודה לרמ"י על פעילותה להרחבת אתרי החציבה. אנו פועלים כל העת על מנת לספק פתרונות ולסייע בקידום בניית תשתיות. הגדלת היצע המחצבות יגביר את התחרות ויקדם את ענף הסלילה והבנייה".

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "רמ"י פועלת נמרצות לשיווק והרחבת אתרים לחומרי חציבה בכדי לסייע למשק הבנייה והסלילה. בהמשך ל-6 מכרזי כרייה וחציבה שיצאו מתחילת 23 גם השנה נמשיך להרחיב את היצע המחצבות לחיזוק המשק".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully