וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וזה מתחיל: עשרות הודים נחתו היום בארץ וישתלבו לראשונה בענף הבניה

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 14:20

כחלק מיישום החלטת הממשלה להגדיל את מספר העובדים הזרים, הגיעו היום 70 עובדי בניין מקצועיים מהודו במסלול העסקי, שישתלבו באופן מיידי בפרויקטים שונים של בנייה ברחבי הארץ

סבב ראשון של עובדים הודים בישראל. משרד הבינוי והשיכון,
סבב ראשון של עובדים הודים בישראל/משרד הבינוי והשיכון

ראשונים מתוך עשרות אלפים: כחלק מיישום החלטת הממשלה להגדיל את מספר העובדים הזרים, הגיעו היום 70 עובדי בניין מקצועיים מהודו במסלול העסקי, שישתלבו באופן מיידי בפרויקטים שונים של בנייה ברחבי הארץ. בהמשך, בסוף פברואר יערכו מבחנים בהודו לעוד 5,000 עובדים זרים לקראת הגעתם לישראל.

נציגים בכירים ממשרד הבינוי והשיכון הגיעו לנמל התעופה בכדי לקבל את פניהם וליוו אותם בתהליך הקליטה בישראל. בימים הקרובים צפויות טיסות נוספות עם מאות עובדים מהודו, במקביל ממשיכים המגעים עם מדינות אחרות לגיוס כוח אדם לענף הבנייה.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי האצת קצב הבנייה ופתרון משבר הדיור הם יעדים לאומיים מרכזיים, על כן ימשיך לפעול ללא לאות ליישום פתרונות בטווח הקצר והארוך.

"ענף הבניה נמצא בקריסה כלכלית ורוב אתרי הבניה מושבתים"

כל תהליך הגיוס העובדים הזרים לענף הבניה בוצע בשיתוף ובדחיפה של משרד השיכון בהנהגת שר הפנים משה ארבל ומנכ"ל משרד השיכון ויהודה מורגנשטיין ומנהלת התחום הגב' מיכל ארן, והממונה על הסכמים והלוגיסטיקה מול המדינות השונות בעולם מר אריאל פרטוש. התאחדות הקבלנים בוני הארץ עורכת לעובדים הזרים מהודו, סרי לנקה ואוזבקיסטן מבחנים מקצועיים להתאמה לעבודה בענף הבניה בישראל.

אלדד ניצן יו"ר תאגידי כ"א זר בענף הבניה, ביחד עם נציגי משרד השיכון, קיבלו את העובדים מהודו שאמורים להיכנס לעבודה באופן מידיי ולהציל את ענף הבניה שנמצא בקריסה ורוב אתרי הבניה מושבתים . ניצן: "כיום מועסקים בענף הבניה בישראל כ-22,000 עובדים זרים בלבד ולאור העובדה שהעובדים פלסטינים לא מגיעים לעבוד בישראל, ענף הבניה נמצא בקריסה כלכלית ורוב אתרי הבניה מושבתים. ענף הבניה זקוק מידית לעוד הסכמים להבאת עובדים זרים כדי להגיע למצב של 80,000 עובדים זרים בענף הבניה".

"לאור העובדה שהמצב המלחמתי הביא לסגירת מרבית אתרי הבניה במדינה יש לפתוח מתווים ובמקביל להאיץ את הגעת העובדים וליתר חסמים בירוקרטים ככל שניתן עד סיום מצב החירום במדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully