וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז הענק הוכרע: זו החברה שתשלם 1.1 מיליארד שקל למחצבה

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 17:51

מדובר במכרז של רשות מקרקעי ישראל להפעלת מחצבת זנוח, אחת משתי מחצבות ענק המצויות באזור בית שמש, שהייתה מופעלת שנים רבות על ידי חברת שפיר. במחצבה היקף עתודות גדול במיוחד העומד על כ-59 מיליון מ"ק

מחצבה לא חוקית בירושלים. החדשות
אילוסטרציה/החדשות

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת היום (ב') כי יש זוכה במכרז שלה להפעלת ולתכנון הרחבת מחצבת זנוח, הנחשבת לאחת מתוך שתי מחצבות ענק המצויות באזור בית שמש, אשר הייתה מופעלת שנים רבות על ידי חברת שפיר. במחצבה היקף עתודות גדול במיוחד העומד על כ-59 מיליון מ"ק. כמו כן בתכנית מתאר ארצית לכרייה וחציבה (תמ"א14ב) סומן שטח הרחבה למחצבת זנוח - אתר 103 ובמסגרת מכרז זה נתנה לזוכה האופציה לקדם תוכנית הרחבה למחצבה.

הזוכה היא חברת "מחצבות כפר גלעדי אגש"ח", אשר תשלם 1.1 מיליארד שקל לרשות מקרקעי ישראל, להפעלת ולתכנון הרחבת מחצבת זנוח. ההתקשרות תבוצע בשני חוזים; חוזה הרשאה לתכנון; חוזה הרשאה והפעלת המחצבה. למכרז זה הוגשו 4 הצעות בסך הכל.

בשנה שעברה, שיווקה רמ"י בהצלחה 6 מכרזים למחצבות בשטח כולל של כ-4,300 דונם עם צפי של כרייה וחציבה בהיקף של כ-11.5 מיליון טון בשנה. בשנת 2024 מתוכנן שיווק של 2 מכרזים נוספים.

שיווק המחצבה התאפשר אודות להסכם פשרה שנחתם בין רמ"י לחברת שפיר ואשר קיבל תוקף של פסק דין בבית המשפט העליון ביום 2.5.23. זכייתה של מחצבות כפר גלעדי במכרז תביא להגדלת התחרות האזורית. שיטת המכרזים הנוכחית בה פועלת רמי לשיווק מחצבות, כוללת הוראות שיש בהן כדי לתמרץ את הזוכים לשווק חומרי גלם בהיקפים גדולים, וזאת מתוך מטרה לסייע להמשך פיתוחו ושגשוגו של שוק הבנייה והסלילה במדינת ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully