וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר הזו לקראת מהפכה: אושרה אחת מתכניות הבנייה הגדולות בישראל

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 20:31

7,000 דירות חדשות: הועדה המחוזית אישרה היום את אחת מתכניות הבנייה הגדולות בארץ - להקמת רובע מגורים חדש עם אלפי דירות, אזור תעשיה ותעסוקה, תחנת רכבת חדשה, אצטדיון ומוסד אקדמי. ראש העיר, בני ביטון: "דימונה עם הפנים למחר"

שכונת השחר, דימונה. יוסי עזרא,
שכונת השחר, דימונה/יוסי עזרא

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרום מכריזה היום (ב') כי אחת התכניות הגדולות בארץ אושרה להפקדה. מדובר בתכנית להקמת רובע מגורים חדש במזרח דימונה עם אלפי דירות, לצד אזור תעשיה ומסחר, מבני ציבור, תחנת רכבת חדשה ומרכז תחבורה.

התוכנית, שיזמה רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם עיריית דימונה מתפרשת על כ-10,260 דונם, וכוללת הקמה של כ-7,000 יחידות דיור וכ-300 דירות לדיור מוגן. הבינוי כולל בנייה רוויה של 4-9 קומות, בנייה מרקמית, בנייני גן-גג של 3-5 קומות ובנייה צמודת קרקע. בנוסף כ-3,000 יח"ד ברמה של תוכנית מתאר.

עוד התוכנית כוללת כ-225 דונם בסמוך לכניסה החדשה לעיר לטובת מוסדות חינוך וציבור מטרופוליניים ועירוניים כגון מוסד אקדמי, מעונות סטודנטים ומרכז רפואי. בסמוך לפסי הרכבת מתוכננת תחנת רכבת חדשה, כיכר עירונית ואזור תעסוקה ותעשיה בשטח של כ-600 דונם הכולל גם אצטדיון עירוני וארנה חדשים.

הדמיות תוכנית רובע רותם דימונה מזרח. עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ,
הדמיות תוכנית רובע רותם דימונה מזרח/עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ

השכונה מתחברת לעורקי התנועה והמוקדים המרכזיים בעיר ויוצרת ציר ירוק ראשי עם מערכת צירים ירוקים ומוצלים להולכי רגל בין העיר למדבר. השטחים הפתוחים המקיפים את העיר יטופלו לרבות פינוי מטרדים וערימות פסולת שהושלכו בשטח. בנוסף, יוקם מרכז למבקרים ויציאה לטיולים בשמורת נרקיסים של נחל דימונה ונחל אשלון.

ברחוב הראשי של הרובע מוצעת בניה גבוהה יותר (9.5 קומות) עם חזית מסחרית ובשילוב מבני ציבור, תעסוקה ומפתח רחב לפארק המרכזי ולפעילויות המשתלבות בשוליו. כמות המסחר מתאימה כך שתענה לצרכים המקומיים של תושבי הרובע ותיצור "חיות אורבנית", ללא פגיעה במרכז העיר דימונה.

כחלק מהתפיסה הסביבתית והחברתית מרבית בניני המגורים המרקמיים מתוכננים סביב חצרות פנימיות מוצלות, המאפשרות תנועת הולכי רגל רציפה בין המגורים למבני הציבור, לשטחים הפתוחים ולאזור התעסוקה והרכבת.

תכנון המרחב הציבורי והפרטי הותאם באופן מיטבי לאקלים המדברי ולמקסום פוטנציאל ייצור האנרגיה כרובע השואף להיות מאופס אנרגיה. במסגרת זאת, התכנית מתמרצת בניית גגות שטוחים בבנייה צמודת הקרקע, עם מערכת פאנלים סולארית (בתכנית "תמריץ התאמה למדבר"). בנוסף התכנית מאפשרת תחבורה ציבורית מעולה וקישוריות אורבניות טובה ומוצלת להולכי רגל ורוכבי אופניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"בשורה אדירה לזוגות הצעירים"

מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי התכנית הענקית נועדה להזניק את דימונה קדימה ולאפשר לה להציע איכויות מגורים גבוהות ואטרקטיביות, לטובת פיתוח משמעותי נוסף של העיר, הנמצאת בתנופת גידול בשנים האחרונות. כמו כן, התוכנית מציעה תמהיל מגורים מגוון הכולל בינוי עירוני מרקמי וצמוד קרקע המשלב עירוב שימושים וקשר חזק בין העיר והמדבר, עם תכנון בר קיימא תואם אקלים המותאם למיקום העיר במדבר ולאיכות חיים גבוהה שיש להעניק לתושבי העיר.

עינב רינגלר, מנהלת אגף לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, מברכת על ההחלטה להפקיד את התכנית וציינה כי "הקמת הרובע החדש היא בשורה לעיר דימונה ולנגב כולו. התכנית קודמה בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית ומציגה תוספת מגורים משמעותית בתמהיל מגוון, ומענה לצרכים כלל עירוניים כגון: אצטדיון, מוסד אקדמי ותחנת רכבת חדשה, שיביאו לפיתוח המרחב ולחיזוק העיר דימונה".

ראש העיר, בני ביטון: בשורה אדירה לזוגות הצעירים בדימונה, 2,000 יחידות בנה ביתך נוספות ישווקו בקרוב בעיר. רק לשם ההדגמה, זה כמו לבנות את מיתר, עומר או להבים בתוך העיר שלנו. אנחנו מזמינים את צעירי וצעירות דימונה ומכל קצוות הארץ להגיע ולבנות את ביתם בשכונת הדגל - שכונת הרותם. אמרתי והבטחתי שדימונה תהיה בירת הנגב המזרחי וכבר עם חתימת הסכם הגג היו מי שהרימו גבה על היעד שלי: 30,000 יחידות. אנחנו אחרי 10,000 יחידות שנוספות בעשור האחרון לעיר ועכשיו אנחנו בדרךל-10,000 יחידות נוספות. דימונה מובילה את חוד החנית של הנדל"ן בזכות מערכת חינוך מצוינת, הטבות המס שהצלחנו לשמר וצעירים ומשפחות שמאמינים בעיר ומגיעים אליה. דימונה עם הפנים למחר".

התוכנית תוכננה ע"י "עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully