וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקוש במקצוע הזה גדול: תכנית לימודים ראשונה מסוגה יוצאת לדרך

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 11:03

תכנית לימודים ראשונה מסוגה נועדה לענות על המחסור החמור במשק של אנשי מקצוע בתחום המיפוי והמדידות לתחומי התשתיות, הפיתוח, ההנדסה והבינוי, זאת, במטרה לשחרר את צוואר הבקבוק שכבר משפיע על תחומים קריטיים בענפים אלו

שרטוט אדריכלי - אילוסטרציה. ShutterStock
שרטוט אדריכלי - אילוסטרציה/ShutterStock

על רקע המחסור החמור באנשי מקצוע בתחום המיפוי והמדידות: המוסד האקדמי "הטכניון - לימודי המשך" פותח תכנית הסבת אקדמאים למודדים מוסמכים. התכנית החדשה והייחודית מסוגה בישראל נועדה לתת מענה לביקוש הגדל לאנשי מיפוי ומדידה מיומנים עקב תאוצת תהליכי פיתוח של תשתיות לאומיות והקמת פרויקטי נדל"ן גדולים.

בנוסף, מטרת התכנית היא להגדיל את כמות המודדים המוסמכים בישראל, בה פעילים כיום רק כ-1,000 אנשי מקצוע, כאשר כבר כעת קיים במשק מחסור הולך וגדל במודדים מוסמכים. בהשוואה למדינות אירופאיות המקבילות לישראל, נחוצים לפחות עד פי 2.5 ממספר אנשי המקצוע הפעילים כיום. התכנית תיפתח בחודש מרץ הקרוב בקמפוס הטכניון בשרונה, תל-אביב ובקמפוס הטכניון בחיפה.

הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון גיבשה את תכנית הלימודים החדשה ביחידה ללימודי המשך בטכניון על מנת לספק מענה לצורך הלאומי ולדרישת משרד הבינוי והשיכון לגבש תכנית מסוג זה - על מנת להבטיח קיום קבוע ומתמשך של רצף בין תכנון, פיתוח, בינוי ורישום, ועל מנת לשחרר את "צוואר הבקבוק" שמשפיע ובא לידי ביטוי במדידות לצרכי תכנון, הכנת תכניות לצרכי רישום בטאבו ועוד.

מה כוללת התכנית החדשה?

התכנית תכלול שורה של לימודים עיוניים ומעשיים במטרה לספק למשתתפים את הכלים המקצועיים הנדרשים לתפקיד. בין השאר, יתקיימו קורסים בתחיקת המדידה, יסודות המיפוי והמדידה, גיאודזיה, רשתות בקרה, מדידות GPS, מדידות בהנדסה ותעשייה, כרטוגרפיה, קדסטר, אלגברה לינארית, סטטיסטיקה, חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי ועוד. בנוסף, יתקיימו מספר מחנות למדידות לאורך תכנית הלימודים.

משך תכנית ההסבה החדשה כשנתיים והיא מיועדת לבעלי תואר ראשון במדעים מדויקים, גיאוגרפיה, הנדסה ואדריכלות או תחומים משיקים נוספים. המנהל האקדמי של התכנית הוא פרופ' ירח דויטשר מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, המשמש יו"ר לשכת המודדים המוסמכים בישראל. המרצים בתכנית הם חברי סגל מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, לצד אנשי מקצוע שישמשו מרצים מן החוץ. שכר הלימוד עבור התכנית כולה עומד על 29,000 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully