וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד הגדולים בעולם: המרכז הגאה החדש בתל אביב חוזר לביתו המקורי

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 18:41

בהשקעה של 30 מיליון שקל: המרכז החדש שייפתח השבוע בגן מאיר יכלול 4 קומות, 8 חדרי סטודיו, מרפסת רחבה ואודיטוריום חדיש ובעל 180 מקומות ישיבה, אשר ישמש גם כתיאטרון הבית של המרכז הגאה

המרכז הגאה החדש בגן מאיר, תל אביב. גיא יחיאלי,
המרכז הגאה החדש בגן מאיר, תל אביב/גיא יחיאלי

עיריית תל אביב מכריזה בחגיגיות כי ביום רביעי הקרוב (14.2) תתקיים פתיחתו הרשמית של המרכז הגאה החדש בגן מאיר במרכז העיר. גודלו של המרכז החדש כפול בגודלו מהמבנה הקודם והוא מהווה את אחד המרכזים הגאים הגדולים בעולם, כשייחודיותו בכך שהוא מתוקצב ומופעל במלואו על ידי רשות עירונית. עלות ההשקעה בפרויקט עומדת על 30 מיליון שקל.

המרכז החדש, שמשתרע על פני 2,170 מטר, יכלול 4 קומות, 8 חדרי סטודיו ופעילות ואודיטוריום חדיש ומאובזר בעל 180 מקומות ישיבה, אשר ישמש גם כתיאטרון הבית של תיאטרון "המשולש" של המרכז הגאה, עם הצגות מקור ששברו שיאי מכירה בשנתיים האחרונות.

כאמור, אירוע פתיחת המרכז הגאה החדש ייערך ביום רביעי, 14/2 (ולנטיינס דיי), בשעה 19:00. במהלך האירוע יתקיימו, בין היתר, מיצגים חיים, עבודות פרפורמנס, מופע מחול אינטראקטיבי ומיצב למען החטופים. ב-19:30 יתקיים באולם החדש שבמרכז מופע שירי אהבה בהנחיית טלולה בונט ובהשתתפות כמה מהשמות החמים (המופע בהרשמה מראש).

המרכז הגאה החדש בגן מאיר, תל אביב. גיא יחיאלי,
המרכז הגאה החדש בגן מאיר, תל אביב/גיא יחיאלי

המרכז הגאה, שהוקם לפני 16 שנה, הפך לאחד מהסמלים המרכזיים של הקהילה הלהט"בקית בתל אביב ולחלק בלתי נפרד מארגוני הקהילה הפועלים לקידום שוויון ולמניעת אפליה בישראל. המרכז החדש ישרת חברי וחברות הקהילה בכל הגילים ומכל הקשת הלהט"בקית. לדברי העירייה, הוא מסמל את הפתיחות של העיר תל אביב יפו כמגדלור של שוויון בארץ במזרח התיכון ולעולם כולו. יודגש כי המרכז פתוח ומשרת את כלל האוכלוסיות בעיר.

המרכז הגאה הוקם בעקבות סקר שנערך בשנת 2004 לאיתור צרכיה של הקהילה הגאה בעיר ובעידודו וביוזמתו של חבר מועצת העיר לשעבר, איתי פנקס. ממצאי הסקר העלו שישה תחומי פעילות שקיבלו ביטוי הלכה למעשה במרכז הגאה: תרבות גאה, מרכז חברתי, העצמת ארגוני קהילה, שירותי תמיכה (תמיכה נפשית וייעוץ משפטי ובריאותי), השכלה ופנאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המרכז הגאה החדש בגן מאיר, תל אביב. גיא יחיאלי,
המרכז הגאה החדש בגן מאיר, תל אביב/גיא יחיאלי

כמו כן, במקום אפשר יהיה למצוא סניף מקומי של רשת "קפה עלמה" ומרפסת פתוחה ומרהיבה, אשר תשמש גם לאירועים ותארח אמנים קווירים בדגש על קהל צעיר. המבנה כולו הוא בעל נגישות מלאה, כשגם באודיטוריום הוצבו מסכי כתוביות.

בפן התוכני ניתן יהיה למצוא במרכז החדש חלל תצוגה עבור תערוכות מתחלפות, מגוון קורסים וחוגים חדשים- מבריאות ועד אמנות, את "צוציגן"- חלל ייעודי לפעילות לילדים והכנה להורות ומועדון גמלאים - מועדון ייחודי מסוגו בישראל.

שירות הבדיקות למחלות מין יחזור לפעול מדי שבוע ובסבסוד של העירייה. בין היתר, מפעיל המרכז את הקליניקה לטיפול ולייעוץ המתמחה בליווי של זוגות, יחידים ומשפחות להט"ב. המרכז יהיה פתוח 6 ימים בשבוע מהבוקר ועד הלילה ובהמשך יציע הצגות ילדים בשבת בבוקר לילדי השכונה והעיר.

תהליך עיצוב התוכן והגדרת הצרכים במרכז הגאה החדש נעשו תוך שיתוף ציבור, הן בקרב חברות וחברי הקהילה הלהט"בית והן בקרב תושבי השכונה, אשר הפכו את המרכז הגאה לאחד המקומות השוקקים והפעילים ביותר באזור לאורך כל שעות היום. אדריכלי הפרויקט, בהובלת גריל אופנהיים אדריכלים, ביקשו לשלב את הטבע העירוני של גן מאיר בבניין החדש ולהקרין את הפעילות שנעשית בתוכו גם אל היושבים במתחם הגן.

"יש לנו עוד דרך ארוכה עד שכולם מסביב יבינו שעניין של מגדר הוא עניין אישי"

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "תל אביב-יפו גאה להיות הבית של הקהילה בישראל. העיר שבה לכל משפחה ולכל צורת חיים יש תמיד מקום של כבוד. היה חשוב לנו שיהיה לקהילה בית ממשי. מקום שיהיה תמיד פתוח ובטוח ומקבל בזרועות פתוחות כל אחד וכל אחת. אני לא תמים. יש לנו עוד דרך ארוכה עד שכולם מסביב יבינו שעניין של מגדר הוא עניין אישי. עד שיהיה ברור שלכל אחד ולכל אחת מגיע לחיות חיים של שוויון זכויות והזדמנויות. חיים טובים. יש לנו עוד דרך, אבל אנחנו נלך בה ביחד. ולמי שיש עוד סימני שאלה שמרחפים באוויר- יש כאן במרכז תל אביב-יפו קרן גדולה של אור שנקראת המרכז הגאה ואני מאחל לכולנו שהאור שלה יאיר עלינו תמיד שמחת חיים ואהבה".

סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הגאווה, מיטל להבי (מרצ): "הפרויקט הלהט"בי הגדול בתולדות המדינה יוצא לדרך וזוהי בשורה טובה מאוד בימים הקשים והכואבים שבהם הקהילה הגאה נמצאת תחת מתקפה. בזמן שחברי וחברות הקהילה מובילים בחזית ובעורף, אנו ממשיכים לעסוק ולדאוג להם ולזכויותיהם. אחרי הקמת בית דרור בעיר, אירועי ומצעד הגאווה הגדולים בישראל, אנו גאים במחוייבות שלנו לקהילה, זה העשור השלישי, ובהשקת המרכז הגאה בתקציב חסר תקדים. אני יודעת שהמרכז הזה יהיה בית חם עבור הקהילה ומבטיחה להמשיך ולהילחם כדי שתל אביב-יפו תמשיך להיות הכי גאה, צבעונית ושוויונית, ושמכאן תצא תורת הקבלה ובשורת השוויון לכל ישראל".

מנהל המרכז הגאה, רובי מגן: "המרכז הגאה החדש הוא הפנים של ישראל החופשית, פנים שיש להציג לראווה במיוחד בשנה מורכבת כזו. תל אביב -יפו היא עיר שמהווה מגדלור של ערכי דמוקרטיה ושוויון ובה כל אדם הוא אדם. אני נרגש מאוד לפתוח את הבית החדש שלנו ולרכז אליו את התכניות הרבות שלנו, מסיוע לנשים טרנסיות שנפלטו מביתן, דרך קורסים והכנה להורות ועד להצגות המקור שלנו שמביאות את הסיפור הגאה שלנו לכולן ולכולם. האירוע הראשון שלנו יתקיים ב-14.2 בוולנטיינז, יציג את המרכז לכל תושבי ותושבות העיר ויזכיר שאהבה היא אהבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully