וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשוט סכום מטורף: הבית הזה ישבור את שיאי המכירות בארה"ב?

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 11:08

מתחם מגורים יוקרתי, הכולל בית ראשי עצום ושתי דירות נוספות, מעגן ליאכטות ורצועת חוף, מוצע למכירה במחיר מטורף. במידה ויימכר במחיר המבוקש, זו תהיה עסקת הנדל"ן היקרה ביותר אי פעם בארה"ב. מה כל כך מיוחד בנכס הזה?

ג'קסונוויל פלורידה רילקו. ShutterStock
אילוסטרציה: פלורידה/ShutterStock

שיא המחירים יישבר? מתחם מגורים מול האוקיינוס בפלורידה, הכולל בית ראשי ענק ושתי דירות נוספות (גדולות גם הן) מעגן ליאכטות ורצועת חוף, מוצע בימים אלו למכירה במחיר שיא של 295 מיליון דולר (שווה ערך ליותר מ-1.1 מיליארד שקל). מדובר בנכס המגורים היקר ביותר שהוצע אי פעם למכירה בארה"ב.

עד שיימצא קונה מספיק אמיד שיסכים לשלם את המחיר - מחזיק השיא הנוכחי הוא מנהל קרן הגידור סיטאדל, קן גריפין, הנחשב בין 50 האנשים העשירים בעולם. ב-2019 שילם גריפין 240 מיליון דולר עבור פנטהאוז במגדל סנטרל פארק סאות' במנהטן, שבניו יורק.

הנכס היוקרתי נמצא בקצה חצי האי גורדון פוינט בנייפלס שבפלורידה, ומורכב משלושה בתים ורצועת חוף. הבית הראשי הוא בגודל של 1,700 מ"ר וכולל שישה חדרי שינה ובריכה מקורה. הבית השני נבנה ב-1990; הוא בגודל 510 מ"ר ועם חמישה חדרי שינה ובריכה חיצונית. הבית האחרון נוסף ב-2013, וגם הוא כולל בריכה.

"הבית היקר בארצות הברית מחכה לקונה"

הנכס מוצע למכירה על ידי בני משפחתו של ג'ון דונהיו (לא מנכ"ל נייקי) שב-1985 שילם מיליון דולר בלבד עבור חלקת אדמה בגודל 19.5 דונם שעליה בקתת דייגים בלבד. בעשור לאחר מכן רכשו דונהיו ואשתו חלקות סמוכות והרחיבו את השטח שבבעלותם ל-242 דונם, שעליהם בנו מספר בתים שנועדו לשמש את 13 ילדיהם, 84 הנכדים ו-175 הנינים.

דונהיו מת ב-2017, ואשתו 5 שנים לאחר מכן. כעת, החליטו היורשים למכור 36 דונם מתוך השטח, הכולל כאמור שלושה בתים וכן מעגן ליאכטות ורצועת חוף המשתרעת לאורך 500 מטר.

במשפחה מעוניינים למכור את שלושת הנכסים ביחד לאותו הקונה. לדברי סוכנת הנדל"ן שאחראית על המכירה, הגודל והמיקום של הנכסים מצדיקים את המחיר הגבוה המבוקש. עוד, ציינה, כי הבתים נבנו באיכות גבוהה ושרדו כמעט בלי פגע את סופת ההוריקן איאן שפגעה באזור ב-2022. עם זאת, הוסיפה כי קרוב לוודאי שהקונים יבקשו לעשות שיפוץ בנכס. "כל מי שקונה נכס במחיר כזה, ירצה להפוך אותו לשלו", אמרה לוול סטריט ג'ורנל. לפי ההערכות, ניתן לבנות שישה בתים לפחות בשטח.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully