וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרמת רכוש לבוגדים: החוק ההזוי של פוטין מעמיד גם ישראלים בסכנה

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 17:25

חוק "החרמת רכוש" עתיד לעבור בימים הקרובים לחתימת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ונועד כדי להחרים נדל"ן השייך למפורסמים בעלי אזרחות רוסית ברחבי העולם, שנמצאו במעשיהם או מילותיהם כבוגדי הפדרציה הרוסית

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במפגש עם רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר/יח"צ

הפרלמנט הרוסי אימץ פה אחד את החוק שמעביר אליו את האחריות לפשעים נגד ביטחון הפדרציה הרוסית, וקובע החרמת רכוש, שלילת תארי כבוד ועוד, לאנשים מפורסמים בעלי אזרחות רוסית שנמצאו כ"בוגדים" באמא רוסיה. בימים הקרובים חוק יעבור לחתימת נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

בנוסף, החוק החדש קובע כי תורחב רשימת העבירות שבגינן ייחשב אדם לבוגד בפדרציה הרוסית, ובין היתר תכלול: הפצת שקרים על רוסיה או הצבא הרוסי, אנשים שמעבירים כסף לצבא האויב, ועוד.

"זו הצעת חוק נגד נבלות ובוגדים, אלו שיורקים על גב חיילינו, בוגדים במולדתם. כסף מועבר לכוחות המזוינים של המדינה שנמצאת איתנו במלחמה. המדינה שלנו, האזרחים, עשו הכל בשביל האנשים האלה, כדי להבטיח שהם יחיו בנוחות, יקבלו תארי כבוד, פרסים, רכוש, והם בתמורה בוגדים במולדתם", אמר ויאצ'סלב וולודין, יושב ראש בית הפרלמנט שהיה גם אחד ממחברי היוזמה.

קמפיין גיוס לצבא רוסיה. Twitter/officejjsmart, צילום מסך
קמפיין גיוס לצבא רוסיה/צילום מסך, Twitter/officejjsmart

נראה כי כמה מפורסמים רוסים שגרים מחוץ למדינה חזו את זה ודאגו מראש להעברת הנכס לאנשים קרובים אליהם, או מכירתו. התקשורת הרוסית נותנת כמה דוגמאות לאנשים כאלה, ביניהם גם מוזיקאי ישראלי-רוסי שגר בנתניה, והעביר את אחוזתו המפוארת באזור מוסקבה לאחותו. הוא עשה זאת בשנה שעברה מחשש להחרמה. בנוסף, בדרן מפורסם שגר בהרצליה, על פי כמה מקורות, מנסה למכור את טירתו בכפר גריאז במיליארד רובל (11 מיליון דולר).

אלכס טנצר, פעיל חברתי בתחום העלייה הרוסית, אומר כי "המושגים המעורפלים של החוק הזה על החרמת רכוש יובילו בסופו של דבר לניצול לרעה של כח, ובתי המשפט ברוסיה יעשו מה שהמפלגה והממשלה יצוו עליהם לעשות. כמו שאומרים, מי שלא איתנו הוא נגדנו. חוק זה נועד לעצור כל ביקורת על פוטין והמלחמה באוקראינה. אחד הקולות של הביקורת הזו מגיע מאזרחים ישראלים חדשים שעלו מרוסיה והם לא מתכוונים לשתוק. חוק החרמת נדל"ן ממפורסמים מדגיש עד כמה השלטונות פוחדים מהם, במיוחד מאלה שגרים בחו"ל והמשטרה הרוסית לא מצליחה להשתיק ולעצור אותם".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully