וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיות כמו מלך, ליטרלי: ארמון בן 900 שנה יימכר רק למי שיקרא לו בית

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 9:50

המלך בצפון: טירת "אפלבי" שבצפון אנגליה, אשר הייתה שייכת למלכי סקוטלנד ואנגליה בימי הביניים והפכה לבית מלון מפואר, מחפשת כעת קונה בעל כיס עמוק שיקרא לה בית

טירת אפלבי בצפון אנגליה. Richard Szwejkowski, תמונות גולשים
טירת אפלבי בצפון אנגליה/תמונות גולשים, Richard Szwejkowski

"שריד ייחודי מאנגליה של ימי הביניים" עלה בימים האחרונים על מדף נכסי הנדל"ן העולמי, כאשר טירה היסטורית בת 900 שנה מצפון אנגליה פורסמה למכירה על ידי חברת הנדל"ן הבריטית Sotheby's International במחיר של 11.87 מיליון דולר (כ-44 מיליון שקל). כך, מדווחת סוכנות הידיעות האמריקאית, בלומברג.

הטירה, שנבנתה המאה ה-12, מתהדרת ב-22 חדרי שינה ו-19 חדרי רחצה וממוקמת על 25 דונם של פארק סגור. בתקופת ימי הביניים הייתה שייכת לבני מלוכה בריטיים, כשהמפורסמת שבהם הייתה ליידי אן קליפורד (Lady Anne Clifford), מהמאה ה-17.

בימים אלו, הבעלים הנוכחית של הטירה היא אישה בשם סאלי נייטינגייל, שבעלה לשעבר חבב טירות היסטוריות והחליט לצרף את אפלבי לאוסף של הטירות שלהם ב-1997. לפני קצת יותר מעשור, ב-2013, היא הסבה את רוב השטח לבית מלון יוקרתי, והותירה לעצמה אגף של 720 מ"ר למגורים.

טירת אפלבי בצפון אנגליה. Richard Szwejkowski, תמונות גולשים
טירת אפלבי בצפון אנגליה/תמונות גולשים, Richard Szwejkowski

החלל המרשים כולל גם אוצרות מהתקופה המלוכנית, כגון מגדל עגול מהמאה ה-13, חדר אוכל מהמאה ה-15, שני אולמות כנסים גדולים (אחד מהמאה ה-15, השני מהמאה ה-12), שער מימי הביניים וקירות אבן. בנוסף, בשטח קיים אחד מהמבצרים הבודדים בבריטניה שנותרו שלמים מתקופת ימי הביניים, וכיום הוא נחשב החלק הבנוי העתיק ביותר של טירת אפלבי.

כמובן, בהתאם לייעודו הנוכחי כבית מלון, הטירה מציעה גם פסיליטיס מודרניים יותר - כמו חדר כושר, ג'קוזי וחדר סאונה. קיימים בו גם משרדים רבים, מחסנים וכן ביתן דיג ייחודי לנהר עדן, שנמצא למרגלות בית המגורים המפואר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טירת אפלבי בצפון אנגליה. Richard Szwejkowski, תמונות גולשים
טירת אפלבי בצפון אנגליה/תמונות גולשים, Richard Szwejkowski

ההיסטוריה העשירה של טירת אפלבי (Appleby) מגיעה לימי הרומאים -חפירה ארכיאולוגית שבוצעה בשנות ה-60 חשפה שרידים של באר רומית במרתף הטירה. בהמשך היא הוחזקה כאמור על ידי מלכי סקוטלנד ואנגליה.

למרות שהטירה הייתה ניתנת למגורים כשבני הזוג לשעבר רכשו אותה, הם עדיין השקיעו סכום מכובד בשיקום שלה ותיאום הפנים לעידן הנוכחי.

"היה גם ריהוט, אבל הוא לא התאים לרוח התקופה", נייטינגייל נזכרה בריהוט הוויקטוריאני שהגיע עם הנכס. "אז היינו צריכים לחשוב כיצד לשלב עיצוב מודרני עם הדברים שכבר היו שם, כדי לשמור על האותנטיות של הנכס". בנוסף, למרות שהיא מאמינה שהריהוט ההיסטורי צריך להישאר במקום לו הוא שייך, אומרת מוכרת הנכס כי "יש פריט אחד או שניים שאני רוצה לשמור, לאן שאני אלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully