וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי תושבים בדרך: המושבה הקטנה מתחדשת בשכונה עם 1,700 דירות

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 13:49

תוכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת מגורים חדשה במושבה הקטנה במרכז הארץ. התכנית כוללת הקמה של כ-1,700 דירות חדשות ומציעה שטחים לתעסוקה ומסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים

ערמות חציר בשדות גן יבנה – לכבוד שבועות. ראובן קסטרו
ערמות חציר בשדות גן יבנה – לכבוד שבועות/ראובן קסטרו

גן יבנה מתכוננת לאלפי תושבים חדשים: הותמ"ל הודיעה היום (ד') על החלטתה לאשר את תוכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת מגורים חדשה בגן יבנה.

התוכנית הינה על שטח כולל של כ-265 דונם בדרום-מזרח היישוב, ומשתלבת בחלקה בין שכונותיה הוותיקות שיכון עובדים לנווה עובד, ומצפון לאזור התעשייה של המועצה המקומית. התכנית גובלת במזרח לשטחים פתוחים המשמשים לחקלאות.

התוכנית כוללת הקמת 1,686 דירות סך הכל: מתוכן 1,386 יחידות דיור בתמהיל מגוון ועוד 300 יחידות לדיור מוגן, ומאפשרת בנוסף הקמה של כ-70 דיוריות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-420 יוקצו עבור דירות קטנות וקטנות מאוד שייתנו פתרון למשקי בית צעירים ולמגוון רחב של קבוצות אוכלוסייה.

הבינוי כולל בנינים נמוכים יחסית, בגובה מדורג המשתנה בין 4-8 קומות בלבד, תוך התייחסות לסביבה ולגובה הבניה הקיימת הגובלת בתוכנית. זאת, תוך הקפדה על התחברות ויצירת רשת תנועה מקיפה עם הרחובות הקיימים, ריבוי שבילים ושטחים ציבוריים נרחבים שיוצרים רצף נעים להליכה.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת מסחר, שירותים ושטחי תעסוקה, בהיקף של כ-20,000 מ"ר, הממוקמים לאורך שדרה עירונית חדשה המתחברת למרקם הוותיק של הישוב (בחלוקה של מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-18,000 מ"ר לאורך השדרה העירונית, ועוד כ- 2,000 מ"ר של מסחר בקומת הקרקע בתא השטח המיועד לדיור מוגן).

התכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בגן יבנה. רונאל אדריכלים,
התכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בגן יבנה/רונאל אדריכלים

כמו כן, אירועי הצפה המתרחשים מידי חורף בשטח, נפתרו באמצעות תכנון ערוץ זרימה במופע טבעי, וסביבו יוקם 'פארק נחל' לרווחת תושבי המקום והיישוב. התוכנית גם שומרת על שטחים פתוחים שהם חלק ממסדרון אקולוגי בעל חשיבות סביבתית.

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל הרב נתן אלנתן: "התוכנית מציגה תכנון השומר על כלל הצרכים והאינטרסים במרחב, ע"י הוספת יחידות דיור חדשות בבינוי מגוון, לרבות יח"ד קטנות תוך שמירה על מרקם מגורים איכותי".

עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל בירכה על ההחלטה לאשר את התכנית וציינה כי "בגן יבנה תוקם שכונה חדשה ואיכותית שתחזק את הישוב ותוסיף כ-1,690 יחידות דיור בתמהיל מגוון הכולל גם דיור מוגן ודירות קטנות שתוכננו תוך עירוב שימושים עם שטחי מסחר ותעסוקה. המתחם המוצע משתלב בישוב הקיים ומתחבר לשכונות הסמוכות באמצעות מערכת שבילים ודרכים המעודדת הליכות ושימוש באמצעי מיקרו מוביליטי ותוך שמירה על גישה לשטחים הפתוחים באזור. מדרום לשכונה המוצעת מקודמת תכנית רמ"י נוספת המרחיבה את אזור התעסוקה בדרום הישוב ופורסמה להפקדה בימים אלו, שתי התכניות יחדיו יסייעו להמשך פיתוח הישוב, חיזוקו וצמיחתו".

מתכננת הותמ"ל, אדר' סיגי בארי: "התכנון המוצע משכיל לאזן בין המרחב הבנוי לצרכים סביבתיים בגבולותיו, ומייעל את השימוש בקרקע תוך התחשבות במרקם העירוני הקיים. התכנון מציג מרחב ציבורי נגיש וזמין תוך שמירה על ערכי טבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully