וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לתושבי נתניה: הפקקים ביציאה מהעיר יצטמצמו משמעותית

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 14:31

בשל ההתפתחות המהירה של אזור צפון העיר נתניה בימים אלו - תכנית מחלף איינשטיין, שתאפשר את חיבור צפון העיר נתניה לכביש החוף משני הכיוונים (צפון ודרום) אושרה סופית, ותחסוך פקקים רבים ביציאה מהעיר

נתניה. unsplash/ Shai Pal, תמונות גולשים
נתניה/תמונות גולשים, unsplash/ Shai Pal

תושבי נתניה יכולים לחייך: עיריית נתניה פרסמה השבוע למתן תוקף את תוכנית מחלף איינשטיין. המשמעות: הפקקים הנוראיים ביציאה הראשית מהעיר לכביש החוף יצטמצמו דרמטית. פרסום התכנית למתן תוקף נועד ליידע את הציבור כי תהליך אישורה בעירייה הסתיים.

מדובר בתוכנית המשלימה את מחלף איינשטיין בצפון העיר, שתהפוך את המחלף שזכה לכינוי "מחלף יהלום" - למחלף מלא שיכלול גשר מעל כביש 2 ומערך רמפות גישה ממנו לעיר, אשר יאפשרו את חיבור החלק הצפוני של נתניה לכביש החוף משני הכיוונים.

בשנים האחרונות התפתחה נתניה בקצב מהיר ולפיכך אחת המשימות החשובות ביותר הייתה לשפר את המערך התחבורתי הן במסגרת הדרכים הפנימיות בעיר, הן בחיבור נתניה לדרכים הארציות. חיבור העיר מצפון נועד לתת מענה למצב שבו רחוב הרצל לבדו מנקז אליו את כל התנועה הנכנסת והיוצאת מהעיר.

כביש החוף נחסם לתנועה. כח קפלן, אתר רשמי
כביש החוף נחסם לתנועה/אתר רשמי, כח קפלן

פרויקט זה מצטרף לשורה של פרויקטים תחבורתיים עיריית נתניה בימים אלו שמטרתם קידום התשתיות התחבורתיות בתוך העיר וממנה, ובהם: הקמת מחלף נוסף שנפתח בכביש החוף - המחלף הדרומי ביותר של נתניה הכולל חיבור מלא למתחם וינגייט, מכל הכיוונים ולמעשה מייצר חיבור טוב יותר של נתניה לכביש 2. במקביל לחיבור זה, החלה העירייה בביצוע של החיבור הצפוני ביותר, למתחם חבצלת ולשכונת חוף הזהב החדשה.

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר: "נתניה תהיה העיר הראשונה שתצא מהפקקים. אנחנו מקדמים השקעת ענק של 2 מיליארד שקלים בפתרונות תחבורה. אנחנו מקדמים מחלפים וכבישים שיקלו את עומסי התנועה וישחררו את נתניה צפונה. לנתניה תהיה תחנת רכבת שלישית, רכבת קלה, וגם חיבור למטרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully