וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד גוגל רכש אי פרטי ב-135 מיליון שקל. מה יעשה בו?

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 11:43

המיליארדר האמריקאי-יהודי לארי פייג', מייסד גוגל והמנכ"ל שלה לשעבר, הוסיף אי נוסף לאוסף הפרטי המרשים שלו, שכולל 5 איים הממוקמים על פני הגלובוס. מה הוא מתכנן לעשות עם האי החדש?

חוף ים, האי הלורד האווי, אוסטרליה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

גן עדן פרטי: מייסד ומנכ"ל גוגל לשעבר, המיליארדר האמריקאי-יהודי לארי פייג', אשר ידוע כבעל נטייה לרכישת איים ברחבי הגלובוס - נחשף לאחרונה כבעלים של אחד נוסף, "קאיו נורטה", עליו הצליח לשמור בסוד במשך כ-6 שנים.

על פי מסמכים שנבדקו על ידי Business Insider (אתר חדשות כלכלי אמריקאי) פייג' הוציא בשנת 2018 סכום שווה ערך לכ-135 מיליון שקל (32 מיליון דולר) עבור חלקת אדמה גדולה הממוקמת בלב ים, מזרחית לפוארטו ריקו שבארצות הברית, הידועה בהיותה מוקפת בשוניות, מקלט לצבי ים ומלאה בחופי חול לבן. חלקת האדמה שנרכשה הינה בגודל של כמעט 300 דונם, מה שהופך אותה לאי הגדול ביותר בבעלות פרטית בפורטו ריקו.

כאמור, ידוע כי לפייג' בן ה-50 יש חמישה איים בסך הכל, הממוקמים על פני הגלובוס - מדרום האוקיינוס השקט ועד האיים הקריביים. האי החדש שרכש, קאיו נורטה, קרוב לאי נוסף שרכש ב-2014, עבורו שילם 23 מיליון דולר ב-2014.

מה מתכנן המיליארדר לעשות עם האי החדש?

לא ידוע מה המנכ"ל לשעבר, שבחר להתרחק מגוגל ומהחיים הציבוריים בכלל ב-2019 - מתכנן לעשות עם האי החדש שרכש. תושבי האזור אומרים ל-Business Insider שמאז שפייג' רכש אותו (ב-2018 אמור), הם לא הבחינו בסימני התפתחות, אבל חלקם ראו מסוקים נוחתים שם.

דיווח נוסף מהאזור גם מגלה כי נראו מספר משתתפים בפעילות האהובה על יזמי עמק הסיליקון - שיט מטוסים, שהיא בעצם גלישה עם לוח מיוחד המחובר למטוס (ככה זה כששוחים בכסף).

שומרי איכות הסביבה, מנגד, מחזיקים אצבעות שפייג' לא יפריע לטבע של קאיו נורטה, כיוון שיש לו ערך אקולוגי גבוה לאזור, ופגיעה בו עלולה להפריע למערכת האקולוגית של האזור.

"התקווה שלנו היא שפייג' לא רכש את האי כנכס להשקעה, שיפותח וייהרס", אמרה מנהלת ארגון NGO לשימור אלמוגים ל-Business Insider. "הערך של הגנה על מקום כזה הוא לשמור את זה כמו שהוא, עם כל הצמחייה שיש".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully