וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית הענק נחשפת: כך יראה מרכז העסקים החדש בחיפה

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 13:35

לאחר שתכנונו הושלם בימים האחרונים - עיריית חיפה מציגה היום לראשונה את תכנית "הבננה" - מרכז העסקים החדש של חיפה, אשר עתידה לשנות את פניה של העיר בשנים הקרובות. התכנית מציעה גם הקמת כ-3,400 יחידות דיור

הדמיה: תכנית "הבננה" בחיפה. תכנון: סטודיו מיא - מיכל יוקלה אדריכלים, הדמיה: קסם הדמיות,
הדמיה: תכנית "הבננה" בחיפה/תכנון: סטודיו מיא - מיכל יוקלה אדריכלים, הדמיה: קסם הדמיות

עיריית חיפה מודיעה היום (ב') כי השלימה בימים האחרונים את הכנת תכנית "הבננה", המציעה הקמת מרכז עסקים עירוני חדש ורחב ממדים, ועתידה לשנות את פניה של העיר חיפה בשנים הבאות.

תכנית האב להתחדשות המבואות המזרחיים בחיפה ממוקמת בין שיפולי נווה שאנן והדר הכרמל, לבין מסילת הרכבת ואזור התעשייה של חוף שמן. התכנית משתרעת על פני שטח של כ-700 דונם, והופכת אזור המפותח בעצימות נמוכה, רווי נתקים ומוטה תנועה רכבית - למרכז עירוני ראשי (מע"ר) אינטנסיבי, מוטה הולכי רגל ומעורב שימושים.

על פי התכנית, המרחב החדש יכלול כ-900,000 מ"ר לצרכי תעסוקה, כ-70,000 מ"ר מסחר וכ-120,000 מ"ר בנויים של שטחי ציבור, זאת בנוסף לכ-3,400 יחידות דיור, לרבות דירות קטנות ודירות לשכירות ארוכת טווח. בעתיד, המרחב אף צפוי לגדול ויכלול שטחים נוספים שיוקמו לאחר מינהור המסילה ופינוי מוסכי הרכבת מהאזור.

שטחי הציבור בתכנית ממוקמים במגרשים ציבוריים, ומשולבים במבנים לשימור שיעברו השמשה מחדש ובקומות ציבוריות מבונות במגדלי התעסוקה, ומיועדים לשימושים ציבוריים כלל עירוניים, שימושי חינוך ותרבות (כגון מכללות אקדמיות) ושימושים לרווחת דיירי השכונות הסמוכות למתחם.

הדמיה: תכנית "הבננה" בחיפה. תכנון: סטודיו מיא - מיכל יוקלה אדריכלים, הדמיה: קסם הדמיות,
הדמיה: תכנית "הבננה" בחיפה/תכנון: סטודיו מיא - מיכל יוקלה אדריכלים, הדמיה: קסם הדמיות

תכנית האב מתווה עקרונות פיתוח למרחב התכנון ומחלקת אותו למתחמי מימוש ופיתוח, כבסיס לקידום תכניות מפורטות. על פי העירייה, הפיתוח האינטנסיבי שיבוצע יבטיח את התפתחות האיזור באופן בר-קיימא, המבוסס על תחבורה ציבורית ברמה גבוהה בתחנות הרכבת המהירה, הרכבת קלה והמטרונית, על מנת להבטיח נגישות תחבורתית מעולה מכל רחבי המטרופולין.

אריאל וטרמן, מהנדס העיר חיפה: "התכנית מתווה מדיניות להפיכתו של האזור למרכז עסקים עירוני אינטנסיבי, חי ושוקק, מעורב שימושים ופעיל לאורך כל חלקי היממה, התורם לסביבה העירונית, לתושבים ולמבקרים. התכנית תהפוך את האזור למוקד משיכה הליכתי מגוון, בעל זהות מקומית הקשורה בבנייה ההיסטורית ושזורה במרחב הסובב ובעיר חיפה".

הכנת התוכנית נעשתה על-ידי משרד האדריכלים "סטודיו מיא - מיכל יוקלה אדריכלים", בהובלת האגף לתכנון עיר במינהל ההנדסה של עיריית חיפה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully