וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעבור יותר משנה ללא רשם קבלנים: עמית גריידי מונה לתפקיד

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 17:06

משרד הבינוי והשיכון מודיע: רשם הקבלנים החדש יהיה עמית גריידי - הממונה על חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון בשש השנים האחרונות, ומי ששימש כממלא מקום הרשם בשנה האחרונה. ההחלטה התקבלה לאחר יותר משנה בה לא היה רשם קבוע

הממשלה אישרה הבוקר (א') את הצעתו של שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, למנות את עמית גריידי לרשם הקבלנים החדש. גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון בשש השנים האחרונות, שימש בשנה האחרונה כממלא מקום הרשם. למעשה, למעשה, אגף רשם הקבלנים במשרד תפקד במשך יותר משנה ללא רשם קבוע, מאז פרישתו מהתפקיד של אילן אליהו בסוף שנת 2022.

כאמור, גריידי החל את דרכו בשירות המדינה בשנת 2017 בתפקיד ממונה חוק המכר, תפקיד רגולטורי האמון על הגנה על כספי רוכשי דירות, בתפקיד זה הוביל מהלכים רבים בין הבולטים שבהם פרסום נייר עמדה בנושא קבוצות רכישה, הגברת הפיקוח על יזמים המנסים לחמוק מהוראות חוק המכר, הגבלה משמעותית של שימוש בהערת אזהרה כבטוחת חוק מכר הובלת תיקון 9 לחוק המכר במסגרתו עודכן אופן חישוב ההצמדה למדד תשומות הבניה ועוד.

הליך המינוי כלל התכנסות של ועדת איתור לבחינת המועמדים והעברת המלצתה לשר, עם קבלתו של השר להמלצה, הציג השר הרב יצחק גולדקנופף, את הצעת המינוי וכאמור האישור ניתן היום. בראשות ועדת האיתור עמד מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן והיא כללה נציגה של היועצת המשפטית לממשלה ונציג נציב שירות המדינה.

באשר לתפקיד ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון, אליו ימונה כעת ממלא מקום, ובמקביל יפורסם מכרז למינוי הממונה החדש. בניגוד לתפקיד רשם הקבלנים, עבור ממונה חוק המכר החדש אין צורך בוועדת איתור, כך שתהליך זה עשוי להיות קצר יותר.

רשם הקבלנים הנכנס עמית גריידי. דוברות משרד הבינוי והשיכון,
רשם הקבלנים הנכנס עמית גריידי/דוברות משרד הבינוי והשיכון

עמית גריידי בן 40, אב לשניים מרמת-גן. בעל תואר ראשון במנהל עסקים וחשבונאות ושלושה תארים שניים במנהל ציבורי, לימודי משפט ומדיניות ציבורית. לדבריו, "אני מודה על האמון שניתן בי, אני רואה בתפקיד הרשם שליחות ומשמעות רבה בענף הנדל"ן. בכוונתי לפעול עם כל הכלים שעומדים לרשות הרשם על מנת לתרום לקדם לחזק ולפתח את תחום הנדל"ן."

מהממשלה נמסר כי הביעה את אמונתה במינוי לנוכח ניסיונו המקצועי והאישי של מר גריידי ולאור היכרותו וניסיונו רב השנים בענף הנדל"ן. גולדקנופף ביקש להוסיף כי: "אני מברך את עמית על מינויו לתפקיד כה חשוב וקריטי. עמית בעל ניסיון וידע רב ואני בטוח כי יעשה את עבודתו כראוי וימשיך להיות משרת ציבור מן המעלה הראשונה, אני מאחל לו הצלחה רבה ועשייה מרובה"

רשם הקבלנים פועל מכוח חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות. על פי החוק רק קבלן הרשום בפנקס הקבלנים, שאושר על ידי הרשם, יכול לבצע עבודות הנדסה בנאיות בהתאם להיקפן הכספי או מהותן המקצועית כפי שנקבעו בתקנות. רשם הקבלנים אחראי גם לביטול רישומו של קבלן, שינוי סיווג, נקיטה באמצעי משמעת כנגד הקבלנים, טיפול בתלונות דיירים ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully