וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.04 מיליארד דולר: אלקטרה נדל"ן סוגרת את הקרן הגדולה בתולדותיה

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 11:20

חברת אלקטרה נדל"ן הודיעה על סגירה סופית של הקרן הגדולה בתולדותיה במסגרתה גויסו כ-1.04 מיליארד דולר. בין משקיעי הקרן הרביעית להשקעות במקבצי דיור בארה"ב נמנים משקיעים פרטיים כשירים, גופי פנסיה ישראלים וזרים וכן קרנות עושר זרות

השקעות נדל"ן בחו"ל. ShutterStock
השקעות נדל"ן בחו"ל/ShutterStock

חברת אלקטרה נדל"ן מקבוצת אלקו, מעדכנת היום (ה') כי סיימה את שלב הגיוס לקרן הרביעית להשקעות במקבצי דיור בארה"ב, זאת לאחר שהגיעה להיקף גיוס של כ-1.12 מיליארד דולר (הכוללים הון משקיעים לצד הקרן בסך של כ-80 מיליון דולר).

בכך, חצתה החברה את יעד הגיוס המקורי שעמד על כ-1 מיליארד דולר, והפכה לקרן הגדולה שבניהול החברה עד כה, ולאחת הקרנות הגדולות המנוהלות על ידי גורם ישראלי בכלל.

נכון למועד הדיווח, קראה הקרן ל- 75% מהתחייבויות המשקיעים, ומחזיקה ב- 8,181 יחידות דיור, ב-27 מקבצי דיור בדרום מזרח ארה"ב, בהיקף השקעה הונית כוללת של כ- 735.8 מיליון דולר (חלק הקרן). חלק השותף הכללי בהון של הקרן יעמוד על כ-75 מיליון דולר. הקרן שהוקמה לפני כשנתיים, ביצעה סגירה ראשונה במאי 2022, אז עמד היקף ההשקעות בקרן מצד המשקיעים על כ-355 מיליון דולר, וכעת כאמור משלימה את הסגירה הסופית שלה.

בין משקיעי הקרן נמנים גופי פנסיה ישראלים וזרים, קרנות עושר זרות ומשקיעים פרטיים כשירים. נזכיר, בין היתר, כי באוגוסט האחרון דיווחה החברה על גיוס לקרן הרביעית בהיקף של כ-120 מיליון דולר מצד גופי השקעות ופנסיה בינלאומיים זרים, דבר המעיד על אמון המתמשך מצד משקיעים אלו בפעילות החברה ובמודל העסקי שלה.

מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, אמיר יניב. אלדד רפאלי,
מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, אמיר יניב/אלדד רפאלי

בתוך כך, לאחרונה עדכנה אלקטרה נדל"ן על גיוס הון בהיקף של כ-120 מיליון שקל במסגרת הנפקת מניות פרטית לקבוצות הביטוח והפיננסים מגדל והפניקס, זאת כחלק מחיזוק בסיס ההון של החברה והמשך פיתוח עסקיה. במסגרת ההנפקה, קבוצת מגדל השקיעה כ-100 מיליון שקל והפכה לבעלת עניין בחברה, וקבוצת הפניקס, שהינה בעלת עניין בחברה, השקיעה כ-20 מיליון שקל ובכך הגדילה את אחזקתה בחברה.

אמיר יניב, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן: "אנו מודיעים היום על סגירה סופית לקרן הרביעית להשקעות במקבצי דיור בסך כולל של כ- 1.12 מיליארד דולר (לרבות 80 מיליון דולר Co-Invest). מדובר באבן דרך משמעותית עבור החברה כמנהלת קרנות פרייבט אקוויטי מובילה. הקרן, אשר מורכבת ממשקיעים ישראליים וזרים, מצוידת ביתרות נזילות משמעותית לצורך רכישה והשבחה של מקבצי דיור".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully