וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית הדגל של ישראל: החסם המרכזי הוסר - זו העיר שהולכת להתחדש ובענק

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 16:20

המשרד להגנת הסביבה הסיר את החסם המרכזי לקידום תוכנית התחדשות של השכונות הדרומיות בעיר, שממוקמת 20 דקות בלבד מתל אביב. התכנית כוללת הריסה של 2,200 דירות בבניינים ישנים שעומדים בפני בסכנת קריסה

זירת קריסת בניין שפונה מדייריו, רחוב סרלין חולון, 13 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
התחדשות עירונית/ראובן קסטרו

הפגישה שהתקיימה אמש (ד') בין השרה להגנת הסביבה להנהלת עיריית אור יהודה הסתיימה בבשורה גדולה עבור תושבי העיר: המשרד להגנת הסביבה הודיע כי יתמוך בקידום תוכנית ההתחדשות העירונית של השכונות הדרומיות באור יהודה, שחלה על כ-2,200 יחידות דיור בעיר.

נזכיר כי התוכנית הוכרזה לא מכבר על ידי מדינת ישראל כאחת מ-3 תוכניות הדגל, כשהיא טומנת בחובה הזדמנות לחדש את כל דרום העיר אור יהודה שתושביה מתגוררים בבניינים מטים ליפול. כאמור, השרה סילמן יחד עם הצוותים המקצועיים ציינו בישיבה כי הם לא יתנגדו לתוכנית ויתמכו בהפקדתה בוועדות התכנון.

תוכנית השכונות הדרומיות נולדה מתוך ההבנה כי היא תכלול התמודדות עם הקירבה לנתב"ג וכן הגבלות השימושים והבינוי והשפעת הרעש ובטיחות הטיסה על העיר. לשם כך, הוקם צוות משימה ייעודי לפרויקט שמשותף לעיריית אור יהודה, לרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ולוותמ"ל. צוות הפרויקט עמל בשנים האחרונות על תכנון והסדרת מתווה בנוגע לסוגיית הרעש וההגבלות על הבניה.

אחת המשימות המורכבות של צוות התכנון הייתה ניסיון להתגבר על החסמים הסטטוטוריים הגדולים והמורכבים של תסקיר השפעת הרעש על אור יהודה. לכן בשנים האחרונות בוצעה עבודה שמטרתה הייתה דיוק מתחמי הרעש ע"י ביצוע סקרי רעש עדכניים, כל זאת מתוך התחשבות בניצול מקסימלי ואף מעבר לכך של תפעול נתב"ג והשפעת הנחיתות וההמראות על מיקום המגורים בעיר.

הדיון בעיריית אור יהודה. דוברות עיריית אור יהודה,
הדיון בעיריית אור יהודה/דוברות עיריית אור יהודה

בישיבת העבודה עם השרה סילמן הודיעו נציגי המשרד להגנת הסביבה כי הם מקבלים את התכנון המוצע והמלצות הצוות המקצועי וכי הם נוכחים לדעת כי שילוב של תכנון נכון המתבסס על ביצוע בדיקות עדכניות יאפשרו את התכנון המוצע למרות הקירבה לנתב"ג.

"האמירה הברורה והחשובה של המשרד להגנת הסביבה ושל השרה עידית סילמן מהווה צעד חשוב נוסף אל עבר הפקדת התוכנית", מציינת ראש העיר, ליאת שוחט. "זו ללא ספק תוכנית דגל עם השלכות רחבות היקף ואני שמחה שיש לנו את הגיבוי של המשרד לקדם אותה במלוא המרץ. זו הזדמנות להודות לאנשי המקצוע במשרד להגנת הסביבה על שיתוף הפעולה הפורה שמתקיים בשנים האחרונות שמאפשר לנו לקדם פרויקטים ותוכניות רבים".

בישיבה הוצגה גם עבודת היחידה הסביבתית אותה מנהלת נורית שולמן. העבודה של היחידה זכתה לשבחים רבים בזכות התכנון והעמידה ביעדי החינוך הסביבתי והקשר הרציף והפורה שמתקיים עם נציגי המשרד להגנת הסביבה, וכן הוסבר על "סקר טבע עירוני", עבודת מחקר מקיפה במסגרת קול קורא במימון המשרד להגנת הסביבה שבוצע באמצעות החברה להגנת הטבע, אשר מיפה ואיתר מרחבי טבע עירוני ברחבי העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully