וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: לא ניתן לחייב עיריות להקים מקלטים בשכונות העיר

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 18:17

ביהמ"ש קיבל את עמדת העירייה :נדחתה העתירה שביקשה לחייב את פיקוד העורף ועיריית תל אביב להקים מקלטים ציבוריים או להציב מיגוניות וממדים יבילים בשכונות בעיר

מקלט ציבורי 8, שכונת כנען בצפת, 24 ביולי 2018. אלי אשכנזי
מקלט ציבורי 8, שכונת כנען בצפת, 24 ביולי 2018/אלי אשכנזי

נדחתה פה אחד: אתמול (ב') דחה בג"ץ את עתירת תושבי דרום מזרח העיר שביקשה לחייב את פיקוד העורף ועיריית תל אביב-יפו להקים מקלטים ציבוריים או להציב מיגוניות או ממ"דים יבילים במספר שכונות בדרום- מזרח העיר.

בית המשפט קיבל את עמדת העירייה, לפיה, בהיעדר כמות מספקת ברמה הארצית והיעדר שטחים מתאימים, לא רק שאין כל היתכנות מעשית להציב ממ"דים יבילים - אלא שגם הצבת מספר "סמלי" של ממ"דים יבילים בשכונות, עלולה להיות מסוכנת, לגרום לתחושת מיגון שגויה, להתקהלות ולסכנות נוספות לציבור.

בית המשפט ציין שהעירייה "פועלת באופן רציף ובשיתוף פעולה הדוק עם פיקוד העורף על מנת לספק פתרונות מיגון ציבוריים לכל תושבי העיר, ולשם כך משקיעה משאבים רבים. במסגרת זו העירייה השקיעה בשיפוצם של למעלה מ- 200 מקלטים ציבוריים; נערכו ביקורות של פיקוד העורף על מנת לוודא את כשירותם ואת אחזקתם התקינה של המקלטים על ידי העירייה; נערכו סקרי מיגון הנדסיים במאות חניונים תת-קרקעיים לצורך איתור החניונים המתאימים לשמש כמחסים ציבוריים בשעת חירום, ובהתאם אושרו למעלה מ-150 חניונים כאמור; ננקטו צעדים כדי לייעד מראש תחנות תת-קרקעיות של הרכבת הקלה כמחסים ציבוריים המונים; ואושרה תוספת תקציב (של 50 מיליון שקל) לטובת תכנון והוספת שטחי מיגון לגני ילדים בעיר, אשר יוכלו לשמש אף הם את הציבור כמחסה ציבורי".

"יש פערים משמעותיים בין שכונות דרום מזרח העיר ליתר השכונות בעיר"

תגובת תושבי שכונות דרום מזרח תל אביב יחד עם תנועה ישראלית לעניין החלטת בית המשפט העליון בנושא מיגון השכונות: "צר לנו על החלטת בית המשפט העליון לדחות את העתירה. בית המשפט אמנם דחה את העתירה, אבל ציין בהחלטתו כי ככל, שימצא, שיש פערים משמעותיים בין שכונות דרום מזרח העיר ליתר השכונות בעיר, העירייה צריכה לפעול לתת מענה מתאים. הרקטות שנורו אתמול לעבר תל אביב לאחר חודש של שקט במרכז הארץ, ממחישות שוב את הסכנה שנמצאים בה תושבי השכונות המדוברות.

"תושבי דרום מזרח העיר מתכוונים לדרוש כעת מהעירייה, בהתאם למה שנכתב בהחלטה לבחון את מצב המיגון ביחס לאזורים אחרים בעיר. לא נרפה עד שנקבל מהעירייה את המענים לשמירת הביטחון האישי שלנו ושל ילדינו".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר כי היא פועלת ללא הרף, ובפרט מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל", בשיתוף פעולה הדוק עם פיקוד העורף לשיפור פערי המיגון הציבורי בעיר, וכי תמשיך לפעול לסיוע לתושבים ולתושבות בתקופה קשה ומורכבת זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully