וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות גני ילדים בת"א לא ממוגנים - והבקשות לבניית ממ"ד תקועות

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 15:56

במכתב דחוף שנשלח לרון חולדאי נכתב כי מצב החירום דורש מהעירייה להקים מיידית מוקד סיוע לקידום בניית ממ"דים בעיר ולזרז בקשות של גני ילדים למיגון, כאשר למעלה מ-15 גני ילדים מדווחים שבקשותיהם נתקלות בקשיים

אמא מלווה את בתה ליום הראשון בגן. ShutterStock
אמא מלווה את בתה ליום הראשון בגן/ShutterStock

במכתב דחוף שנשלח הבוקר (ג') לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, מבקשת סגנית ראש העיר תל אביב-יפו, מיטל להבי, להבהיר כי מצב החירום הנוכחי דורש מהעירייה להקים מוקד סיוע ייחודי לתושבים שרוצים לבנות ממ"ד בבניין וסיוע במיצוי ההקלות הבירוקרטיות שנקבעו במועצה הארצית.

במכתב, דורשת להבי מהעירייה לזרז ולקדם במהירות בקשות של כ-15 גני ילדים ברחבי העיר, שלטענתה פנו אליה כיוון שהבקשות לבניית ממ"ד נתקלות בקשיים.

לדבריה, בעקבות המלחמה אושרו בוועדות התכנון הקלות פורצות דרך בכל הנוגע לבניית ממ"דים, כמו גם קיצור חסר תקדים של הבירוקרטיה, וכעת אחד החסמים המרכזיים ליישום הינו היעדר ידע ומידע שיאפשר להם לצאת לדרך. על כן, יש צורך בהקמת מוקד הסיוע שיקל על התושבים שרוצים להתמגן, אך חסרים את הידע הדרוש להתחלת התהליך.

אני מקבלת עשרות פניות של תושבים שנותרים אובדי עצות מול הבירוקרטיה"

מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב-יפו: "המלחמה העצימה את הצורך במיגון במבנים. רק לרבע מהדירות בתל אביב יש מיגון, מדובר על צורך קריטי, שמביא לסיכון חיי אדם ממשי בתקופה זו. מאז פרוץ המלחמה אני מקבלת עשרות פניות של תושבים מת"א -יפו שמעוניינים להקים ממ"ד בביתם אך נותרים אובדי עצות אל מול הבירוקרטיה והסרבול שכרוכים בהוצאתו לפועל של הפרויקט".

"צו השעה דורש מעיריית תל אביב להקים מוקד סיוע לתושבי העיר שרוצים לקדם את המיגון בביתם ובעשרות גני ילדים ברחבי העיר. פניתי לראש העיר כדי לקדם זאת בהקדם האפשרי", מסכמת להבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully