וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חשבון פארק לאומי שנסגר לציבור: בתי הנופש של פוטין נחשפים

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 16:06

שניים מבתי נופש הרבים של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נחשפו לציבור בתקשורת הרוסית ומעוררים זעם רב עקב מיקומם על חשבון פארק לאומי שנסגר לציבור. מה כולל הנכס וכמה שווה פורטפוליו נכסי הנדל"ן של פוטין ע"פ התקשורת הרוסית?

שטח הפארק הלאומי עליו נבנה ביתו של פוטין. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שטח הפארק הלאומי עליו נבנה ביתו של פוטין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ידוע באורח חייו המפואר, הכולל בין היתר בעלות על 4 אחוזות לפחות ומספר בתי נופש ראוותניים ברחבי הפדרציה הרוסית. נראה כי למרות המחלוקת סביב עושרו העצום של הנשיא הרוסי, פורטפוליו נכסי הנדל"ן של פוטין ממשיך להתרחב, ומוערך כעת בהרבה יותר ממיליארד דולר.

לאחרונה נחשפו שניים מהנכסים היוקרתיים באזור קרליה, ליד הגבול הפיני, הקשורים לפוטין: אחוזה הבנויה מזכוכית ליד אגם לאדוגה ובית נוסף שנבנה גם הוא ליד האגם, וחוצה שטח של פארק לאומי שנסגר לציבור.

האחוזה היוקרתית שנבנתה בשנת 2012 ומכונה "בקתת הדייגים", נבנתה בסיועם של האוליגרכים הרוסים יורי ובוריס קובלצ'וקוב. שווי הנכס מוערך במיליוני דולרים. הבניין הראשי מתהדר בשילוב מדהים של זכוכית ועץ. תמונות לוויין חושפות תוספת של בניין נוסף, המכונה "אסם", אם כי עיצובו מרמז יותר על אולם קבלת פנים מפואר מאשר על מתקן לאחסון תבואה.

כתבה מהתקשורת הרוסית על הבית של פוטין

מבנה המגורים משתרע על פני 200 מ"ר וכולל מטבח מאובזר היטב, מבשלת בירה מאובזרת עם ציוד אוסטרי בשווי 345,000 יורו, המסוגלת לייצר 47 ליטר בירה ביום. חדר התה בקומה השנייה מספק נוף עוצר נשימה של אגם לאדוגה, מלווה בשתי בריכות שחייה ושביל המוביל למפלים טבעיים, אשר היו בעבר אטרקציה תיירותית פופולרית, וכעת נאסרו לביקור הציבור.

"בקתת הדייגים" ממוקמת במרכזם של אזורים חקלאיים בעיקר, שלל חוות פורל וחוות בקר, המוסיפות נופך נוסף של עצמאות לאחוזתו של פוטין.

בנוסף, בשנת 2021 החלה בנייתו של אחוזה אחרת גם כן בקרליה, ליד מצפה כוכבים באגם לאדוגה. בניית הנכס מעוררת מחלוקת מפאת העובדה שהדרך לבית של פוטין חתכה את הפארק הלאומי לאדוגה סקריס, שנסגר גם בחלקו לציבור.

עיתונאים שבדקו מסמכים אשר הודלפו דיווחו כי הבית החדש שנבנה כולל כמה אבנים טבעיות ויקרות, הפנים מתהדר בריצוף שיש בהיקף של כ-110,000 דולר. הבית כולל שש אמבטיות, שכל אחת מהן דורשת הוצאות אינסטלציה העולה על שלושה מיליון רובל. בנוסף, בקומת הקרקע יש שישה חדרי שינה, וכן בריכת שחייה מרכזית עם מפל דקורטיבי הנופל מגובה הקומה הרביעית.

מלבד האחוזות באזור קרליה, לפוטין יש עוד כמה בתי נופש מפוארים, כולל מגורים על הים השחור.

על פי אלכס טנצר, פעיל חברתי בתחום העלייה הרוסית, "בתי הנופש באזור קרליה נחשבים ל-'צנועים' מבין שאר בתי הנופש שלו, אליהם פוטין מגיע לפחות פעם בשנה להנות מהשטח הפסטורלי. נכסים אלו שווים סכומי עתק. אמנם אין לפוטין משכורת גבוהה, אך יש לו הרבה חברים שבזכותו הפכו לאוליגרכים והם תלויים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully