וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדקנופף בהצעה מקורית: איך נסביר לעולם את ההתיישבות מחדש בעזה?

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 8:55

חוות דעת מקצועית? שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף קרא אתמול בכנס הימין לבניית היישוב היהודי בעזה מחדש. לדבריו, יש לנו הזדמנות לתקן את העוול ההיסטורי ולשוב לחבל עזה. וההצדקה? הכל כתוב בספר בראשית

השרים איתמר בן גביר ושלמה קרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
השרים איתמר בן גביר ושלמה קרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

יותר ממלכתי מזה לא תקבלו בכנס "הניצחון" של השרים והח"כים מהימין, שהתקיים אמש (א') וקרא להשבת ההתיישבות בעזה וגוש קטיף במתכונתה החדשה.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף מיהדות התורה, הצטרף גם הוא לחגיגות והכריז כי זו ההזדמנות של עם ישראל לתקן את העוול ההיסטורי ולשוב לחבל עזה. לדבריו, מדובר באחת המטרות שלו מאז כניסתו לתפקיד שר הבינוי והשיכון, כאשר כבר בימיו הראשונים בתפקיד הוא לקח את הצוות החדש שלו לבקר במוזיאון גוש קטיף, במטרה להראות מקרוב את ההשלכות של מסירת חלקים מארץ ישראל.

"הזדעזעתי לראות את המראות הקשים של הגירוש, ובפרט את הצעד שמדינת ישראל נקטה לגרש יהודים על לא עוול בכפם, כאשר כולם רואים שהמצב הביטחוני רק הלך והחריף מאז הגירוש, עד לאותו אסון איום ונורא של השביעי לאוקטובר. למרות ההבטחות של ראשי המדינה דאז, שהתחייבו לביטחון אחרי מסירת השטחים. היום ברור לכולם שזאת הייתה טעות חמורה, ויתור על חלקי ארץ ישראל, לא רק שאינו מביא ביטחון, אלה הוא גורם באופן ישיר לשפיכות דמים של יהודים", הכריז גולדקנופף.

כעת, לדבריו, הממשלה צריכה להחליט על חידוש ובניית היישוב היהודי בגוש קטיף וחבל עזה: "יישוב גוש קטיף מחדש יצרוב תודעה בקרב האויב ויגביר את הביטחון של אזרחי ישראל. צריך כמובן לדאוג למרכיבי ביטחון שיגנו על התושבים, אך אין ספק שחידוש היישוב היהודי במקום יהיה תיקון עוול היסטורי, שיסייע בהגנה על עם ישראל וארץ ישראל. אם אכן ממשלת ישראל תקבל החלטה כזו, אפעל כדי ליישם את החלטת הממשלה ולסייע ביישוב של חבל הארץ הזה ולחדש ימינו כקדם".

ואיך נסביר זאת לעולם? השם לקח והשם נתן

כמו כן, השר גם מוצא הקשר מקראי לבניית היישוב היהודי מחדש בעזה כבר בפסוק הראשון של התורה, "בראשית ברא אלוקים את השמיים ואת הארץ. גולדקנופף מסביר כי "ידועים דבריו של רש"י במקום: לא היה צריך להתחיל את התורה אלא "מהחודש הזה לכם" שהיא מצוה ראשונה שנצטוו ישראל. ומה טעם פתח בבראשית? משום "כֹחַ מַעֲשָיו הִגִיד לְעַמּוֹ לָתֵת לָהֶם נַחֲלַת גוֹיִם".

בדרך תנ"כית הוא גם בוחר להגיב לרעש העולמי הצפוי, או כדברי ראש הממשלה ל-"נזק שיגרם". לדבריו של גולדקנופף: "שאם יאמרו אומות העולם לישראל: "לסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גוים", הם אומרים להם: "כל הארץ של הקדוש ברוך הוא היא; הוא בראה, ונתנה לאשר ישר בעיניו. ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו".

לדבריו, הסיבה המרכזית שהקדוש ברוך הוא פתח בסיפור מעשה בראשית, היא כדי להוכיח קבל עם ועולם שהוא ברא את העולם, ולו יש את הזכות לתת חלקים ממנו למי שהוא רוצה, ומשכך לא יכולים אומות העולם לטעון שבני ישראל גזלו את ארץ ישראל במהלך כיבוש הארץ, כיוון שעשו זאת בהוראת ה' שהוא בראה והוא נתנה להם. חזון ארץ ישראל השלמה של השר גולדקנופף.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully