וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק היום בזיל הזול: בכמה נמכרה בסטה של ירקות בשוק מחנה יהודה?

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 17:03

לאחרונה נמכרו שני נכסים בשטח שוק מחנה יהודה בירושלים - דוכן פירות וירקות ומחסן סמוך - תמורת סכום כולל של 1.22 מיליון שקל. אם נשמע לכם גבוה, תדעו שמדובר בסכום הנמוך מהממוצע בשוק | בכמה ניתן להשכיר בסטה כזאת?

שוק מחנה יהודה. ShutterStock
שוק מחנה יהודה/ShutterStock

בסטה למכירת ירקות ופירות בשטח שוק "מחנה יהודה" בירושלים, ומחסן סמוך, נמכרו לאחרונה בסכום כולל של כ-1.22 מיליון שקל. מדובר בשני נכסים שנכללו בעיזבונו של אדם שנפטר לאחרונה.

הדוכן, בשטח 4.5 מ"ר, נמכר תמורת 920 אלף שקל. נשמע לכם גבוה? מסתבר שהוא עדיין נמוך מהממוצע בשוק, כאשר הערכת השמאי עמדה על 930 אלף שקל. המחסן, בשטח 11 מ"ר, נמכר תמורת 351 אלף שקל. הערכת השמאי עבורו עמדה על 300 אלף שקל. יחד, כאמור, סכום המכירה מגיע לכ־1.22 מיליון שקל.

הדוכן והמחסן נמצאים במתחם השוק עצמו. הם אינם צמודים, אך סמוכים זה לזה; נכון לרגע החתימה על חוזה המכירה, הבסטה מושכרת עבור 5,300 שקל בחודש; המחסן נמצא ברחוב אשכול, ולא משמש את אנשי הדוכן - אלא את אחת המסעדות במתחם, אשר משלמת עבורו 1,800 שקל בחודש.

שוק מחנה יהודה ירושלים. יצחק הרץ, אתר רשמי
שוק מחנה יהודה ירושלים/אתר רשמי, יצחק הרץ

"בסטה כזאת יכולה בקלות לעבור גם את רף מיליון השקל", מסר שמאי המקרקעין קובי ביר לאתר כלכליסט, שפרסמה ראשונה את הידיעה. "מטר מרובע במרכז השוק, בחנויות בשטח 20-30 מ"ר, מתומחר בכ־200 אלף שקל למ"ר. בחנויות קטנות יותר קשה להעריך את המחיר לפי מ"ר, כי ברור שכל מטר בהן 'נושא' עליו יותר מהשטח שהוא מהווה בפועל. לרוב מעריכים יחידות קטנות כאלו לפי 'יחידת פרנסה', אשר משקפת שווי הגבוה בכ־20%-25% מהמחיר הממוצע למ"ר באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully